Gluten versus ontstekingen
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Gluten versus ontstekingen
Roxy heeft nu al een aantal keer oor- en oogontstekingen gehad.
Nu heeft mijn da gisteren geadviseerd om geen kvv met gluten meer te geven.
Roxy krijgt diverse merken door elkaar Alaska, Kivo, Tinlo, Carnivoer en soms nog wat anders. Ik vind het geen enkel probleem om de soorten waar granen of rijst in zit te laten staan.
Maar wat zal de reden zijn waarom mijn da dit voorsteld?
Ik wist dat gluten slecht kunnen zijn voor huid- en vachtproblemen, maar ik wist niet dat het ook van invloed was op ontstekingen aan ogen en oren??
Weten jullie hier meer over te vertellen??
Ook adviseerde zij om straks als de ontsteking weg is (ze krijgt nu een antibioticazalf) te beginnen met homeopatische oordruppels.
Iemand hier ervaring mee. De naam van de druppels ben ik even vergeten. Iets van OorGoed??
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes, Monique
Nu heeft mijn da gisteren geadviseerd om geen kvv met gluten meer te geven.
Roxy krijgt diverse merken door elkaar Alaska, Kivo, Tinlo, Carnivoer en soms nog wat anders. Ik vind het geen enkel probleem om de soorten waar granen of rijst in zit te laten staan.
Maar wat zal de reden zijn waarom mijn da dit voorsteld?
Ik wist dat gluten slecht kunnen zijn voor huid- en vachtproblemen, maar ik wist niet dat het ook van invloed was op ontstekingen aan ogen en oren??
Weten jullie hier meer over te vertellen??
Ook adviseerde zij om straks als de ontsteking weg is (ze krijgt nu een antibioticazalf) te beginnen met homeopatische oordruppels.
Iemand hier ervaring mee. De naam van de druppels ben ik even vergeten. Iets van OorGoed??
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes, Monique
-
roef
- Speurneus

ik weet dat gluten(en granen in het algmeen) onstekings reacties geven in de darmen(ook bij mensen) dus mischien idd ook bij ogen en oren.
homeophatische middelen die ik ken zijn: puur oren en puur ogen.
-
beau
- Middelgrote hondenneus

Beau had ook altijd oorontstekingen.
Sinds ik Beau tarwe gluten vrije kvv en brokken voer heeft hij bijna nooit meer een ooronsteking.
Hij verdraagd trouwens wel rijst-gluten.
Sinds ik Beau tarwe gluten vrije kvv en brokken voer heeft hij bijna nooit meer een ooronsteking.
Hij verdraagd trouwens wel rijst-gluten.
groetjes janneke, pootje van Beau en Olan
Beau (Quinten Beau van het Oosterhuis 24-12-2001-15-09-2015)
Jip (Prosciutto Fan't Detica 20-9-2015)
-
Debora
- Speurneus

- Contacteer:
Bij een mens wel de ogen iig.roef schreef:ik weet dat gluten(en granen in het algmeen) onstekings reacties geven in de darmen(ook bij mensen) dus mischien idd ook bij ogen en oren.
Hier krijgen ze glutenvrije KVV en ik moet zeggen Bella's oren zijn minder ontstoken.
Dus ik denk het bijna wel.
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Inderdaad...Puur oor, daar had ze het over.roef schreef:ik weet dat gluten(en granen in het algmeen) onstekings reacties geven in de darmen(ook bij mensen) dus mischien idd ook bij ogen en oren.
Nou, daar ga ik dan volgende week mee beginnen als de antibiotica kuur klaar is. Het is zeker het proberen waard.
En ik ga ook stoppen met gluten, want jullie hebben dus blijkbaar inderdaad de ervaring dat dat averechts werkt bij ontstekingen.
Ik begrijp ook niet waarom ze rijst en granen in kvv doen. Het is denk ik gewoon om de prijs te drukken. Lekker goedkoop vulmiddel.
Wat moet een hond ermee
Een wolf loopt toch ook niet naar een rijstveld om een hap te nemen, nadat hij een konijn heeft gegeten?? Toch? Of is het wel ergens goed voor?
Ik hoop dat Roxy dan snel van die ontstekingen af is. Nu heeft ze toch al een aantal keren een kuurtje gehad en daar ben ik niet blij mee. De da trouwens ook niet, ze denkt wel met ons mee gelukkig.
Bedankt dames
Groetjes, Monique
-
Roos
Goed dat je er mee stopt, ik denk dat jouw da wel eens gelijk kan hebben.
Fijne dat zij zo goed meedenkt.
Sam had toen hij nog op brok stond altijd last van zijn oren en ogen, helemaal hopeloos werd ik er van
Daarna heb ik een heel korte periode kvv gegeven maar ben eigenlijk erg snel overgegaan op NRV en het geklooi met de oren en ogen is over
Sam had toen hij nog op brok stond altijd last van zijn oren en ogen, helemaal hopeloos werd ik er van
Daarna heb ik een heel korte periode kvv gegeven maar ben eigenlijk erg snel overgegaan op NRV en het geklooi met de oren en ogen is over
-
Els
- Speurneus

