Zwemmen, welke leeftijd?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Zwemmen, welke leeftijd?

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Ons hondje is nu 3 1/2 maand oud en binnenkort komt het mooie weer er aan. Vanaf welke leeftijd mag zij zwemmen in het water buiten?

En welke temperatuur moet het ongeveer buiten zijn om te mogen zwemmen? Ik lees namelijk topics waarin staat dat mensen hun honden al in april laten zwemmen, is het dan nog niet te koud (zowel het water als de luchttemperatuur)?

groeten, Monique
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Als je hondje alle entingen heeft gehad mag hij zwemmen, als hij dat wil.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Er zijn zelfs mensen die hun hondje (thja het zijn niet voor niks labjes en dus verslaafd aan water :wink: ) in de winter laten zwemmen (dan moet je dus wel goed opletten op ijs.. Dat is wel beetje gevaarlijk denk ik zomaar.
Ook lees ik van pups dat ze al zwemmen, veelal lees ik ook gewoon erbij blijven en opletten dat de hond "de slag" t e pakken heeft.
Tabor vind het allemaal een beetje engig (klinkt wel leuk, maar of het echt een woord is :oops: ) nog het water. Hij gaat wel met zn voetjes erin, maar tot zn buikje nog en verder niet. Hij moet het nog even doorkrijgen denk ik. Wie weet als we straks allemaal te water gaan da thij dat hij graag mee wil, dat ie dan wel gaat 8) Maar voor nu is het nog niet echt zwemmen te noemen dus :lol:
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Moet ik dan ook een doek meenemen, om haar daar af te drogen? Of kan dat in de auto/thuis?

Niet ieder water zal geschikt zijn om in te zwemmen. Moet het aan bepaalde voorwaarden voldoen?
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Zelf heb ik altijd handdoeken in de auto liggen. Toch prettig een (iets) drogere hond in de auto, Tabor schud zichzelf nl wel uit maar niet zo dat ie droog is. Als je een stukkie loopt met mooi weer zijn ze ws al gauw droog maar met regenachtig weer toch wel lekker ffies handdoek (vind ik persooonlijk)

Voorwaarden geen idee. Maar volgens mij moet je wel oppassen met blauwalg. Verder geen idee of er "voorwaarden aan het water gesteld zijn?
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Hier zwemmen ze gewoon het hele jaar door in al het water wat ze tegen komen. Als het onder nul is,gaan ze er zelf niet in. Zo snel het boven nul is,(een graad of 2+) dan willen ze wel een plons maken,dus regelen ze mooi zelf!
Zolang er idd geen blauwalg in zit en je erop let dat ze niet zwemmen waar er een onderstroom is,want daar kunnen ze niet meer uit komen, dan kan het geen kwaad,maar dat is meer voor als je doggie ouder is.
Voor nu...Als je het zelf eng vindt, kun je de pupperd aan een lange lijn laten zwemmen. Dan kun je ze altijd weer "binnen halen". Maar als ze er niet aan toe is,zwemt ze nog niet.En laten zwemmen waar ze het water in en uit kan lopen. Niet waar ze in moet springen en er weer moet uit klimmen.
Kiaora was bijna 5 maanden toen ze voor het eerst zwom en heeft het daarna een maand of 3-4 niet meer gedaan en nu is ze een grote waterrat.
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Roxy11 schreef:Moet ik dan ook een doek meenemen, om haar daar af te drogen? Of kan dat in de auto/thuis?

Niet ieder water zal geschikt zijn om in te zwemmen. Moet het aan bepaalde voorwaarden voldoen?

Na de laatste enting mogen de honden het water in van mij. Ik heb altijd een doek bij me, of mee of in de auto. :wink:
Tevens kan je bij stilstaand water blauw- of roodalg vinden, dan niet laten zwemmen. Je had een site hierover, ik weet niet meer welke, maar die gaf aan als het water om welke reden dan ook niet voldeed aan de normen.
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door petra2612 »

Ik laat ze ook altijd gaan ongeacht de temperatuur. Meestal wel een handdoek mee maar soms lopen ze zich tijdens de terugweg al redelijk droog. Ga als het koud is niet met een natte hond een tijd stil staan/zitten dan koelt ook een hond erg af. Maar zolang ze in beweging zijn kan het allemaal geen kwaad. Veel plonsplezier :D
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Nou, als het binnenkort een mooie dag is zal ik eens langs het water gaan. Er is bij mij in de buurt een park met een groot water waar vaak honden zwemmen. Er zijn ook kleine strandjes waar ze er makkelijk in en uit kunnen. Ben benieuwd!

Bedankt voor jullie reakties.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Marlyn
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Marlyn »

fietsen is ong. na 1 jaar dus neem aan dat zwemmen ook wel zo zal zijn ;)
Jazzy (L)
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

:D Nou heel veel plezier alvast met de zwemparty.

Op onderstaande link, kan je de pettowel bestellen. Ideaal als je hond heeft gezwommen. :klasse:

http://www.hondenshop.nl/shop/product_i ... ts_id=1843" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Gerritte schreef::D Nou heel veel plezier alvast met de zwemparty.

Op onderstaande link, kan je de pettowel bestellen. Ideaal als je hond heeft gezwommen. :klasse:

http://www.hondenshop.nl/shop/product_i ... ts_id=1843" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de tip. Die ga ik bestellen.

Fijne avond, Monique
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Marlyn schreef:fietsen is ong. na 1 jaar dus neem aan dat zwemmen ook wel zo zal zijn ;)
Voor zwemmen hoef je toch geen jaar te wachten??
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Roxy11 schreef:
Marlyn schreef:fietsen is ong. na 1 jaar dus neem aan dat zwemmen ook wel zo zal zijn ;)
Voor zwemmen hoef je toch geen jaar te wachten??
Nee, voor zwemmen hoef je geen jaar te wachten. Zwemmen is niet belastend voor de gewrichten en zelfs goed voor spieropbouw
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Hier wordt er ook het hele jaar door gezwommen... zelfs bij temperaturen onder nul. Met ijspegeltjes aan de bips aan toe ;)

Maar een beetje labrador laat zich niet gek maken door een beetje kou ;)

Overigens, Cacao zwom met 12 weken en Cashew met 14 weken!
Plaats reactie