Tot we mensen tegen kwamen met een Border Collie (mix) en een nog jonge Amerikaanse Stafford teef. Dat teefje was misschien net een jaar maar stormde heel stoer op Pandora af, echt van borst voorruit en heel hoog. Pandora had helemaal geen zin in gezeik, wendde haar kop en lichaam af, bleef in eerste instantie heel rustig staan met een neutrale, zelfs wat lage (voor haar doen dan) houding. Ze werd toch aangevallen en Pandora is ook geen doetje dus die weerde zich dapper
Het gebeurde op behoorlijke afstand van ons en zoiets gaat zo vreselijk snel dat Pandora al drie keer gebattled had voor wij er waren. Tussendoor liet ze heel duidelijk zien dat ze niet uit was op confrontatie maar werd toch besprongen.
Pandora was eigenlijk heel rustig, ik had de indruk dat ze die teef niet echt heel serieus nam omdat ze nog vrij jong was, maar moest zich wel verweren. Ik heb Pandora wel veel feller tekeer zien gaan dan dat ze nu deed, het kan een echte terror teef zijn maar dat was ze nu niet. (Ja echt, Pandora ziet er wel lief uit maar het is soms een echte bitch
Uiteindelijk grepen die mensen hun eigen hond vast en toen was Pandora er ook meteen klaar mee, die deed totaal geen moeite om nog iets recht te zetten maar stond rustig te wachten tot wij er ook waren en kwam toen bij ons staan.
Pandora had geen schrammetje, was ook helemaal niet onder de indruk of van slag door het gevecht maar stond met een ontspannen smile op haar bek te wachten
Misschien tijdens het gevecht in iets scherps gestaan, misschien toch verwond door Pandora... ik weet het niet
Hoe dan ook, ik zat in een dilemma. Ik vind dat als mijn hond een andere hond verwond dat de kosten voor de DA dan voor mij zijn maar nu???
Het gevecht was deze keer heel duidelijk niet op initiatief van Pandora, geldt dat dan ook????? Ik heb ervoor gekozen niet aan te bieden mee te betalen of mijn telefoonnummer te geven (en zij hebben er niet om gevraagd) maar ik vond het wel een lastig dilemma.
Pandoor heeft er verder niks van. Vaak heeft ze na zoiets zeer heftige dromen als ze slaapt maar zelfs daar had ze deze keer geen last van, alsof er niks gebeurd is