Hijgen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Daphne1990

Hijgen

Ongelezen bericht door Daphne1990 »

Hallo,,

Wij hebben een labrador (boris) van 8 maand, een reu.
Het valt op dat hij erg vaak hijgt, soms heeft hij dagen dat hij de hele dag hijgt. En als je met hem gaat lopen, direct aan het begint hijgt meneer al. Wat betekend dit?
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Hijgen is vaak een teken van warmte.
Honden kunnen hun warmte alleen kwijt via hun mond en dat doen ze door hun tong naar buiten te hangen en te hijgen.

Drinkt hij ook veel water?
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Daphne1990

Ongelezen bericht door Daphne1990 »

Roxy11 schreef:Hijgen is vaak een teken van warmte.
Honden kunnen hun warmte alleen kwijt via hun mond en dat doen ze door hun tong naar buiten te hangen en te hijgen.

Drinkt hij ook veel water?
Eerst wel altijd maar laatste dagen dus niet
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

Kan ook zijn dat zijn hormonen gaan opspelen, dus als er loopse teefjes in de buurt zijn 8)
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
SaskiaL.

Ongelezen bericht door SaskiaL. »

Bij Jussi vraag ik me ook wel eens af hoe ze zal hijgen als het echt heet is. :confused:
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hijgen kán ook een uiting van pijn zijn.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
janny van emst

Ongelezen bericht door janny van emst »

Mijn Bono hijgde vorig jaar ook veel, ook had hij niet veel energie en dat is niet normaal voor een labje van 1,5 jaar. Naar de DA geweest, bloedonderzoek gehad, kwam niets uit. Toch doorverwezen naar Wageningen en bleek dat hij een maag-darmontsteking had. Het hijgen kan een uiting van pijn zijn! Na overstappen op hypo-allergene brokken (plus een kuurtje antibiotica) ging het beter en na enkele weken was het hijgen over.
Bij het liggen ging hij eerst met z'n voorpoten naar beneden en daarna met z'n kont ("bidden" noemde de internist dat). Normaal laten ze eerst de kont zakken. De combinatie van hijgen en "bidden" wees erop dat hij pijn had. Verder was hij vrolijk genoeg en de staart bleef maar kwispelen, maar dat zegt dus niets en zeker niet bij een lab! Ik zou in ieder geval in de gaten houden hoe hij zich blijft gedragen. groetjes!
Monica
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Monica »

Janny bedankt voor de toelichting dit wist ik niet.
Afbeelding
Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

Ik ben toevallig laatst met Qiki naar de dierenarts geweest. Ook zij hijgt de laatste maanden erg veel. Omdat we in het buitenland waren geweest wilde ik even zeker zijn dat ze niks mankeerde. Hij zij dat het echt aan het weer lag (na haar uiteraard onderzocht te hebben!) Luchtvochtigheid en temperatuur.
Veerle

Ongelezen bericht door Veerle »

Het kan volgens mij ook een uiting zijn van stress, maar of het normaal is dat het heel de dag door is...?
Jelmer-vr

Ongelezen bericht door Jelmer-vr »

Als 't door de warmte zou komen, kan je dit verhelpen door een Koelband te kopen.. Leg je dan even in koud water, en het blijft 5 dagen koel..
Zo kan je 'm de gedurende dagen een paar keer om doen..

Fido heeft ook een periode gehad dat ie veel hijgde, dit kwam idd ook door de pijn. Hij had een dikke darm ontsteking!
Plaats reactie