Hijgen
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

-
Daphne1990
-
Gerritte
- Erelid

-
janny van emst
Mijn Bono hijgde vorig jaar ook veel, ook had hij niet veel energie en dat is niet normaal voor een labje van 1,5 jaar. Naar de DA geweest, bloedonderzoek gehad, kwam niets uit. Toch doorverwezen naar Wageningen en bleek dat hij een maag-darmontsteking had. Het hijgen kan een uiting van pijn zijn! Na overstappen op hypo-allergene brokken (plus een kuurtje antibiotica) ging het beter en na enkele weken was het hijgen over.
Bij het liggen ging hij eerst met z'n voorpoten naar beneden en daarna met z'n kont ("bidden" noemde de internist dat). Normaal laten ze eerst de kont zakken. De combinatie van hijgen en "bidden" wees erop dat hij pijn had. Verder was hij vrolijk genoeg en de staart bleef maar kwispelen, maar dat zegt dus niets en zeker niet bij een lab! Ik zou in ieder geval in de gaten houden hoe hij zich blijft gedragen. groetjes!
Bij het liggen ging hij eerst met z'n voorpoten naar beneden en daarna met z'n kont ("bidden" noemde de internist dat). Normaal laten ze eerst de kont zakken. De combinatie van hijgen en "bidden" wees erop dat hij pijn had. Verder was hij vrolijk genoeg en de staart bleef maar kwispelen, maar dat zegt dus niets en zeker niet bij een lab! Ik zou in ieder geval in de gaten houden hoe hij zich blijft gedragen. groetjes!
-
Agnes
Ik ben toevallig laatst met Qiki naar de dierenarts geweest. Ook zij hijgt de laatste maanden erg veel. Omdat we in het buitenland waren geweest wilde ik even zeker zijn dat ze niks mankeerde. Hij zij dat het echt aan het weer lag (na haar uiteraard onderzocht te hebben!) Luchtvochtigheid en temperatuur.
-
Veerle
-
Jelmer-vr
Als 't door de warmte zou komen, kan je dit verhelpen door een Koelband te kopen.. Leg je dan even in koud water, en het blijft 5 dagen koel..
Zo kan je 'm de gedurende dagen een paar keer om doen..
Fido heeft ook een periode gehad dat ie veel hijgde, dit kwam idd ook door de pijn. Hij had een dikke darm ontsteking!
Zo kan je 'm de gedurende dagen een paar keer om doen..
Fido heeft ook een periode gehad dat ie veel hijgde, dit kwam idd ook door de pijn. Hij had een dikke darm ontsteking!