Pandora aangevallen

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Pandora aangevallen

Ongelezen bericht door Pandora »

Wij waren gisteravond relaxed aan het wandelen in een losloopgebied. Het is er groot en het was er rustig dus we kwamen heel af en toe iemand tegen met een hond maar niemand liep elkaar in de weg en ook de honden gaven elkaar alle ruimte.
Tot we mensen tegen kwamen met een Border Collie (mix) en een nog jonge Amerikaanse Stafford teef. Dat teefje was misschien net een jaar maar stormde heel stoer op Pandora af, echt van borst voorruit en heel hoog. Pandora had helemaal geen zin in gezeik, wendde haar kop en lichaam af, bleef in eerste instantie heel rustig staan met een neutrale, zelfs wat lage (voor haar doen dan) houding. Ze werd toch aangevallen en Pandora is ook geen doetje dus die weerde zich dapper :vechten:
Het gebeurde op behoorlijke afstand van ons en zoiets gaat zo vreselijk snel dat Pandora al drie keer gebattled had voor wij er waren. Tussendoor liet ze heel duidelijk zien dat ze niet uit was op confrontatie maar werd toch besprongen.
Pandora was eigenlijk heel rustig, ik had de indruk dat ze die teef niet echt heel serieus nam omdat ze nog vrij jong was, maar moest zich wel verweren. Ik heb Pandora wel veel feller tekeer zien gaan dan dat ze nu deed, het kan een echte terror teef zijn maar dat was ze nu niet. (Ja echt, Pandora ziet er wel lief uit maar het is soms een echte bitch :twisted: )
Uiteindelijk grepen die mensen hun eigen hond vast en toen was Pandora er ook meteen klaar mee, die deed totaal geen moeite om nog iets recht te zetten maar stond rustig te wachten tot wij er ook waren en kwam toen bij ons staan.
Pandora had geen schrammetje, was ook helemaal niet onder de indruk of van slag door het gevecht maar stond met een ontspannen smile op haar bek te wachten :confused: , die andere teef zat te shaken van de adrenaline en bleek een flinke snee in haar voetzooltje te hebben. Dat zal ongetwijfeld gehecht moeten worden.
Misschien tijdens het gevecht in iets scherps gestaan, misschien toch verwond door Pandora... ik weet het niet :confused:
Hoe dan ook, ik zat in een dilemma. Ik vind dat als mijn hond een andere hond verwond dat de kosten voor de DA dan voor mij zijn maar nu???
Het gevecht was deze keer heel duidelijk niet op initiatief van Pandora, geldt dat dan ook????? Ik heb ervoor gekozen niet aan te bieden mee te betalen of mijn telefoonnummer te geven (en zij hebben er niet om gevraagd) maar ik vond het wel een lastig dilemma.
Pandoor heeft er verder niks van. Vaak heeft ze na zoiets zeer heftige dromen als ze slaapt maar zelfs daar had ze deze keer geen last van, alsof er niks gebeurd is :D Gek beest! :verliefd1:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Mazzel dat Pandora niets heeft opgelopen (mischien een ietwat gedeukt imago)....Toevallig is Ac voor 2 weken terug aangevallen door een 2 jarige Am. Staffort reu. Bij thuiskomst bleek hij 2 bijtwondjes in zijn lip te hebben (dat hadden we al gezien) een bijtwondje in zijn poot (hij liep behoorlijk mank) maar ook een flinke bijtwond in zijn borst. Dit zagen we pas de volgende dag bij het daglicht. Het ging allemaal heel snel en gelukkig greep de eigenaar snel in Action schudde een paar maal met zijn kop en ging weer verder. Hij heeft geen grauw gegeven. Het is en blijft schrikken. Misschien als Pandora het nodig heeft, kan Ac haar komen troosten :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Gelukkig heeft pandora er niks aan over gehouden.
Wanneer een andere hond het gevecht begint en de mijne zou zich verdedigen en de andere hond zou toh schade hebben opgelopen vind ik dat die koste voor de eigenaar zelf zijn. Die hond begint te vechten terwijl de ander zich alleen maar verdedigd.
Is het gevecht ontstaan door mijn hond dan zou ik wel de schade aan de andere hond betalen.
Ik vind het dus terecht dat je niks hebt aangeboden en geen nummer hebt gegeven.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Jeetje. Gelukkig dat het niet erger was. Dat was zeker geen leuke ervaring.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Die Amstaffs dat zijn ook k*thonden. Ik hoor en lees niet anders dan ongelukken met dit "ras". Ze kennen ook geen hondentaal meer, gewoon aanvallen. Ik loop een straatje om hoor als ik er een zie. :(
De baasjes die erbij horen zijn trouwens ook (meestal) een bepaald slag mensen.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

pfff das goed afgelopen! ik zou in dit geval ook niet aanbieden om mee te betalen.fijn dat ze er geen last verder van heeft.ik vind dat ze zich keurig heeft gedragen hoor :D

met dit soort rassen moet je toch oppassen,laatst heeft roef het ook aan de stok gehad met een bullterrieër.
die dook in ene vol in roef en die deed precies zoals pandora,weg kijken maar wel van zich af bijten na een uitval van de bull.
ik vond de vast houdendheid van de bull echt eng :( en ook de uitval kwam ineens.
het duurde maar een paar seconden en de baas van de bull bood ook wel excuses aan.
roef vecht echt nooit en heeft een paar dagen wat timide naast me gelopen..maar dat houdt die gekke clown niet lang vol en hij flapperde al snel weer door het struweel :D meer als een gedeukt ego heeft hij er niet aan over gehouden.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Oef gelukkig heeft Pandora niks.
Wat betreft het betalen denk ik er net als jou over. Wanneer mijn hond zou beginnen zou ik bereid zijn (mee) te betalen in de kosten.
Maar als dat niet het geval is en ze zich moest verdedigen dan niet hoor :wink:
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

Pfffffff dat was vast schrikken, gelukkig heeft Doortje niets!

