Ademhalingsprobleempje

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ademhalingsprobleempje

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Gisteren zouden wij met Miep naar de DA gaan om haar heupen te laten checken. Uiteindelijk zijn we met Trix geweest.
Gister middag met de meiden een zoekspelletje in de tuin gedaan. Nadat ze alles gevonden hadden begon Trix ineens heel snel te ademen. Ze ademde luid snuivend door haar neus in en (zo te horen) via haar bek weer naar buiten. Ogen groot.
Dit duurde een paar tellen en toen ademde ze weer normaal. Vervolgens begon ze weer. Het heeft bij elkaar ongeveer een kwartier geduurd. Tussendoor was ze verder niet in paniek. Ik wel natuurlijk (al ben ik rustig gebleven) en meteen de DA gebeld of we met Trix konden komen. Geen probleem, volgens de assistente klonk mijn omschrijving zorgelijk.
Eenmaal bij de DA (ook een hele toer gezien Trix haar angst voor vreemde mensen/plekken) is ze goed beluisterd en alles klonk normaal. Maar toen had ze er ook geen last meer van.

Volgens de DA is het niet erg. Het komt bij honden met een stompe neus uiteraard vaak voor maar het kan bij andere hondenrassen dus ook voor komen. Men weet niet wat de oorzaak is, alleen dat het niet schadelijk is. Bij een eventuele volgende keer moeten we haar rustig houden en zacht over haar keel aaien.

Is iemand hier bekend mee?
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Klinkt als reverse sneezing.

Zoek maar eens op google, staan ook een hoop filmpjes op.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Als ik het lees, dan denk ik zelf aan reverse sneezing. Dan snuiven ze ook heel luid, ik vind het zelf altijd wat op hyperventilatie lijken. Danouk heeft dat ook wel eens, wat bij haar helpt is haar neusgaten heel eventjes dichthouden. Dan is het direct over.. Als het inderdaad reverse sneezing is, dan komt het vrij veel voor. Terra had het als jonge hond in ieder geval ook af en toe en kan dus geen kwaad ;-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Joh! Even een paar filmpjes bekeken en idd, dat zal het zijn!
Bedankt voor de tip hoor!
Weer een heel pak van m'n hart :shock:

(En het stomme was, ik had er ook wel eens over gelezen maar in 'the heat of the moment' totaal niet aan gedacht.)
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

M_n_q_e schreef:Joh! Even een paar filmpjes bekeken en idd, dat zal het zijn!
Bedankt voor de tip hoor!
Weer een heel pak van m'n hart :shock:

(En het stomme was, ik had er ook wel eens over gelezen maar in 'the heat of the moment' totaal niet aan gedacht.)
Ik dacht ook reverse sneezing. Raar dat je DA dat niet tegen je gezegd heeft. :confused:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Plaats reactie