Dus zaten we om 6 uur in de auto richting Biddinghuizen en het beloofde een mooie dag te worden met mooi weer en leuke proeven. Hij heeft vorig jaar zijn B-diploma gehaald dus moesten we starten in de B1. Leuk ook om te zien dat er nog meer hondjes waren doorgestroomd zodat we nu bij hondjes (en baasjes) zaten die we vorig jaar tegenkwamen in de C klasse
Hoe hebben we het gedaan:
Onze eerste proef was er eentje waarbij twee dummy's in de rietkraag lagen en die moest Ramses eruit halen. Op zich geen moeilijke proef maar deze keurmeester krijg ik altijd de zenuwen van omdat ik hem ken, hij altijd zo streng kijkt en Pandora bij hem altijd de proef verkloot terwijl ik juist graag wil laten zien hoe goed ze is
De tweede proef moesten we heeeeeeeeel lang wachten maar we hadden wel leuk zich op proef 6 voor de A en de B2 hondjes die over water een sleep moesten doen dus we hebben ons niet echt verveeld.
Er lagen 3 dummy's bij boomstammetjes waarvan ik er 2 moest oprapen terwijl Ramses zat te wachten en vervolgens moest ik hem de andere kant in de dekking laten zoeken. Wachten ging goed, ik stuurde hem de dekking in maar hij speerde daar als een jekko doorheen om met een grote boog (zo liep het pad) weer bij de stammetjes uit te komen bij de dummy die hij nog niet moest halen. Hij haalde hem dus wel en bracht hem ook bij mij. Bij de tweede keer de dekking in sturen deed hij dat ietsje rustiger en vond de dummy. Hij liep een beetje te klooien op de terugweg dus de KM vond het 'nog net voldoende' en gaf on 11 punten.
De derde proef was Ramses geweldig maar maakte ik een enorme fout
Ramses moest naast mij zitten wachten terwijl er verderop een sleepje werd getrokken waarbij ook nog geschoten werd. En vervolgens moest ik hem eerst het bos in sturen om daar een dummy te halen.
Ik was zo gefocussed op dat hij bleef zitten (wat hij netjes deed
De vierde proef moest hij twee dummy's markeren die verderop over de sloot, over een pad in de bosrand werden gegooid. Handicap: de slootkanten zaten vol brandnetels!
De eerste keer ging hij als een speer die sloot over en na een beetje zoeken kwam hij terug met een dummy. De tweede sprong deed hij veel voorzichtiger over de sloot, die brandnetels waren waarschijnlijk toch niet zo goed bevallen, kwam terug met de dummy als een sigaar in zijn bek. Over de sloot bedacht hij dat het ook wel lekker verkoelend zou zijn om met zijn 'blije-aardbeihoofd' een stukje door de sloot te banjeren, het lag toch op de route
Volgens deze KM moesten we eens aandacht gaan besteden aan het afgeven van het apport
De laatste proef kwam weer na meer dan een uur wachten. Ik had hem al een uurtje in de auto gelegd om wat te rusten maar dat heeft ook niet echt geholpen. Ramses had het wel gehad
Hij moest eerst wachten terwijl ik met de KM verder liep en een praatje maakte en daarna moest ik hem influiten. Dat deed hij keurig. Toen moest hij twee dummy's uit het bos halen, waarvan één heel dichtbij lag in een tunneltje. Hij heeft keurig lopen zoeken, de verste dummy had hij al snel gevonden maar na nog een paar keer sturen ging hij lopen vragen en snuffelen. Niet echt van zijn gewoonte maar hij wist het gewoon niet meer. Maakt niet uit... hij had de hele dag vreselijk zijn best gedaan dus hij mocht stoppen en kreeg zijn balletje
Met een totaal van 67 punten toch genoeg voor een diploma en een tevreden gevoel
Hij heeft het best netjes gedaan, lijkt weer een stukje stabieler dan vorig jaar en ook het afgeven gaat steeds beter.
Aandachtspunt vandaag voor mezelf was dat ik me niet naar de proeven liet sleuren maar dat hij dan netjes meeloopt en ik moet zeggen dat hij dan ook minder hyperdepiep start bij een proef
Minpuntje van vandaag vond ik dat we voor iedere proef minstens een uur moesten wachten en dat gaat op den duur wel opbreken bij mij en bij Ramses.
Meteen na de proeven, het was inmiddels vier uur moesten wij ons haasten om te gaan werken en was Martin zo vriendelijk om ons diploma in ontvangst te nemen (en Lin om de resultaten door te sturen
Volgende WT: 1 mei