ADVANTIX EN ADVOCATE

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Jutta
Speurneus
Speurneus

ADVANTIX EN ADVOCATE

Ongelezen bericht door Jutta »

Ik heb hier de pipetjes van Advantix en Advocate (tegen hartworm omdat wij naar Frankrijk op vakantie gaan).
Deze heb ik laatst bij Chester op zijn vacht gedaan. Natuurlijk kan dat het beste als hij slaapt. Eerst gebeurde niets maar na een tijde stond hij ineens op, keek mij heel verbaasd aan en ging zitten. Dit duurde wel even, ik denk zo'n 10 minutjes. Volgens mij jeukt of brand dat spul. Hebben jullie hier ervaring mee of iets dergelijks meegemaakt. Het was daarna weer goed maar hij keek echt zo van "wat heb je nou weer gedaan".
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Heb het nog nooit gebruikt,dus durf het niet te zeggen....
Ruikt het? Ik weet dat Kiaora helemaal gek wordt van pippetjes tegen vlooien en teken door de sterke geur...Mss was het dat? Dat hij iets rook maar niet thuis kon brengen???
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

Guus had nadat hij vlooiendruppels had gehad het halve huis afgebroken :shock: toen ik 's morgens wakker werd!
(had ze voor het slapen gaan erop gedaan, met het idee dat ie er dan minder last van zou krijgen :shock: )
Planten over de bank, stond geen waxinelichtjeshouder meer op tafel... een drama :twisted:

Waarschijnlijk zal hij idd wel wat geroken hebben of iets :confused:
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Ik gebruik ook Advantix maar heb die 2 van mij er nog nooit raar op zien reageren.Maar misschien is het idd de geur??
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Mandy »

Ik heb deze voor t eerst gekocht gister maar nog niet gebruikt. Lees nog even mee voor ik het er op doe
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Heb je beide op de huid gedaan ? Ik zie dat zowel Advantix en Advocate tegen o.a. vlooien is. Is een dubbele dosis (als je beide hebt gedaan) en m.i. wel erg veel van het goede. Voor hartworm zou ik persoonlijk dus geen advocate gebruiken, maar na de vakantie een "goede" (blijft troep) ontwormingsmiddel zoals Milbemax bijv geven.

Er zijn honden die erg gevoelig zijn voor pipetjes met anti teek en/of vlooienmiddel en daar heftig op kunnen reageren.

Fijne vakantie alvast.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Jutta
Speurneus
Speurneus

Heb je beide op de huid gedaan ?

Nee niet tegelijkertijd. Met dik een week afstand ertussen. Maar bij alle beiden reageerde hij zo. Het was niet zo heel erg maar wel opvallend.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Jutta schreef:
Heb je beide op de huid gedaan ?

Nee niet tegelijkertijd. Met dik een week afstand ertussen. Maar bij alle beiden reageerde hij zo. Het was niet zo heel erg maar wel opvallend.
Blijft toch een dubbele dosis :wink: Normaal werkt één pipetje zo'n 6 weken tegen vlooien en teken (zo uit mijn hoofd) en krijgt je Chester te veel van deze chemische substantie in zijn lijfje als je er een week tussen laat. Maar als Chester zo heftig reageert kan je wellicht een Scaliborband gebruiken ? Deze werkt een half jaar en beschermt tegen teken, zandvliegen en tegen de hartwormmug. (werking begint na 2 weken). Zelf gebruik ik geen vlooienmiddel. Heb nog nooit een vlo gezien.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Jutta
Speurneus
Speurneus

Die ene heb ik wel gedaan omdat het tegen de hartworm is en die komt dus wel in Frankrijk voor. Maar ik denk dat ik over 4-6 weken maar gewoon een pipetje doe. Volgens mij is dat ook voldoende. Zo'n band wilde ik niet. Afgelopen jaar had hij een tabletje gehad.
Ik vond het wel zielig dat hij daar zo zat en mij ankeek. Dus volgende keer beter. Bedankt voor jullie reacties.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Plaats reactie