marron schreef:
fijn om te lezen dat je verschrikkelijk bent met loopse teefjes, en ze zoals jullie schrijven totaal niet los mag laten en vooral niet in een losloopgebied, waar jullie met jullie intacte reutjes lopen. want jullie reutjes worden dan helemaal wild enzo, bekijk het eens van de andere kant, deze mensen zoeken met hun loopse teef een rustig uitlaatgebied op, zodat hun teefje geennnnnn 3 weken in huis hoeft te zitten, en daar komen jullie ineens aan

tja he, de hele wereld draait niet om reutjes hoor

het draait in de hondewereld om hondeeigenaren die het samen dan even moeten oplossen

ik ben dit getrap tegen teefjes echt even zat hoor, er zitten altijd 2 kanten aan de medaille

Dus ook even je reutje aanlijnen de teefjes aanlijnen, lekker doorlopen en genieten van de wandeling, gaat je reu niet luisteren, sorry ook een reu moet daarin opgevoed worden

Ik ben het zo enorm met je eens!!
Daarnaast, het maakt niet uit waar ik mijn loopse meiden uitlaat, in de wijk krijg ik commentaar dat "door jou honden" hun honden niet meer luisteren en weglopen van huis. Of ik niet in het bos kan gaan lopen want dan hangt de geur niet zo in de wijk. En ga je naar het bos dan mag je daar niet lopen omdat de reu eigenaar zijn hond niet onder controle heeft...
En dan het toppunt: of mijn meiden nou loops zijn of niet, het zijn sowieso reuenmagneten en ik krijg altijd het verwijt dat ze loops zijn, wel zullen worden, of net geweest zijn (en dat 365 dagen per jaar

) dus, ik heb het toch altijd gedaan, kan ik net zo goed gewoon gaan wandelen
Echter, als de meiden hier loops zijn, zal ik nooit op de geijkte tijden gaan lopen. Meestal loop ik dan om een uur of half 6 in de ochtend en 's avonds als het donker is. Maar potdorie, ze moeten toch overdag ook eventjes plassen
Een vriend van mij heeft een reu, en die wil dus juist graag samen trainen als mijn hond loops is. gevolg? Hij heeft zijn hond prima onder controle, al duwt ze zich tegen hem aan