Ik ga in augustus 2 weekjes naar tjechie

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ik ga in augustus 2 weekjes naar tjechie

Ongelezen bericht door AnP »

We gaan naar het Lipnomeer, en ik vroeg me af of er nog extra inentingen/ maaregelen nodig zijn voor tsjechie?
stanis40

Ongelezen bericht door stanis40 »

Al het normale en eventueel hondsdolheid, dacht dat t daar moet.
Alvast fijne vakantie, ik ga een maand later weer lekker naar Oostenrijk, vind Borris ook altijd lekker
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ja, je moet rabies laten enten. Dat is verplicht, neem ook zo'n tag mee voor aan der halsband zodat het zichtbaar is dat ze geent is.

Als je door Duitsland en Oostenrijk rijd is het verplicht om je hond achter een veiligheidsnet/ rek te hebben in de auto.

Kijk ook eens op http://dogsincluded.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; daar staan invoerregels op voor veel verschillende landen en diverse tips, checklists ect.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

In Duitsland mogen ze toch in de hondengordel op de achterbank?
Bedankt voor de site ga ffies kijken Els.

Rabies enting heeft ze en de penning ook. Is volgens mij 2 jaar geleden al gedaan, ga ik nog ff nabellen bij de da.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

tsjechie valt onder de europa regels, dus wat geldt voor de andere europeese landen is daar ook zo.

wel zou ik extra anti tekenspullen meenemen en ze daar niet echt uit het oog verliezen mocht je ze los willen laten in bv het bos, daar zitten nog echte wilde dieren in het bos, zelfs beren en wolven.

ook je eigen water als je gaat wandelen zou ik zelf meenemen, wat ik van een kennis daar begrepen heb is dat er veel ijzerhoudende grond is dus sommige bronnen geven wat roestig water af (bruin) sommige honden kunnen daar slecht tegen en krijgen maagklachten, zowiezo een kleine ehbo doosje met wat medicijnen zoals tegen maagklachtenis altijd handig.

en een fototoestel want het is daar prachtig
al me kinders uitgevlogen
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Oh dat is wel een hele goed tip carola bedankt, zal eens gaan rondneuzen, asta heeft gevoelige maag en darmen dus zal zeker wat meenemen.
Over het algemeen luistert ze super in vreemde gebieden, ze is bang mij kwijt te raken :D maar zal haar wat meer aan de lijn houden in de bossen, ga geen risico;s nemen.

Fototoestel gaat zeker mee :)
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Fijne vakantie voor jullie allemaal. En veel fotos maken.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

Handig topic, ik ga binnenkort ook 2 weken naar tsjechie.

Die tag waar jullie het over hebben, waar haal je dat? Nog nooit van gehoord :oops: Is paspoort niet genoeg?

En veilgheidsnet... Mag hond gewoon in de gordel (tuigje) ook? Die heb ik nog wel...
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Duitsland:
In de auto moet je rekening houden met een aantal regels zodat je hond veilig vervoerd wordt. Hij mag niet voorin op de bijrijdersstoel of op de schoot van de bestuurder. Hij mag uiteraard wel op de achterbank. Niet los, maar voorzien van een speciale hondengordel. Deze zijn via DogsIncluded verkrijgbaar.. In de achterbak met een opvangnet of een hek kan ook maar is duurder in aanschaf.

Tsjechië:
Officieel moet je een muilkorf bij je hebben. Je hond hoeft deze niet (altijd) te dragen, maar je moet 'em wel kunnen laten zien als er naar wordt gevraagd
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Tsjechie is echt super. Helemaal met de hond. Wij gaan al jaren naar Tsjechie met heel veel plezier. De hond is echt overal welkom.

Ga je naar Landal?

De inentingen laat ik altijd tijdig bij de DA doen conform het landvoorschrift. Als je maar niet vergeet je hondenpaspoort mee te nemen.

Alleen in de grote steden zoals Praag moet je een muilkorf bij je hebben volgens mij. Zijn wij zelf niet met Bram geweest, maar Saskia en Gijs wel met Benco. In de dorpjes kan de hond gewoon mee en wordt ie meestal hartelijk begroet. Ze zijn best wel gek op labjes. :wink:

En wandelen in de bossen ook heerlijk. Bij het Lipnomeer heb je niet zoveel plaatsen waar hij los mag helaas.

Vorig jaar hebben we met Benco gewandeld en kwamen we onderweg een wespennest tegen. Benco werd helemaal lek geprikt helaas. Dat is ook het enige incident wat ik in Tsjechie met "wilde"beesten heb meegemaakt.

Verder veel herten in de bossen, maar geen beren enzo gezien hoor.

Asta gaat het er vast fantastisch vinden. Veel plezier alvast. Gelukkig is het nog geen augustus, maar voordat je het weet is het zover 8)
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

Wij hebben ons vorig jaar ook príma vermaakt in Tsjechië
Wij zijn met Benco naar de dierentuin in Praag geweest, dat was een erg mooie dierentuin, en Benco was welkom ;)
Wel hadden we eigenlijk altijd een muilkorf/klittenband ding voor om zijn snuit mee, maar we hebben het nooit nodig gehad.

Ik schreef er dit over...

http://opstapmetdehond.nl/2010/09/12/ts ... t-de-hond/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ow...
En er wordt gezegd dat jagers zomaar een loslopende hond mogen schieten.
Van een kennis die vaak in Tsjechie komt hoorde ik dat ze dat niet zomaar zúllen doen, maar het is toch wel iets om geen risico mee te nemen!
Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

Saskia schreef:Ow...
Van een kennis die vaak in Tsjechie komt hoorde ik dat ze dat niet zomaar zúllen doen, maar het is toch wel iets om geen risico mee te nemen!
Huh? Ik neem aan als het om een verdwaalde hond gaat? Niet als je er zelf in de buurt bent? Qiki loopt altijd los...
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Agnes schreef:
Saskia schreef:Ow...
Huh? Ik neem aan als het om een verdwaalde hond gaat? Niet als je er zelf in de buurt bent? Qiki loopt altijd los...
Als er een loslopende hond in hun jachtgebied loopt.....
En hoever dat gaat weet ik niet.
Wil het ook niet proberen!
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Caya »

Zelf woon ik in Hongarije en ook hier mogen de honden niet los lopen in de bossen. De jagers zijn best fel op loslopende honden omdat die de dieren, waar zij nou juist op jagen, wegjagen. Ik zou dus geen onnodig risico nemen en de honden aan de lijn houden.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
Plaats reactie