Na haar 10e verjaardag heb ik Aranka toch wel duidelijk ouder zien worden. Op een gegeven moment had ik het gevoel dat ze niet meer zo lekker in haar vel zat en ben naar de DA gegaan voor een algehele check. Hij constateerde dat ze waarschijnlijk veel artrose had in de nekwervels omdat haar kop nog maar moeilijk achterover kon. Dit was een normaal ouderdomsverschijnsel bij retrievers vertelde hij. Ik kreeg rimadyl pijnstillers mee en daar knapte ze idd van op. Ook ben ik Primeval gaan gebruiken en die combinatie heeft er voor gezorgd dat ze weer vrolijk werd en ogenschijnlijk een hele tijd pijnloos vooruit kon. Nu is Aranka onlangs 11 geworden en heb ik toch het idee dat ze weer last heeft. Ze is ook behoorlijk stijf in de nek, hoewel daar tijdens een boswandeling helemaal niets van te merken is, maar toch ...... Ik ken Aranka inmiddels en die geeft pas aan dat er wat is als het bijna te laat is.
Die wandelingen wil ik haar eigenlijk niet ontnemen op haar leeftijd dus heb ik besloten om er weer een rondje fysiotherapie tegenaan te gooien. Heb gebeld met de fysiotherapeute (we zijn daar jaren geleden al eerder onder behandeling geweest voor een andere blessure) en zij vond het wel zinvol. Ben benieuwd hoe Aranka hier op reageert, ze zit nu echt vast in haar nek dus het zou haar moeten verlichten lijkt me. Ik had nog geinformeerd om evt foto's te laten nemen maar zowel de DA als de fysio vonden dit niet zinvol.
Ik hou jullie op de hoogte.
groetjes Jeannette
Fysiotherapie voor Aranka
-
- Speurneus
- Contacteer:
Fysiotherapie voor Aranka
groetjes Jeannette