Tessa

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Roelie

Tessa

Ongelezen bericht door Roelie »

Nou, onze lieve Tessa bijna 16 jaar oud had een slechte periode... Ze zakte door haar achterkant heen, had hulp nodig met opstaan en kon de boel niet allemaal niet meer ophouden. Ik was ook bang dat ze pijn zou hebben en we zijn afgelopen zaterdag maar naar de dierenarts geweest om te overleggen. Want ze is nog zo vrolijk, wil nog zo graag overal bij zijn!

De dierenarts heeft haar onderzocht en ze heeft geen pijn, hij vond het ook te vroeg om haar in te laten slapen :applaus: , dus in overleg heeft ze een anaboleninjectie gekregen zodat ze weer wat beter op kan staan. Die werkt ongeveer twee maanden. Daarna zal het wel heel snel minder worden was zijn vermoeden en zulen we opnieuwe de beslissing moeten nemen.

Dezelfde avond trok ze met het laatste rondje al een sprintje en liep ze te dollen aan de lijn!! Gelukkig maar. Ik ga genieten van de extra reservetijd die we met Tessa nu hebben!! Als alles meezit zal ze misschien haar 16e verjaardag nog mee mogen maken, wel heeeeel bijzonder.
SaskiaL.

Ongelezen bericht door SaskiaL. »

Ik kan me voorstellen dat je blij bent :) Extra tijd met je lieverd.

Moet zeggen dat ik het wel een beetje verdrietig vindt na het berichtje over Maupie...
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Wat bijzonder zeg...zo'n bejaard labje. Geniet van de extra tijd!
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Geniet van haar. Wat een ontzettend mooie leeftijd.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Hopelijk kan Tessa nog heel lang bij jullie blijven! Super dat ze na die injectie alweer dartel was!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

wat een mooie leeftijd :) geniet nog maar lekker van de tijd samen!
Tilly
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tilly »

Zo zie je maar wat zo'n injectie kan doen (en wat voor troep het is eigenlijk :oops: :wink: )
Maar begrijp me goed, prachtig dat jullie het hebben gedaan hoor, zo bedoel ik het niet.
Geniet van Tessa en haar dolle streken
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
Roelie

Dank jullie wel allemaal. Het verschilt wel per dag. De dierenarts had gezegd dat de injectie pas na twee weken zou werken, maar ze leek er dezelfde avond al veel aan te hebben. De afgelopen dagen is ze lichamelijk weer erg slecht, al is haar geest nog goed. Ze wil nog steeds spelen en vooral eten :verliefd1: En kroelen.

We kijken de komende week eventjes aan of de injectie verder aanslaat. Ik weet dat dr komende tijd ook ik de keuze een keer zal moeten maken, maar zolang ze nog geestelijk goed is en geen pijn heeft kijk ik het nog maar eventjes aan.

@saskia: dat kan ik mij goed voorstellen.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

SaskiaL. schreef:Ik kan me voorstellen dat je blij bent :) Extra tijd met je lieverd.

Moet zeggen dat ik het wel een beetje verdrietig vindt na het berichtje over Maupie...
hoezo? ik vind het helemaal niet verdrietig. Is toch prachtig voor Roelie en Tessa :) Maup heeft ook een prachtige leeftijd gehaald en Tessa doet daar nog een schep bovenop.

Roelie ik hoop dat Tessa nog een tijdje bij jullie kan blijven en haar 16e verjaardag mag vieren. Dat zou wel heel bijzonder zijn :) Ik zal iig voor jullie duimen!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Roelie

Nou de situatie is inmiddels helemaal anders. Ze kan zelf niet meer opstaan, loopt niet goed meer en is er ook niet helemaal meer bij. We laten haar nu om de twee uur plassen omdat ze alles gewoon laat lopen op de plek waar ze ligt. Je moet haar echt omhoog zetten en ondersteunen. Dit is dus niet meer hondwaardig. We hebben dan ook de beslissing genomen om haar morgen in te laten slapen... :(
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Och...wat sneu zeg! Maar goed dat je die beslissing hebt genomen....want dit verdient Tessa niet. Heel veel sterkte morgen Roelie!
SaskiaL.

Ongelezen bericht door SaskiaL. »

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen!
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

Ik denk dat jullie de juiste beslissing voor Tessa hebben genomen om haar op haar respectabele leeftijd te laten gaan
en wij willen jullie dan ook heel veel sterkte toewensen.

De twee oudste dames van het forum, Tessa en Maupie, in een week tijd niet meer onder ons...................., wat verdrietig.
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

:( Goed besluit, maar o wat moeilijk.
Heel veel sterkte morgen.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Heel veel sterkte morgen!
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Plaats reactie