Ik kan hier zo giftig om worden
-
Saskia
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Ik kan hier zo giftig om worden
Regelmatig gebeurd het hier in de bebouwde kom dat er honden loslopen. Dat zijn altijd dezelfde, en meestal ook nog de honden die het bést luisteren (ahum)
Vanmorgen werd Benco wéér belaagd door een of andere herder-achtige.
De baas riep hem, maar het beest kwam niet.
Die rook aan Benco's edele delen, liep er rondjes omheen en op een gegeven moment begon hij te rijden.
Dus ik zeg tegen die hond: moven! lazer op!
Komt de baas eraan gesjokt: doe niet zo grof tegen die hond.
ik: honden moeten in de bebouwde kom aan de lijn.
hij: tjsa, nounou, ach, doe niet zo moeilijk.
Ik: doe niet zo moeilijk: kijk ff! (hoe Benco bereden werd door die dikke haarbaal)
Hij liep al grommend en mompelend weg, ik heb weer geen vriend gemaakt.
Hoe doen jullie dat als het je overkomt?
Ik wordt dan altijd zo giftig en krijg dan altijd een snauw terug...
En dan begrijp ik ook wel, echt vriendelijk ben ik dan niet, maar die hond misdraagt zich dan toch?
Vanmorgen werd Benco wéér belaagd door een of andere herder-achtige.
De baas riep hem, maar het beest kwam niet.
Die rook aan Benco's edele delen, liep er rondjes omheen en op een gegeven moment begon hij te rijden.
Dus ik zeg tegen die hond: moven! lazer op!
Komt de baas eraan gesjokt: doe niet zo grof tegen die hond.
ik: honden moeten in de bebouwde kom aan de lijn.
hij: tjsa, nounou, ach, doe niet zo moeilijk.
Ik: doe niet zo moeilijk: kijk ff! (hoe Benco bereden werd door die dikke haarbaal)
Hij liep al grommend en mompelend weg, ik heb weer geen vriend gemaakt.
Hoe doen jullie dat als het je overkomt?
Ik wordt dan altijd zo giftig en krijg dan altijd een snauw terug...
En dan begrijp ik ook wel, echt vriendelijk ben ik dan niet, maar die hond misdraagt zich dan toch?
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
-
Nino&Toosje
- Speurneus

-
Alice van Ginkel
- Hele grote hondenneus

Die gasten moeten gewoon zorgen dat hun hond zich gedraagt en niet anders! Het is gewoon een kwestie van opvoeden. Als Youri begon te rijden (gelukkig was hij niet zo rijerig) dan haalde ik hem ervan af of ik zorgde dat het gewoon niet gebeurde. Ik weet niet wat het tegenwoordig is maar ik ga me ook steeds meer ergeren en niet alleen aan het gedrag van bepaalde honden. Alles moet tegenwoordig maar kunnen.
Ik zou zeggen, ik begrijp je helemaal en het ligt echt niet aan jou!
Groetjes van Alice.
Ik zou zeggen, ik begrijp je helemaal en het ligt echt niet aan jou!
Groetjes van Alice.

-
jeltje
- Hele grote hondenneus

-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Ook ik maak geen vrienden in dit soort situaties hoor
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik me er pas echt aan ben gaan ergeren toen Daan in zijn revalidatie zat.
Kay kan (los en vast) met elke hond door een deur en negeert ze als ik dat vraag dus had ik nooit -bewust- last van honden die los liepen als Kay aan de lijn zit.
Toen Daan niet kon/mocht spelen met andere honden heb ik ontzettend vaak bonje gehad met mensen die hun hond op hem lieten afstormen waardoor Daan helemaal joepie de poepie werd (tsja, hij mocht verder tenslotte ook niets dus een hond was een feestje)
Mensen accepteren een normale vraag niet en wat Alice zegt, alles moet tegenwoordig maar kunnen en daar mag je zeker niets over zeggen.
Ik ben nog steeds van mening, mensen hoeven geen last van mij of mijn dieren (katten/honden) te hebben want ik heb daar voor gekozen en andere niet
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik me er pas echt aan ben gaan ergeren toen Daan in zijn revalidatie zat.
Kay kan (los en vast) met elke hond door een deur en negeert ze als ik dat vraag dus had ik nooit -bewust- last van honden die los liepen als Kay aan de lijn zit.
Toen Daan niet kon/mocht spelen met andere honden heb ik ontzettend vaak bonje gehad met mensen die hun hond op hem lieten afstormen waardoor Daan helemaal joepie de poepie werd (tsja, hij mocht verder tenslotte ook niets dus een hond was een feestje)
Mensen accepteren een normale vraag niet en wat Alice zegt, alles moet tegenwoordig maar kunnen en daar mag je zeker niets over zeggen.
Ik ben nog steeds van mening, mensen hoeven geen last van mij of mijn dieren (katten/honden) te hebben want ik heb daar voor gekozen en andere niet
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
AnP
- Hele grote hondenneus

