Zuigerplasbos

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Carolien

Zuigerplasbos

Ongelezen bericht door Carolien »

Vandaag heerlijk gewandeld in het Zuigerplasbos. Mooi weer, veel honden natuurlijk. Bij het "hondenstrandje" was het niet zo druk. Er waren net veel honden weg begreep ik van een van de nog aanwezigen. Komen er twee vrouwen aan met hun honden.
Een oudere Labdame en een zwarte ..... (weet niet welk ras). Chivas rent naar die zwarte hond toe zegt de eigenaresse daarvan: Ze is een beetje loops........ :shock: Je teef is loops of ze is het niet :kopstoot: Begreep van mensen die later kwamen dat ze op de parkeerplaats aan het schelden waren geweest dat hun hond werd "lastig gevallen" door al die reuen. tja, hoe zou dat toch komen....... :muts: :effe_denken: Waarom gaan ze dan naar een losloopgebied, triest hoor en mopperen op andere honden.....

Ze zijn snel (voor zover de oudere Labdame dat kon) doorgelopen en ik dacht dus :opgelost: FOUT FOUT FOUT. Natuurlijk ging Chivas er achter aan.....

Afijn beweging genoeg gehad op deze mooie zondag dankzij een loopse teef :wandelen:

:blondpootje: Chivas, Carolien
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Oh ja, lekker slim, wandelen met een (beetje) loopse teef in een losloopgebied. :roll:
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Hier ook een x zo iemand gehad met 2 loopse teven in het losloopgebied :?
Nu was ik op dat moment blij dat basco zich totaal niet interesseert in loopse teven en normaal gespeeld heeft ( hij is gecastreerd dus kan anders toch niet veel gebeuren gelukkig) maar je zal daar dan maar net met je intacte reu lopen die wel last heeft van hormonen pfff.

Ik snap dat je voldoende beweging hebt gehad op deze manier, sommige mensen denken gewoon echt niet na
Carolien

Chivas is nog intact....... Ze zei: Ik dacht het is wel een beetje over, HIJ (?????) is nog een beetje loops..... Pffffffffffffff Gewoon niet doen als je teef loops is :eusashhh:
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Inderdaad en als ze "bijna" niet meer loops zijn dan zijn ze juist vruchtbaar :?
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

:) fijn om te lezen dat je verschrikkelijk bent met loopse teefjes, en ze zoals jullie schrijven totaal niet los mag laten en vooral niet in een losloopgebied, waar jullie met jullie intacte reutjes lopen. want jullie reutjes worden dan helemaal wild enzo, bekijk het eens van de andere kant, deze mensen zoeken met hun loopse teef een rustig uitlaatgebied op, zodat hun teefje geennnnnn 3 weken in huis hoeft te zitten, en daar komen jullie ineens aan :shock: tja he, de hele wereld draait niet om reutjes hoor :wink: het draait in de hondewereld om hondeeigenaren die het samen dan even moeten oplossen :) ik ben dit getrap tegen teefjes echt even zat hoor, er zitten altijd 2 kanten aan de medaille :wink:
Dus ook even je reutje aanlijnen de teefjes aanlijnen, lekker doorlopen en genieten van de wandeling, gaat je reu niet luisteren, sorry ook een reu moet daarin opgevoed worden :wink: :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Carolien

Aanlijnen oke, maar in een losloopgebied??? :confused: Met een Labrador bij het water?? Iedereen die daar loopt met de hond weet dat bij dit hondenstrandje het altijd druk is, er daar gespeeld wordt en gezwommen.

Tuurlijk zitten er twee kanten aan de medaille maar als je geen puppies wilt, doe het dan niet en zeker niet op zondag, juist dan is het er mega druk. Ga dan even 's avonds als het wat rustiger is

En van mijn kant is het geen getrap tegen de teefjes hoor!! :braaf:

Meer tegen het bazinnetje die (sorry dat ik het zeg :oops: ) niet echt de slimste was. :eusasnooty: Maar wou niet meteen de mens afkraken.....

Wat niet wil zeggen dat ik alles weet en zo geweldig ben hoor..... :oops: :shock:

:blondpootje: Chivas en Carolien
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

marron schreef::) fijn om te lezen dat je verschrikkelijk bent met loopse teefjes, en ze zoals jullie schrijven totaal niet los mag laten en vooral niet in een losloopgebied, waar jullie met jullie intacte reutjes lopen. want jullie reutjes worden dan helemaal wild enzo, bekijk het eens van de andere kant, deze mensen zoeken met hun loopse teef een rustig uitlaatgebied op, zodat hun teefje geennnnnn 3 weken in huis hoeft te zitten, en daar komen jullie ineens aan :shock: tja he, de hele wereld draait niet om reutjes hoor :wink: het draait in de hondewereld om hondeeigenaren die het samen dan even moeten oplossen :) ik ben dit getrap tegen teefjes echt even zat hoor, er zitten altijd 2 kanten aan de medaille :wink:
Dus ook even je reutje aanlijnen de teefjes aanlijnen, lekker doorlopen en genieten van de wandeling, gaat je reu niet luisteren, sorry ook een reu moet daarin opgevoed worden :wink: :)
Ik ben het zo enorm met je eens!! :klasse:
Daarnaast, het maakt niet uit waar ik mijn loopse meiden uitlaat, in de wijk krijg ik commentaar dat "door jou honden" hun honden niet meer luisteren en weglopen van huis. Of ik niet in het bos kan gaan lopen want dan hangt de geur niet zo in de wijk. En ga je naar het bos dan mag je daar niet lopen omdat de reu eigenaar zijn hond niet onder controle heeft...
En dan het toppunt: of mijn meiden nou loops zijn of niet, het zijn sowieso reuenmagneten en ik krijg altijd het verwijt dat ze loops zijn, wel zullen worden, of net geweest zijn (en dat 365 dagen per jaar :eusashhh: ) dus, ik heb het toch altijd gedaan, kan ik net zo goed gewoon gaan wandelen 8)
Echter, als de meiden hier loops zijn, zal ik nooit op de geijkte tijden gaan lopen. Meestal loop ik dan om een uur of half 6 in de ochtend en 's avonds als het donker is. Maar potdorie, ze moeten toch overdag ook eventjes plassen :wink:
Een vriend van mij heeft een reu, en die wil dus juist graag samen trainen als mijn hond loops is. gevolg? Hij heeft zijn hond prima onder controle, al duwt ze zich tegen hem aan :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Carolien schreef:Aanlijnen oke, maar in een losloopgebied??? :confused: Met een Labrador bij het water?? Iedereen die daar loopt met de hond weet dat bij dit hondenstrandje het altijd druk is, er daar gespeeld wordt en gezwommen.