Max is allergisch voor granen. Hij krijgt er oorontstekingen van die niet 1-2-3 over zijn. Sinds hij volledig op vers staat gaat het erg goed.
Paar weken terug heeft mn schoonvader hem een boterham gegeven en het was direct raak
. Hij kan overgens ook niet tegen rijst.
Paar weken terug heeft mn schoonvader hem een boterham gegeven en het was direct raak
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Gisteren heb ik naar Kivo gebeld.
Ik had namelijk het vermoeden dat er rijst in de kvv zit. Nu zegt die man dat er geen rijst in zit, maar babyrijstmeel en dat dit glutenvrij is.
Weten jullie hier meer over? Klopt dat?
Ik heb namelijk nog wat rollen Kivo in de vriezer en twijfel nu of ik ze nog zal geven.
Ik had namelijk het vermoeden dat er rijst in de kvv zit. Nu zegt die man dat er geen rijst in zit, maar babyrijstmeel en dat dit glutenvrij is.
Weten jullie hier meer over? Klopt dat?
Ik heb namelijk nog wat rollen Kivo in de vriezer en twijfel nu of ik ze nog zal geven.
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Ze denkt idd goed mee. Toevallig woon ik in Heiloo en mijn dierenarts zit bij Any Animal. Dit is de praktijk van Erwin van Gijtenbeek. Vandaar!Roos schreef:Goed dat je er mee stopt, ik denk dat jouw da wel eens gelijk kan hebben.
Zij zijn pro vers en tevens de producenten van Carnivoer.
-
Roos
Voor wat ik heb gevonden over babyrijstmeel kan dat idd glutenvrij zijn, gewoon opmaken maar en dan niet meer kopen want toevoegen aan een hondendieet doet rijst niets
Oh dan wordt het een stuk duidelijker ja vwb de da, super dat je bij een pro verse da zit.
Mijn da is het er nog steeds niet mee eens
Oh dan wordt het een stuk duidelijker ja vwb de da, super dat je bij een pro verse da zit.
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Ja, ik maak het dan wel op. Niet achter elkaar door, maar afgewisseld met wat zeker gluten-vrij.Roos schreef:Voor wat ik heb gevonden over babyrijstmeel kan dat idd glutenvrij zijn, gewoon opmaken maar en dan niet meer kopen want toevoegen aan een hondendieet doet rijst niets![]()
Laat je da maar eens een lezing van Erwin bijwonen...misschien dat hij/zij dan tot inkeer komt
-
roef
- Speurneus