-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

Jammer dat die hondeneigenaren dan ook altijd zo achterlijk reageren, ze zien niet in dat ze verkeert zitten. Hun hond valt jouw hond lastig maar het is toch je eigen schuld...
Gelukkig hebben wij een beetje een slechte naam in de buurt gekregen. Onze Trix valt andere honden aan en we laten haar dan ook nooooooooit los in de bebouwde kom (eigenlijk alleen maar ver van de weg en geen mensen in de buurt).
Veel mensen die we tegen komen lijnen hun hond aan, gaan naar de overkant van de straat en wachten tot wij voorbij zijn
Of ze beginnen te vloeken als ze ons aan zien komen en schrapen heel haastig hun keffertjes bij elkaar...
Natuurlijk is dit niet hoe we het zouden willen maar Trix raakt nooit een andere hond aan, we laten haar niet in de buurt komen (en wij krijgen steeds sterkere armen
). Het zijn altijd de andere wandelaars die hun hond los hebben en die niet onder controle hebben...
Wij hebben nu dus regelmatig wandelpaden voor ons alleen
Gelukkig hebben wij een beetje een slechte naam in de buurt gekregen. Onze Trix valt andere honden aan en we laten haar dan ook nooooooooit los in de bebouwde kom (eigenlijk alleen maar ver van de weg en geen mensen in de buurt).
Veel mensen die we tegen komen lijnen hun hond aan, gaan naar de overkant van de straat en wachten tot wij voorbij zijn
Natuurlijk is dit niet hoe we het zouden willen maar Trix raakt nooit een andere hond aan, we laten haar niet in de buurt komen (en wij krijgen steeds sterkere armen
Wij hebben nu dus regelmatig wandelpaden voor ons alleen
-
Debby
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Monica
- Kleine hondenneus

Ik heb Kelly ook alleen los waar het mag en anders aan de lijn.
En rijgedrag tolereren wij ook niet en grijpen dan in.
Er is nu eenmaal een categorie mensen die het heel normaal vinden.
En dan ben ik ook niet vriendelijk meer.
Ik hoor zelfs Kelly is gesteriliseerd dat ze misschien een ontsteking heeft of zo want anders doen ze het nooit.
Het ligt altijd aan een andere
En rijgedrag tolereren wij ook niet en grijpen dan in.
Er is nu eenmaal een categorie mensen die het heel normaal vinden.
En dan ben ik ook niet vriendelijk meer.
Ik hoor zelfs Kelly is gesteriliseerd dat ze misschien een ontsteking heeft of zo want anders doen ze het nooit.
Het ligt altijd aan een andere

-
Wil enCo
- Hele grote hondenneus

Ach ,wij zijn ook redelijk"bekend"hier
geeneen hond haalt het in zn bolle kop om op Co te rijden.Of ze doen het maar 1 keer. Maar ja ,dan heb je een doorgefokte valse labrador
En vrienden heb jij toch ook zat Saskia?
En vrienden heb jij toch ook zat Saskia?
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)
:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
-
EricaM
- Speurneus