Die andere mensen hebben ook geen nummer ofzo gevraagd, dan is het toch 'goed'???
Ik hoop dat je ze niet meer tegenkomt 8)
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Americans staffords, bedoel je daar amerikaanse bulldog mee?
Gelukkig is pandora in orde :)
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

ja,inderdaad American Staffords zijn échte k*thonden.... en dan vooral tegenover andere honden..... Ik heb hetzelf meegemaakt met Wobbe 3 jaar geleden hier in onze straat. Buren van 3 huizen verderop hebben ook zo'n "lieverdje" . Dan ook nog totaal niet opgevoed. Die heeft op een avond om 11u Wobbe gewoon van in de rug aangevallen :evil: :evil: Er was totaal geen interactie tussen beide honden geweest... daarbij Wobbe doet niet aan interactie met andere honden. Hij is een super - mega watje... kan zelfs niet grommen.... Wobbe had toen ook een diepe wonden in de schouder van dat rotbeest zijn hoektand.... ontstoke.... antibiotica.....dierenarts en de hele reutepeteut..... en die eigenaar... een mislukte macho die op dat ogenblik zelfs nog niet aan zijn eigen hond durfde aan te komen... heb hem zelf van wobbe afgetrokken.... gevolg... twee gekneusde vingers.... en een gekneusd scheenbeen....Man... ik word hier nog altijd woest om :evil: :evil: temeer omdat die incidenten blijven voorkomen... verleden week is hier in de buurt nog een 11 jaar oude Golden Retriever... een doodbrave hond aangevallen door 2 van die leukerds.... het baasje werd omvergetrokken door die twee waarop ze de golden aanvielen en overal hebben gebeten... het baasje van de golden probeerde uiteraard haar hond te redden.... gevolg : baasje golden heel zwaar gebeten.. de pezen in haar polsen lagen bloot en de golden daar heeft men 3 uur aan moeten opereren..... en dat baasje van die twee k*thonden.... die liep gewoon door :shock: :shock: kan je nagaan wat dat voor slag is.....gadversegadverse .... wanneer gaat dit ooit stoppen?
Ik heb aan dat voorval met wobbe een trauma overgehouden en krijg het spaans benauwd wanneer ik iemand met zo'n hond zie (kan er echt niet aan doen). Die hond woont trouwens nog altijd in mijn straat en het baasje gaat wandelen met hem aan een rollijn zodat die hond ook nog eens 5 meter voor haar loopt, zelfs na het voorval van 3 jaar geleden... heb zulke mensen geen hersenen of zo ? :shock: :shock: Nog niet zo lang geleden had die hond daardoor wobbe weer bijna vast, want natuurlijk heb je zo'n hond totaal niet onder controle aan zo'n rollijn .....
Dan zijn ze nog hardleers ook..... Het zal in elk geval niet meer moeten gebeuren dat ze mijn oude opa wobbe nog aanvallen want dat gaat dit keer écht niet zonder gevolg blijven..... :evil:
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

AnP schreef:Americans staffords, bedoel je daar amerikaanse bulldog mee?
Engels en Amerikaans door elkaar gefokt, dat zijn vast de ergste! :D

Nee flauw... en weer ontopic:
Netjes dat Pandora zich toch redelijk cool heeft gedragen. Misschien dat ze aanvoelde dat ze zich beter een beetje gedeist moest houden.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Dat is schrikken zeg, gelukkig heeft Pandora niets :klasse:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

met het ras heeft het denk ik niet veel te maken maar meer met de opvoeding. Het zijn wel honden met gebruiksaanwijzing maar met de goede baas en goede opvoeding zullen net zo lief en sociaal zijn als andere honden.

Ik vind het jammer om te lezen dat zulke dingen altijd op het ras afgeschreven worden. Wanneer het een herder, rottweiler of wat dan ook is dan ligt het ook altijd aan het ras en dat is niet zo.
Labradors kunnen ook goed gemeen zijn als ze bij de verkeerde komen en dat geldt voor ieder ras.

Ik vind het een beetje jammer dat dit topic meteen uitloopt op het zwart maken van een ras :oops:
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Herders en Rottweilers zijn ook k*thonden :D :D
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

AnP schreef:Americans staffords, bedoel je daar amerikaanse bulldog mee?
Gelukkig is pandora in orde :)
Nee, ik bedoel echt een Amerikaanse Stafford, die zijn wat hoger en ranker dan een Engelse (ik vind ze mooier). Google maar eens, afbeeldingen genoeg :wink:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Plaats reactie