Jachttraining
-
- Hele grote hondenneus
Jachttraining
Ons hondje is nu pas 3 1/2 maand oud, dus deze vraag is beetje erg vroeg. Maar ik ben gewoon heel benieuwd naar de reacties.
Wij zitten nu op de basiscurcus en gaan hierna verder met vervolg 1 enz.
Maar het lijkt mij in de toekomst ook erg leuk om jachttraining te gaan doen. Ik heb alleen geen idee vanaf welke leeftijd dit kan en hoe ik dat moet aanpakken. Wij wonen in Noord-Holland. Moet je dan bij een gewone hondenschool zijn, of zijn hier speciale scholen voor? Of worden deze trainingen door fokkers gegeven?
Wie kan mij hier meer over vertellen?
groeten, Monique
Wij zitten nu op de basiscurcus en gaan hierna verder met vervolg 1 enz.
Maar het lijkt mij in de toekomst ook erg leuk om jachttraining te gaan doen. Ik heb alleen geen idee vanaf welke leeftijd dit kan en hoe ik dat moet aanpakken. Wij wonen in Noord-Holland. Moet je dan bij een gewone hondenschool zijn, of zijn hier speciale scholen voor? Of worden deze trainingen door fokkers gegeven?
Wie kan mij hier meer over vertellen?
groeten, Monique
Ik ben in Eindhoven gaan kijken bij jachttraining en daar hadden ze een puppygroep. Dus ik neem aan dat ze die ook wel hebben bij jou in de buurt.
Er zijn aparte jachttrainingen.
Maar er zijn hier voldoende mensen die jacht doen en die jou vast verder kunnen helpenhiermee.
Zelf doe ik (nog) geen jacht. Wil dit mss gaan doen als Kiaora en ik de GG2 gehaald hebben. (gaan we nu mee beginnen namelijk...)
Veel succes en plezier met het naar school gaan met je pupperd!
Er zijn aparte jachttrainingen.
Maar er zijn hier voldoende mensen die jacht doen en die jou vast verder kunnen helpenhiermee.
Zelf doe ik (nog) geen jacht. Wil dit mss gaan doen als Kiaora en ik de GG2 gehaald hebben. (gaan we nu mee beginnen namelijk...)
Veel succes en plezier met het naar school gaan met je pupperd!
-
- Kleine hondenneus
Ik train met beide dames bij een school die naast de normale trainingen ook jachttrainingen geven. Waarschijnlijk zullen er verschillende aanpak methoden zijn maar bij ons gaat het als volgt: Eerst volg je de puppy cursus, daarna een vervolgcursus, dan de apporteercursus die wordt opgevolgd door de jachttraining. Mijn hondjes waren dus ongeveer 10 maanden voor dat ze aan de jachttraining begonnen. Ze zijn dan in staat om een dummy zittend vast te houden en dummy's op te halen en kennen de basis jachtcommando's. Helaas woon ik niet bij je in de buurt dus ik kan geen school aanraden. In elk geval heb je een indruk over hoe de traningen kunnen lopen en hoe oud de hondjes dan zijn. Succes met het vinden van een school, het is echt super leuk om dit met je hond te doen.
-
- Hele grote hondenneus
Het lijkt mij ook heel erg leuk.
We zijn nu pas met de basiscursus bezig, dus moeten eerst nog veel leren voor we verder kunnen. Maar uiteindelijk lijkt jachttraining mij wel super. En ik denk dat het voor Roxy ook heel leuk is en dat is natuurlijk belangrijkste.
We zijn nu pas met de basiscursus bezig, dus moeten eerst nog veel leren voor we verder kunnen. Maar uiteindelijk lijkt jachttraining mij wel super. En ik denk dat het voor Roxy ook heel leuk is en dat is natuurlijk belangrijkste.

-
- Kleine hondenneus
Wij zitten nu ook op de basiscursus met Kenzo (G&G1). Hierna (in juni) gaan we verder met G&G2 en daarnaast 1 avond in de week de puppyjachttraining. We zijn hiervoor gevraagd en het lijkt ons super leuk!! Zoals ons uitgelegd werd, is het op een speelse manier leren apporteren, luisteren naar het fluitje, zwemmen, los lopen etc.
Het is niet direct zo streng als de normale jachttraining. Alles gaat op een speelse manier... We hebben er zin in!!
Ik neem aan dat, dit ook mogelijk is in jou omgeving..
Het is niet direct zo streng als de normale jachttraining. Alles gaat op een speelse manier... We hebben er zin in!!
De vriendschap van een hond,
is vriendschap voor het leven,
voor een ander niet te zien,
hoeveel een hond kan geven...
is vriendschap voor het leven,
voor een ander niet te zien,
hoeveel een hond kan geven...
-
- Speurneus
Bij onze Jachthondenschool (Almere) beginnen ze met een basisgroep voor honden vanaf 6 maanden. Het is heel leuk. Zelf denk ik dat zo'n jachttraining voor een jong hondje best vermoeiend is, dat merkte ik ook aan Chester toen hij met 6 maanden begon. Maar als ze het in een cursus op een speelse manier doen is het misschien toch te doen maar dat weet ik niet.

bedankt Sharon !
-
- Hele grote hondenneus
Hoe zal ik er achter kunnen komen waar die trainingen bij mij in de buurt gegeven worden? De school waar ik nu de basiscursus doe en volgende maand de vervolg 1, daar doen ze dat niet. Zij hebben alleen vervolg 1 t/m 5 en evt daarna nog behendigheiddelange schreef:Wij zitten nu ook op de basiscursus met Kenzo (G&G1). Hierna (in juni) gaan we verder met G&G2 en daarnaast 1 avond in de week de puppyjachttraining. We zijn hiervoor gevraagd en het lijkt ons super leuk!! Zoals ons uitgelegd werd, is het op een speelse manier leren apporteren, luisteren naar het fluitje, zwemmen, los lopen etc.
-
- Speurneus
- Contacteer:
Jachttraining kan vanaf elke leeftijd. In de jonge maanden begin je met gehoorzaamheid en "heal work" (= voetwerk) en dan langzaam met een apportje. Ik start gewoon vanaf dat ik mijn hondje heb, dus met 7 weken: fluit aanleren, kleiin beetje steadyness (= blijven op de plaats) volgen en een lijn lopen (in rechte lijn naar de dummy gaan oppakken en terugbrengen).
Ik heb een link voor je opgezocht in Noord Holland: http://www.thehollandtweedclub.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zij kunnen jou vast verder helpen
Ik heb een link voor je opgezocht in Noord Holland: http://www.thehollandtweedclub.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zij kunnen jou vast verder helpen

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
- Speurneus
http://www.holkeboer.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
@Marinka:toevallig ben ik op zoek naar een hondenschool in Zeeland die jachtcursus geeft.Binky is nu 10 maanden en heeft de puppy,basis en vervolgcursus gehad maar deze school geeft geen jachttraining.Kan je mij misschien vertellen waar jij de cursussen volgt?Wil het namelijk heel graag gaan doen!!Alvast bedankt hé!!
-
- Kleine hondenneus
Ik train zelf bij Multidog in Dinteloord, de jachttrainingen worden op verschillende locaties gehouden: Grevelinge, Kreekrak (rilland), Halsteren en Stok in Roosendaal. Het is wel een stukje rijden maar dat heb ik er graag voor over, zelfs mensen uit terneuzen, Kapelle, Breda enz trainen met ons. De manier van trainen spreekt mij enorm aan, daarnaast is het fijn dat je met specifieke vragen terecht kan en dat oplossingen worden geboden.