Met Kenzo bij de DA...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
delange
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Met Kenzo bij de DA...

Ongelezen bericht door delange »

Wat zijn we geschrokken vanmiddag!!
Eenmaal thuis, nadat we een lange wandeling hadden gemaakt met Kenzo, hoorden we hem ergens uit drinken..
Allebei waren we verbaasd waar Kenzo uit zou kunnen drinken, de waterbak stond in de bench :confused: Na nog geen seconde vloog manlief op Kenzo af. Het bleek dat Kenzo een slok of 3 á 4 verdunde koelvloeistof binnen had gekregen (hierin zit de stof ethyleenglycol, wat de nieren erg snel aan kan tasten). Allebei even in paniek, gelijk Kenzo water laten drinken en de DA gebeld. We moesten gelijk komen. Nog geen 10 min. later waren we bij de DA. Kenzo kreeg een injectie om te braken.. met goed resultaat. Kenzo bleef braken totdat er alleen nog gal mee kwam.
De DA had ondertussen even verder gezocht over hoe nu verder..
Bij hoge doseringen koelvloeistof overlijdt 50%. Gelukkig heeft Kenzo waarschijnlijk een lage dosering binnen gekregen, dus hoefde hij niet te blijven en aan het alcoholinfuus. Ook de maag hoefde niet extra gespoeld te worden omdat hij alleen nog gal braakte.
De DA gaf ons een pik zwarte poeder mee (dat bindt nog eventuele gifstoffen). Dit moet Kenzo vanavond en morgenochtend hebben. Verder hem goed in de gaten houden op klachten, b.v. als een dronken iemand lopen, hyper zijn of juist niet etc. Kenzo zal nog enige tijd misselijk blijven van de injectie, en hartstikke moe van de wandeling.
We zouden uiteten met de fam. maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om bij Kenzo weg te gaan vanavond.
Hij ligt nu heerlijk te slapen bij mijn voeten.. :verliefd1: De Kanjer! Wat waren we geschrokken zeg.. Fijn dat het voor nu goed is afgelopen..
De vriendschap van een hond,
is vriendschap voor het leven,
voor een ander niet te zien,
hoeveel een hond kan geven...
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

Oei...... gelukkig is het goed afgelopen voor nu. Ik zou ook geen rust hebben hoor dus ook etentje afgezegd hebben. Hopelijk knapt Kenzo heel snel weer helemaal op zonder gekke dingen.
:groteknuffel:
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sascha »

Gelukkig was je er snel bij was zodat erger leed gelukkig is voorkomen.
Maar ik vraag mij wel af hoe kon hij bij de koelvloeistof komen? Hadden jullie dat ergens open en bloot laten slingeren :confused:
Afbeelding
delange
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Manlief had gisteren de radiateur vervangen van de auto, deze was gescheurd, waardoor er koelvloeistof vrij kwam. Nu had hij de rest op kunnen vangen in een bak buiten en deze stond nog op de grond. Normaal loopt Kenzo direct naar de woonkamer, maar nu dus rechtstreeks naar die bak toe.. dus ja.. op die manier.. :( ook stom natuurlijk dat we de bak niet direct hoog weggezet hebben.. soms komt er iets tussen en dan vergeet je het even.. Maar ben heel blij dat we er snel bij waren..

Belde manlief net, nu staat hij met pech langs de weg!! De auto begaf het ineens :? Balen vandaag.....
Merle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Merle »

Ach jee, dat is zeker schrikken! Wat goed en fijn dat jullie zo snel actie ondernomen hebben en door hadden wat Kenzo aan het doen was!!!! Tja, een ongeluk zit in een klein hoekje, kun je niks aan doen! Wat een vreselijke baaldag! Beterschap nog voor Kenzo :groteknuffel:!
delange
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Thnx voor de reacties.. Inderdaad ongeluk zit in een klein hoekje.. Is natuurlijk stom om dat niet hoger te zetten, maar goed.. gebeurd nu eenmaal.. Wilde even mijn verhaal kwijt :wink: Thnx!!!
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Poeh!
Wat een dag dan! Gelukkig is het met Kenzo goed afgelopen!
Soms kun je nog zo voorzichtig zijn maar zie je toch iets over het hoofd, dat kan iedereen gebeuren!
En jullie hebben harstikke goed gehandeld door meteen naar de DA te gaan!
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

delange schreef:Thnx voor de reacties.. Inderdaad ongeluk zit in een klein hoekje.. Is natuurlijk stom om dat niet hoger te zetten, maar goed.. gebeurd nu eenmaal.. Wilde even mijn verhaal kwijt :wink: Thnx!!!
Bij een eventuele volgende lekkende radiateur wordt vast de bak direct hoog gezet :wink: door schade en schande wordt men wijs is een gezegde.
Voor nu is het met een sisser afgelopen gelukkig!
Afbeelding
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Koelvloeistof schijnt erg lekker te ruiken voor honden, daarom moet je er extra voorzichtig mee zijn, want het is super giftig spulletje. Gelukkig is het goed afgelopen, ook dankzij jullie snelle handelen. Hopelijk houdt Kenzo er niks aan over en huppelt hij straks weer vrolijk rond.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Is er geen bloed afgenomen om de nierfunctie te bepalen? Wij moesten dit toen direct laten doen en een paar dagen later weer opnieuw om te kijken of zijn nieren nog goed werkte. Jochem heeft ook ooit eens koelvloeistof te pakken gekregen en nu ik jouw verhaal lees voel ik bijna weer de stress van toen. Sterkte!
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
delange
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Iedereen bedankt voor de reacties! Er is nu geen bloed afgenomen nee. Omdat hoeveelheid die hij binnen gekregen heeft minimaal is (was verdunt ongeveer 1 op 25) en hij heeft max. 3 á 4 slokken gedronken. En omdat we binnen 10 min nadat het gebeurd was bij de DA waren zou het nog niet in de nieren aanwezig zijn. We moeten hem wel in de gaten houden komende dagen. Kan de DA nog eens vragen of er geen bloed afgenomen moet worden. Maar inderdaad, wat een stress op zo'n moment.. :(
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Nou, de schrik zit er goed in. En heel begrijpelijk.

Zo zie je maar, je moet zo voorzichtig zijn bij die labjes. Alles, maar dan ook echt alles gaat er in. :smiley28:
En al ben je super voorzichtig, dan nog gebeurd het ons allemaal wel eens dat je iets over het hoofd ziet. Neem jezelf niks kwalijk, dit overkomt de beste.
Voorlopig zullen jullie extra goed opletten. En de anderen op dit forum ook, door zulke berichten is iedereen weer goed wakker.

Dit is gelukkig goed afgelopen. Hopelijk ligt Kenzo nu lekker te slapen.
Hij moest eens weten, hoe hij je aan het schrikken heeft gemaakt.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Eng hoor, gelukkig lijkt het goed af te lopen :)
Sterkte voor Kenzo.
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Hoe is het nu met Kenzo?
Afbeelding
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Is hij nu gewoon weer de oude? Merk je nog iets?

Hopelijk gaat het goed met hem
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Plaats reactie