mijn voormalig da en eigenlijk de assistente(zijn vrouwRoxy11 schreef:Ja, ik maak het dan wel op. Niet achter elkaar door, maar afgewisseld met wat zeker gluten-vrij.Roos schreef:Voor wat ik heb gevonden over babyrijstmeel kan dat idd glutenvrij zijn, gewoon opmaken maar en dan niet meer kopen want toevoegen aan een hondendieet doet rijst niets![]()
Laat je da maar eens een lezing van Erwin bijwonen...misschien dat hij/zij dan tot inkeer komten tot die tijd gewoon lekker doen wat jij zelf het beste vindt.
dus ik zei: ooow ik vond al dat roef er slecht uit ziet! die eet al bijna 3 jaar rauw..........
ze wist niets te zeggen,want een week daar voor was ik zo wat de hemel in geprezen omdat roef er zo fantastisch uit zag
ik ga nu met de mannen naar een andere da
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

roef schreef:Roxy11 schreef:Ja, ik maak het dan wel op. Niet achter elkaar door, maar afgewisseld met wat zeker gluten-vrij.Roos schreef:Voor wat ik heb gevonden over babyrijstmeel kan dat idd glutenvrij zijn, gewoon opmaken maar en dan niet meer kopen want toevoegen aan een hondendieet doet rijst niets![]()
Laat je da maar eens een lezing van Erwin bijwonen...misschien dat hij/zij dan tot inkeer komten tot die tijd gewoon lekker doen wat jij zelf het beste vindt.
mijn voormalig da en eigenlijk de assistente(zijn vrouw) wist me te vertellen dat als ik zo doorging met james vlees te geven hij binnen 3 maanden dood en dood ziek zou zijn en onherstelbare nierbeschadigingen zou krijgen
![]()
dus ik zei: ooow ik vond al dat roef er slecht uit ziet! die eet al bijna 3 jaar rauw..........
ze wist niets te zeggen,want een week daar voor was ik zo wat de hemel in geprezen omdat roef er zo fantastisch uit zag![]()
![]()
ik ga nu met de mannen naar een andere daniet alleen om het meningsverschil over voer.
Die is leuk
-
Roos
@ Roef
Wat een giller Miranda, werd ze niet rood toen jij dat zei?
@ Roxy11 Mijn da is helaas lastig te bekeren, dat was al zo met de te vroege castratie van Dewi, dat heeft ook aardig wat voeten in aarde gehad voor ze daar wat mee ging doen en over voer begin ik maar niet, zal een oeverloos gesprek worden ben ik bang
Ze zoekt het maar uit, ze heeft het nooit over brok (voeding) met mij en zolang ze dat respecteert vind ik het allemaal best.
Veel zie ik haar toch niet meer sinds ze NRV eten
@ Roxy11 Mijn da is helaas lastig te bekeren, dat was al zo met de te vroege castratie van Dewi, dat heeft ook aardig wat voeten in aarde gehad voor ze daar wat mee ging doen en over voer begin ik maar niet, zal een oeverloos gesprek worden ben ik bang
Ze zoekt het maar uit, ze heeft het nooit over brok (voeding) met mij en zolang ze dat respecteert vind ik het allemaal best.
Veel zie ik haar toch niet meer sinds ze NRV eten
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Je hebt groot gelijk Roos. Dan kun je het maar beter zo laten.
Als je da verder naar je zin is, gewoon zo doorgaan.
Roxy's oorontsteking gaat alweer wat beter nu we 3 dagen verder zijn met de kuur. Haar ogen zijn nog wel slecht, want daar heb ik nog geen kuurtje voor. Daar druppel ik iedere dag Opthosan vitamine A in. Maar dus geen verbetering.
Als ik dinsdag terug moet voor haar oor, hoor ik wel wat we met die ogen gaan doen.
En ik ga zeker die Puur oor en misschien ook wel Puur oog proberen.
Als je da verder naar je zin is, gewoon zo doorgaan.
Roxy's oorontsteking gaat alweer wat beter nu we 3 dagen verder zijn met de kuur. Haar ogen zijn nog wel slecht, want daar heb ik nog geen kuurtje voor. Daar druppel ik iedere dag Opthosan vitamine A in. Maar dus geen verbetering.
Als ik dinsdag terug moet voor haar oor, hoor ik wel wat we met die ogen gaan doen.
En ik ga zeker die Puur oor en misschien ook wel Puur oog proberen.