Wij hebben Bram ook vaak los op plaatsen waar het niet mag.
Maar ik zorg er wel voor dat niemand last van hem heeft. Dus als ik in de verte iemand zie aankomen lijn ik 'm gewoon weer aan. Dat doe ik ook op plekken waar ze wel los mogen lopen en er komen mensen aan met een aangelijnde hond.
Aan de andere kant gebeurt het zelden dat andere honden hem berijden, gelukkig. Hij is redelijk onderdanig en gauw onder de indruk als een andere hond dominant naar hem is. Maar over het algemeen gaat ook dat wel goed.
Ik maak me er in ieder geval niet gauw druk over
Aan de andere kant gebeurt het zelden dat andere honden hem berijden, gelukkig. Hij is redelijk onderdanig en gauw onder de indruk als een andere hond dominant naar hem is. Maar over het algemeen gaat ook dat wel goed.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

Van de week hadden wij het ook hoor ( wb rijgedrag tenmisnte:P) dat we aan de wandel waren in het losloop gebied. Honden spelen er maar di thondje was naar mijn mening nogal.... nj hormonaal bezig. Was ook in zo'n pubertijdfase volgens mevr.. Maar mevr deed er vrij weinig aan, vertelde wel vrolijk dat dominante rassen niet zo goed met hem konden opschieten maar met labs het altijd goed gaat.. Thja, het is ook ewl een vrij makkelijk ras, maar ook niet iedere hond laat het toe.
Nj Tabor is wat dat betreft volgens mij ook een goeie sul, en weet niet zo goed wat het is? Bij alles denkt ie gelijk; SPELEN?! haha..
Dus ik zei nog tegen mevr, dat het door andere honden gezien wordt als dominant gedrag en idd dan afgesnauwd kan worden.. Plus dat rijgedrag niet ieder baasje even prettig vind..
Maargoed, ik vind het dus niet goed dat je hond op vanalles gaat rijden.. Tabor heeft ook wel dat ie ergens zn poot (soms beide) oplegt, maar is meer speels en niet rijden en hierin is ie al eens gecorrigeerd door een andere hond (maakt naar mijn idee toch meer indruk dan dat ik het doe) en heeft wel duidelijk effect! Maargoed als Tabor gaat rijden op andere honden zal ik ook niet zo 'lief' reageren..
Dus ik heb het hondje (Was kleiner dan Tabor) er opgegeven moment (het zal gerust niet voor iedereen vriendelijk overkomen, ik geef gewoon een knauw/beet en niet een zacht duwtje, de hond mag best weten dat ik dat gewoon niet wil..) eraf gehaald. Vond het vrouwtje ws het teken er pas wat aan te moeten doen, als een softie achter dr hondje aan; nee dat mag niet (met zo'n heerlijke softie stem.... pfffff.. daar luistert ie naar
sommige mensen....
Nj Tabor is wat dat betreft volgens mij ook een goeie sul, en weet niet zo goed wat het is? Bij alles denkt ie gelijk; SPELEN?! haha..
Dus ik zei nog tegen mevr, dat het door andere honden gezien wordt als dominant gedrag en idd dan afgesnauwd kan worden.. Plus dat rijgedrag niet ieder baasje even prettig vind..
Maargoed, ik vind het dus niet goed dat je hond op vanalles gaat rijden.. Tabor heeft ook wel dat ie ergens zn poot (soms beide) oplegt, maar is meer speels en niet rijden en hierin is ie al eens gecorrigeerd door een andere hond (maakt naar mijn idee toch meer indruk dan dat ik het doe) en heeft wel duidelijk effect! Maargoed als Tabor gaat rijden op andere honden zal ik ook niet zo 'lief' reageren..
Dus ik heb het hondje (Was kleiner dan Tabor) er opgegeven moment (het zal gerust niet voor iedereen vriendelijk overkomen, ik geef gewoon een knauw/beet en niet een zacht duwtje, de hond mag best weten dat ik dat gewoon niet wil..) eraf gehaald. Vond het vrouwtje ws het teken er pas wat aan te moeten doen, als een softie achter dr hondje aan; nee dat mag niet (met zo'n heerlijke softie stem.... pfffff.. daar luistert ie naar
-
milo
- Grote hondenneus

Bij mij net zoEricaM schreef:Wij hebben Bram ook vaak los op plaatsen waar het niet mag.Maar ik zorg er wel voor dat niemand last van hem heeft. Dus als ik in de verte iemand zie aankomen lijn ik 'm gewoon weer aan. Dat doe ik ook op plekken waar ze wel los mogen lopen en er komen mensen aan met een aangelijnde hond.