Speurhonden training

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Dave1989

Speurhonden training

Ongelezen bericht door Dave1989 »

Één deze maanden zullen mijn ouders een labrador aanschaffen.Dit zal waarschijnlijk een bruin vrouwtje worden(Mijn moeder wilt dat graag, omdat we altijd mannetjes dieren hebben gehad.Waaronder al eerder een mannetjes labrador).
Een paar jaar (ben momenteel 21) heb ik meegeholpen bj het trainen van politiehonden(mechelse herders).Nu ben ik benieuwd of er in de buurt van Bergen op Zoom clubs zijn die onder andere labradors trainen voor speurhond(voor wedstrijd,vrijetijd ,werk en dergelijk).
Ik kan em zelf ook wel redelijk goed trainen, maar in club verband is het toch altijd/meestal leuker en leerzamer.
Ik hoop dat er hier in de buurt 1 of meerdere zitten. :wink:

Groet
Dave1989

Ongelezen bericht door Dave1989 »

Eventueel soortgelijke clubs (met andere disciplines) of speciale labrador clubs ben ik ook benieuwd naar.
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Ik weet dat op 26 mei de MartinGaus hondenschool een workshop geeft over het speuren met je hond in Bergen op Zoom.Je kan ook zonder hond komen kijken.Als je op de site van MartinGausBergenopZoom kijkt dan kan je er meer over lezen!
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Oh,het is trouwens op 24 mei en je kan het terug vinden onder het kopje "cursusaanbod".Veel succes.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Bij de KNPV kun je ook alleen zoekwerk doen. Zo zit je wel dan echt in de africhting, een discipline die jou dus niet onbekend is. :wink:
Maar doe je in plaats daarvan alleen het onderdeel zoekwerk/speuren. Voor zover ik weet mag je in die discipline met elk ras lopen, en examens/wedstrijden doen. Een gerichte retriever training kom je doorgaans op jachttraining uit.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

de federatie hondensport nederland heeft speuren/zoeken in hun programma opgenomen dus kijk ff bij fhn.nl dan vind je vast wel een hondenschool in de buurt waar je eens kunt gaan kijken
al me kinders uitgevlogen
Plaats reactie