Jeetje, nooit gedacht van mijn labje

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Jeetje, nooit gedacht van mijn labje

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Hey,

Nou...wat ik net had....Milow'tje is al een hele vent aan het worden met zijn bijna 14 maanden. Ik zie altijd een vrolijk manneke, heb hem nooit horen grommen en hij lijkt soms te schrikken van zijn eigen blaf. Ik heb hem het afgelopen jaar, drie keer horen blaffen. Ik dacht: Milow is een allemans vriendje en als ik aangevallen wordt, dan is Milow de eerste die mijn belager smeekt om een stok weg te gooien...of zijn balletje...en als er ingebroken wordt, wil hij bij de inbrekers op schoot voor een knuffel...Echt, ik dacht dat ik zo'n doetje had...MAAR....ik liet hem net nog even plassen buiten en we wonen tegenover een pleintje en daar liep een meneer. Er loopt nooit iemand op dat pleintje rond dit tijdstip, dus ik dacht al...hmmm wat doet dit meneer daar? Maar Milow ziet hem, maakt zich breed en begint te blaffen! Echt een zware, grommende blaf. Hij bleef maar blaffen en later ook grommen. Ik kende mijn eigen hond niet weer terug. Zoals ik geleerd heb bij de training natuurlijk leiderschap heb ik hem beloond voor zijn alertheid en de aankondiging en heb ik daarna de leiding weer genomen. Dit ging prima, hij luisterde gelijk weer naar me en hield op met blaffen en grommen. Ik was verbaasd, geschrokken, maar ook heel erg trots. Het is dus toch niet zo'n doetje....(dacht dat het lab-eigen was, die algemene vriendelijkheid)

Hoe zit het met jullie labjes? Zijn er meer waakse of beschermende labjes? Of moet ik dit gedrag anders interpreten?
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

:D ja hoor, Keo is ook zo'n held, vooral in het donker
laatst liepen we 's avonds in het donker en komt mijn broer onderweg ( :shock: ) op ons af en hij begint me toch te blaffen :?
tja... maar ik voelde me wel veilig :lol:

hij heeft ook wel eens gegromd naar een krantenjongen onderweg, heel vroeg in de ochtend

en toen er eens, in het donker, een paar mannen achter ons liepen maakte hij zich heel groot, alert en keek steeds naar hen om
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Ik herken het niet van Olly; die vindt dus nog altijd iedereen geweldig, ook 's avonds/'s nachts. Zij blaft enkel op een kat ;).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Evro01

Ongelezen bericht door Evro01 »

pup max kan nog niet ech blaffen maar laat met een piepend hoog geluidje wel weten als hij het ergens niet mee eens is, vooral inderdaad in het donker, ik denk nog steeds dat hij n het donker niet alles goed ziet , heb het idee dat net als bij babys het gezichtsveld steeds groter en scherper word......
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Tara blaft ook bijna niet :D we liepen 's avonds langs een huis die mooi versierd was met een halve sara pop en spandoek. Tara ging breeduit staan en begon toch tegen de pop te blaffen :lol: haar zus was er al voorbij maar kwam direct terug om haar zus gerust te stellen even neusje neusje :wink:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
Basto!

Ongelezen bericht door Basto! »

Oooh wat goed van je lab zeg!! Klasse!! Hopelijk doet de mijne dat ook straks!! (heb zelfs op internet gezocht of er trainingen zijn om basto mij te laten beschermen als ik belaagd wordt :D) dacht namelijk dat dat waakse niet echt in deze goede lobbese zat.. :lol:
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

in het eerste jaar dat wij lany hadden blafte ze ook niet.
wij dachten ook dat lany een sul was.
Maar nu ze ouder word is ze veel meer waaks met name als mijn man weg is en er staan veemde mensen voor de deur blaft ze
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Wat grappig om te horen allemaal. Ik dacht ook deze onze lab-lobbesjes niet waaks en beschermend waren, maar blijkbaar zit er toch wel iets in. En waaksheid ontwikkeld zich pas vanaf 10 a elf maanden en gaat door tot 1,5 jaar. Als het er dan nog niet in zit, komt het niet volgens onze trainer. Het zal per hond wel wat verschillen.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

hier 2 wakers,ben ook niet bang in het donker met mijn mannen bij me.
en ik denk dat ze hier ook niet zomaar binnen komen al ik zie hoe fel de tuin al verdedigd wordt.
roef blaft niet maar gromt alleen,james zet een zeer indrukwekkende bas op :shock: die waakt echt.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Ik dacht ook, mijn engeltje blaft niet.....

Tot op een dag een rare enge man aan de deur kwam, die heeft ze op zo'n monsterlijk woeste manier weggejaagd, blaffend en haren overeind, ik was diep onder de indruk....
:zwartpootje: Bubbles (Real Mystery of the Dutch Highlands)
5-11-2001 overleden 26-1-2016
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wel handig s'avonds zo'n waakhond :D
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

esmoezie schreef::D ja hoor, Keo is ook zo'n held, vooral in het donker
laatst liepen we 's avonds in het donker en komt mijn broer onderweg ( :shock: ) op ons af en hij begint me toch te blaffen :?
tja... maar ik voelde me wel veilig :lol:

hij heeft ook wel eens gegromd naar een krantenjongen onderweg, heel vroeg in de ochtend

en toen er eens, in het donker, een paar mannen achter ons liepen maakte hij zich heel groot, alert en keek steeds naar hen om
Yes dat is Keo ten voete uit een prachtvent en beschermheer tegelijk 8)
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Brellow »

Mellow heeft in zn eerste levensjaar ook nooits geblaft, die zware blaf verbaasde mij ook toendertijd

Mellow blaft tegen niemand, behalve een kluizenaar die 300 meter van me af woont. Die loopt wat voorover en heeft altijd een muts op.
Op de een of andere manier triggert dat iets bij Mellow.
(toevallig stormt een andere hond altijd richting een gat in de schuur van dezelfde man)

O ja, Mellow blaft in t donker van veraf ook tegen planten, vuilniszakken of andere voorwerpen die blijkbaar op enge monsters lijken.
Afbeelding

Met heel veel dank aan Sarah!
kelly1609

Ongelezen bericht door kelly1609 »

hier nog zo een die nooit blaft! Alleen laatst een keer tegen een plastic tas :confused:, een kat en vandaag één blafje toen het baasje thuis kwam :lol:

Volgens mij wijst Joep inbrekers ook de weg ;) maar goed...zoals ik hier lees kan de waaksheid nog wel komen dus :P
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Ik was bij mijn ouders en mijn vader kwam in zijn motorpak de tuin in, King ging vreemd grommen en blaffen, was trots op mijn stoere ventje 8) :verliefd1:
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Plaats reactie