xara's eerste zwemles!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Rianne

xara's eerste zwemles!

Ongelezen bericht door Rianne »

Vorig weekend zijn we met Xara naar een recreatieplas gelopen, dicht bij waar wij wonen. We hadden een 5 meter riem bij ons en zo konden we kijken wat ze van water vond...ze ging er tot haar buik in en ze vond het prachtig! Ze hapte in het water en sprong vrolijk in het rond :klasse: dit vond ze superleuk!!! We hebben die middag ook nog zeker een uur met haar gelopen (de langste wandeling tot nu toe) en het was dus even afwachten hoe het met haar pootje zou gaan maar gelukkig ging alles goed! De operatie is nu inmiddels ook 14 weken geleden en we zijn al een tijd aan het opbouwen met lopen natuurlijk, maar het vertrouwen moet nog een beetje terugkomen...

Gistermiddag zijn we weer naar die recreatieplas gelopen maar nu om Xara voor het eerst te laten zwemmen (als ze dat zou willen dan he). Maar toen ze zag waar we heen liepen was ze al bijna niet meer te houden :hehehe:

Eddy (mijn man) had zijn zwemshort mee want zo'n eerste keer zwemmen vonden we toch best wel eng en daarom zou Eddy met Xara mee in het water en zou hij kunnen ingrijpen indien nodig (ik moest het natuurlijk filmen :wink:). En we moesten iets mee hebben waar ze achteraan zou gaan het water in, dus hebben we een tennisbal meegenomen (stokken zijn bij ons verleden tijd sinds de verhalen die ik gelezen heb op dit forum!).

We hebben de bal eerst dichtbij de kant in het water gelegd en toen steeds ietsjes verder weg totdat ze niet meer kon staan...en daar ging ze...helemaal kopje onder :shock: maar gelukkig kwam ze weer snel boven. Natuurlijk ging ze meteen naar de kant maar dat duurde niet lang...haar bal lag immers nog in het water en die wilde ze toch wel heel erg graag terug. En ja hoor, daar ging ze weer, helemaal uit zichzelf maar met baasje in de buurt natuurlijk. Nu had ze door hoe ze boven moest blijven :applaus: dus nu werd het echt leuk!! Toch hebben we haar halsband maar even om gehouden zodat we haar snel zouden kunnen pakken als ze weer onder water zou verdwijnen, maar dat gebeurde gelukkig niet, want dat vond ik echt doodeng!!

Tja, nu de bal nog leren pakken tijdens het zwemmen en dan niet vergeten ze zwemmen...heel lastig als je geen ervaring hebt want dan ga je kopje onder. Maar ons dappere meisje :verliefd1: liet zich niet uit het veld slaan en ze heeft wel een keer of 6 de bal gehaald en ze vond het helemaal geweldig! En wij hebben al net zo genoten!!! Supertrots zijn we!! Na 16 maanden ellende gaan we eindelijk een prachtige tijd tegemoet...al moet het zwemmen nog wel iets bijgeschaaft worden :wink: hahaha!

Helaas heb ik maar één foto gemaakt :dom: heb wel twee filmpjes maar die kan ik hier niet kwijt volgens mij? Nou ja, in ieder geval een fotootje van onze dappere hond!

Afbeelding
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Ik heb net pas je bericht op het forum gelezen wat jullie meegemaakt hebben. Wat leuk dat het nu goed gaat en zij en jullie genoten hebben. Ik hoop dat het zo doorgaat en wens jullie heel veel succes.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat super dat ze genoten heeft, ze heeft het vast snel helemaal door hoor, zie haar dan nog maar eens uit jet water te houden :lol:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Wat fijn dat het zwemmen nu gelukt is. :D Zwemmen is ook heel goed voor de spieropbouw. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Super dat ze zwemmen zo leuk vind :D Zoals Saskia al zegt is dat hartstikke goed voor de spieren :D Geniet ervan Xara (en baasjes natuurlijk) :D
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Super dat ze het leuk vond.
Pas maar op! Nu heb je een echte waterrat :D
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Heerlijk om te lezen dat zij (en jullie) zo genoten heeft :)
Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Quasar »

Hartstikke goed :applaus:

Alleen de datum klopt volgens mij niet :wink:
Volgens mij is het dan juli

Heel veel succes :klasse:
:blondpootje: Creekwater King Quasar (16-06-2006)
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Wat fijn dat het goed ging (en goed gaat)!
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Rianne

Ongelezen bericht door Rianne »

Bedankt voor jullie lieve berichten! Ik merk nu al dat ze echt naar het water trekt als we er langs wandelen, ze wil er gewoon in :D

Misschien moeten we maar een commando aan het zwemmen gaan geven al weet ik niet of dat wel gaat werken want ooo wee, als dit dametje ergens haar zinnen op heeft gezet :knipoog:...en we wonen nog wel aan het water :? dat wordt nog wat! Tips zijn uiteraard welkom!!

@Suzanne, je hebt natuurlijk helemaal gelijk, er had juli moeten staan :dom: maar ik kan het volgens mij niet meer veranderen.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Je kunt proberen (bij mij werkt het helaas ook niet alitjd) om het commando NEE aan te leren...........
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Plaats reactie