Ik kwam thuis van mijn werk, maar liep meteen door naar het toilet (Tja, soms heb je dat...

) zonder aandacht aan de honden te besteden. Pandora kwam langs op het toilet en dacht "Nu jij toch op de goede hoogte zit kan ik best uitgebreid komen 'kroelen en dweilen' (dweilen is zoenen op z'n Pandora's)" dus die maakte er een 'toiletfeestje' van en ik deed lekker mee

Na een paar minuten hoor ik mijn jongen 'miepen' en 'zeuren' vanuit de woonkamer

Dus ik kijk om het hoekje of er een kat in de deuropening zit te studeren voor 'portier cq uitsmijter' en hem er niet langs liet maar dat was niet zo

Ik begreep er niet veel van waarom hij niet kwam meefeesten want ook hij is dol op 'toiletfeestjes' en komt er normaliter gewoon bij en dringt zich overal tussen.
Toen ik weer de kamer in kwam en het tapijt op liep was hij dolgelukkig en begroette me alsof ik jaaaren was weggeweest ipv een paar uur (mijn eega was net anderhalf uur weg dus zo lang waren ze nog niet alleen) hij wist van gekkigheid niet wat hij moest doen.
En daarna gingen we even naar buiten, net als altijd, dus hij sprint enthousiast de tuin in.
Ineens begon het me te dagen
Het normale patroon is: Binnenkomen, alles rustig wegzetten, en dan de honden begroeten op het tapijt, en daarna naar buiten.
Ik begroet ze dus expres op het tapijt omdat ze dan in hun enthousiasme niet kunnen uitglijden op het laminaat als ze door mijn benen kronkelen en zo doe ik dat al jaren. Het patroon was onderbroken en dat gekke gewoontedier stond op het tapijt te wachten op zijn begroeting terwijl Pandora en ik lol hadden in het toilet.
Gekke Ramses!

"Het hoort zo en niet anders want anders snap ik het niet meer!"

(een vleugje autistisch is 'ie wel hoor

)