Tuurlijk zitten er twee kanten aan de medaille maar als je geen puppies wilt, doe het dan niet en zeker niet op zondag, juist dan is het er mega druk. Ga dan even 's avonds als het wat rustiger is
Tja kijk da's dus niet handig om op zo'n druk tijdstip te gaan lopen, maar dat ze er lopen in een losloopgebied vind ik persoonlijk geen schande. Het gebied is bedoeld voor iedereen, niet voor reuen alleen of alleen voor sociale honden oid. Wel zou ik even mijn hond aanlijnen als ik iemand tegenkom en ze zijn loops en dat ook melden, maar iedereen heeft recht om er te lopen en dan is het gewoon een beetje aanpassen :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

marron schreef::) fijn om te lezen dat je verschrikkelijk bent met loopse teefjes, en ze zoals jullie schrijven totaal niet los mag laten en vooral niet in een losloopgebied, waar jullie met jullie intacte reutjes lopen. want jullie reutjes worden dan helemaal wild enzo, bekijk het eens van de andere kant, deze mensen zoeken met hun loopse teef een rustig uitlaatgebied op, zodat hun teefje geennnnnn 3 weken in huis hoeft te zitten, en daar komen jullie ineens aan :shock: tja he, de hele wereld draait niet om reutjes hoor :wink: het draait in de hondewereld om hondeeigenaren die het samen dan even moeten oplossen :) ik ben dit getrap tegen teefjes echt even zat hoor, er zitten altijd 2 kanten aan de medaille :wink:
Ik kan je verzekeren dat het zuigerplas bos op zondag geen rustig uitlaatgebied is hoor. 8) Ga dan met je teef op maandag ochtend he. :D Dan is het er een stuk rustiger. En als teven eigenaar ben je wel verantwoordelijk om een oeps-nestje te voorkomen. Een reu volgt gewoon zijn hormonen en instinct immers............. :?
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Ik had hier pas een teefje te logeren, dat loops werd terwijl ze hier was.
Ze heeft echt wel haar beweging gehad, maar niet in een losloopgebied.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Ik vind dat je gelijk hebt maarrrr... :D
Op zondag in het zuigerplasbos is het alles behalve rustig, iedereen die daar komt weet dat :wink:
Het is echt een waar hondenparadijs met al dat water!
Ik kom er dagelijks met Noah behalve op zondag want dan is het mij echt veel te druk daar :wink:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Nou, ik vind echt dat je als je teefje loops is, je niet naar losloopgebieden hoeft te gaan.. Ik heb dat ook nooit gedaan en toch kregen ze dan nog genoeg beweging ;-)

Het is inderdaad geven en nemen, maar wat is het nu voor moeite om je loopse teefje even een paar weken aan de lijn te laten? Er zijn wel ergere dingen hoor 8) Die paar weken gaan ze echt niet dood van en op die manier houd je rekening met elkaar.
Ik verwacht dat reu-eigenaren hun reu opvoeden en aan de riem houden, zodat ik dan wel normaal kan wandelen in de aanlijngebieden. En ik ga dan niet naar losloopgebieden. Niet alle reutjes hebben hun hormonen onder controle en ik weet ook dat niet alle honden even goed (kunnen) luisteren dan, dus waarom dat opzoeken??
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Terra5 schreef:Nou, ik vind echt dat je als je teefje loops is, je niet naar losloopgebieden hoeft te gaan.. Ik heb dat ook nooit gedaan en toch kregen ze dan nog genoeg beweging ;-)

Het is inderdaad geven en nemen, maar wat is het nu voor moeite om je loopse teefje even een paar weken aan de lijn te laten? Er zijn wel ergere dingen hoor 8) Die paar weken gaan ze echt niet dood van en op die manier houd je rekening met elkaar.
Ik verwacht dat reu-eigenaren hun reu opvoeden en aan de riem houden, zodat ik dan wel normaal kan wandelen in de aanlijngebieden. En ik ga dan niet naar losloopgebieden. Niet alle reutjes hebben hun hormonen onder controle en ik weet ook dat niet alle honden even goed (kunnen) luisteren dan, dus waarom dat opzoeken??
Nou misschien omdat ik in de wijk veel meer reuen achter me aan krijg dan om 6 uur 's ochtends in het losloopgebied 8)
Afbeelding

Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Onze Roxy is pas ruim 6 maanden oud en nog niet loops geweest. Maar als ik zo jullie ervaringen in dit topic lees, dan staat ons nog heeeeel wat te wachten :lol:

Ben benieuwd wat wij allemaal gaan meemaken in de wijk en in het bos!! :confused: We zullen zien.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Plaats reactie