Ik heb vandaag inderdaad de opmerking gekregen dat Susie te dik is. Ik moet je wel zeggen dat ik het ook eens ben met de keurmeester, er mogen een paar kilo's af. Dat wist ik al vanmorgen toen in naar de show ging en de keurmeester heeft dat nu dus bevestigd. Vandaar ook dat ik er mee aan de slag ga, was ik dus ook al van plan

.
Ik vind het goed dat de keurmeesters tegenwoordig meer letten op overgewicht, maar ergens is het natuurlijk wel een beetje vreemd als de keurmeester tegen je zegt je hebt een hele mooie hond, maar omdat ze iets overgwicht heeft krijgt ze geen Uitmuntend maar een Zeer Goed. Het blijft dan namelijk toch wel een mooie hond?!! Maar goed het lijkt me een goede ontwikkeling als keurmeester niet meer een voorkeur hebben voor een goed gevulde/dikke lab.
Daarnaast is het ook nog moeilijk om te zeggen wat nou te dik is? Susie is volgens de keurmeester van vandaag veel te dik, maar ik heb haar daarna laten wegen en advies gevraagd bij een stand die daar speciaal voor was ingericht en de mensen die daar stonden vonden Suus eigenlijk helemaal niet dik. Wel stevig, maar als ze 3 kilo afvalt is ze perfect. Tja dan vind ik het toch wel overdreven als de keurmeester zegt dat mijn lab veel te dik is en daarom een Zeer Goed krijgt.
Showen is en blijft lastig en ingewikkeld omdat het een jurysport is en ieder een eigen mening en smaak heeft. En ja het is dus een appart wereldje, maar ik vind het (meestal

) een leuk spelletje. Wel ben ik het met je eens dat je altijd zelf objectief naar je hond moet kijken en zelf moet beslissen wat het beste is en dus niet afgaan op wat een keurmeester zegt of wil. Want een andere keurmeester heeft ook zo weer een andere mening