ik wist het wel..

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Terra5
Speurneus
Speurneus

ik wist het wel..

Ongelezen bericht door Terra5 »

Vandaag weer met Terra naar de DA geweest, ze liep al ongeveer een week wat slechter. Maar vandaag vond ik echt dat ze slecht liep, dus met haar naar de DA gegaan.

Terra heeft zwakke knieën, is aan 1 knie 3 keer geopereerd en aan de andere 1 keer. Allebei de kruisbanden, de orthopeden hadden al aangegeven dat er wel wat artrose zou zijn.
Terra is tot nu toe wel vaker even mank/stijf geweest, maar dit was dan na een wat actievere bezigheid. Als ze tijdens een wandeling zich erg druk had gemaakt bijvoorbeeld, dan kon ze 's avonds en soms de dag erna, wel eens wat strammer zijn. Niets aan de hand, dat wisten we en was ook niet erg.

Nu liep ze de afgelopen dagen vooral erg langzaam, had geen zin meer om te wandelen en sjokte verschrikkelijk. Dit zonder dat er echt een duidelijke aanleiding was. Vanmiddag zag ik dat ze echt duidelijk mank liep met d'r rechter achterpoot en d'r linker voorpoot :cry:
De DA voelde ook aan beide knieën artrose en bij het onderzoek aan d'r elleboog gaf ze duidelijk aan dat ze dat niet prettig vond :-(

Omdat Terra slokdarmverlamming heeft, zijn we erg beperkt in wat ze qua pijnmedicatie kan verdragen. We gaan nu wel proberen om de komende 5 dagen volle dosering Rimadyl te geven en dat daarna af te bouwen, hopelijk tot helemaal niets. Anders tot een zo minimaal mogelijke dosering.. Omdat bij Terra door Crama ook een vorm van reuma is vastgesteld heeft zij van hem toen een kuurtje prednison gekregen, maar ook dit kan nu niet meer vanwege de slokdarmverlamming.. Dus nu dan hopen dat de Rimadyl voldoende gaat helpen..

Ik wist dus wel dat ze wat artrose zou hebben, maar toch.. Het komt dan toch even aan als je je meisje zo ziet en je weet dat je beperkt bent qua medicatie.. We gaan nu dus de artrose-richtlijnen volgen voor mijn dame; liever vaker per dag kortere rondjes, dan 1 keer per dag lange wandeling. Ik hoop zo dat ze straks toch weer pijnvrij kan wandelen. Ze is voor de rest wel gewoon opgewekt thuis, maar wandelen hoeft van haar even niet.
Ik ben me nu ook aan het verdiepen in de wondere wereld van de voedingssupplementen :roll: Wat zijn dat er een hoop. Terra kreeg tijdens de revalidatie van d'r knieën Primeval en ik denk dat ik dat nu ook weer ga geven. Alhoewel ik nog beetje twijfel tussen Primeval en Groene Os Glucosamine Complex Speciaal, daar lees ik ook veel goede dingen over..

Het goede nieuws was wel, dat ze door het meer voeren gelukkig wat is aangekomen :klasse: Dus die zorg kunnen we voorlopig weer even loslaten ;-)

Nu maar duimen dat ze over een weekje weer lekker mee wil en kan naar het bos en dat we over een tijdje weer iets langere wandelingen kunnen maken. We gaan er in ieder geval voor zorgen dat ze nog een tijdje genietend door het leven kan gaan, op de manier zoals Terra dat wil :-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

:groteknuffel: Hoop dat je meissie nog lekker kan genieten.
Wij hebben het met sting ook, vandaag is hij weer even lekker meegeweest naar het balijbos, morgen weer een rustiger dagje. Maar zolang hij daar nog steeds zo van geniet, mag hij lekker genieten. Hij kan niet meer iedere dag maar dat geeft niet,als zijn oogjes nog maar fonkelen :wink:
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Arme Terra, :( Ze heeft ook wel een pech hoor.
Doe rustig aan en blijf lekker genieten :)
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Terra5
Speurneus
Speurneus

Gerritte schreef::groteknuffel: Hoop dat je meissie nog lekker kan genieten.
Wij hebben het met sting ook, vandaag is hij weer even lekker meegeweest naar het balijbos, morgen weer een rustiger dagje. Maar zolang hij daar nog steeds zo van geniet, mag hij lekker genieten. Hij kan niet meer iedere dag maar dat geeft niet,als zijn oogjes nog maar fonkelen :wink:
Zo deed ik het tot nu toe ook met Terra en dat ging ook prima. Een dagje genieten en dan kon ze best nog 45 minuten rustig wandelen los, dag erna gewoon eventjes wat rustiger aan. Maar nu kan en wil ze al paar dagen niet meer wandelen.. Hopelijk kunnen we strakjes weer het normale patroon doen inderdaad, wel leuke dingen doen maar dan daarna even wat meer rust.. Dat beviel prima voor iedereen ;-)

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Heel veel sterkte gewenst
:blondpootje:
Alice
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Een :groteknuffel: van mij voor Terra en een dikke :knuffel: van de meisjes voor haar.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

:( Heel erg balen, kan me voorstellen dat je er toch weer van schrikt.

Ik hoop dat de medicatie snel aanslaat.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Tamara ken je de middelen van Puur?
Bowie is regelmatig stijf vanuit zijn rug en rechterheup.
Ik geef Bowie sinds een tijdje Puur Rug en heb het idee dat het echt wel wat voor hem doet.
Dit zijn druppels en worden door het slijmvlies in de mond opgenomen, een half uur ervoor en erna moet je daarom niets te eten geven, het wordt het best opgenomen door een schoon mondslijmvlies.
Van die Puur-serie heb je ook voor bij artrose enz.
Sterkte met je meisje, hopelijk vind je iets waardoor ze minder pijn zal hebben.
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

Terra5 schreef:
Gerritte schreef::groteknuffel: Hoop dat je meissie nog lekker kan genieten.
Zo deed ik het tot nu toe ook met Terra en dat ging ook prima. Een dagje genieten en dan kon ze best nog 45 minuten rustig wandelen los, dag erna gewoon eventjes wat rustiger aan. Maar nu kan en wil ze al paar dagen niet meer wandelen.. Hopelijk kunnen we strakjes weer het normale patroon doen inderdaad, wel leuke dingen doen maar dan daarna even wat meer rust.. Dat beviel prima voor iedereen ;-)
:wink: Bij ons zijn het soms ook wat langere rusttijd tussen hoor. Het gaat op en neer :wink:
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Terra5
Speurneus
Speurneus

Bowie schreef:Tamara ken je de middelen van Puur?
Bowie is regelmatig stijf vanuit zijn rug en rechterheup.
Ik geef Bowie sinds een tijdje Puur Rug en heb het idee dat het echt wel wat voor hem doet.
Dit zijn druppels en worden door het slijmvlies in de mond opgenomen, een half uur ervoor en erna moet je daarom niets te eten geven, het wordt het best opgenomen door een schoon mondslijmvlies.
Van die Puur-serie heb je ook voor bij artrose enz.
Sterkte met je meisje, hopelijk vind je iets waardoor ze minder pijn zal hebben.
Ik heb wel van de Puur-middelen gehoord, maar nooit gebruikt.. Maar als ik lees dat het zo in de bek moet, vind ik dat wel eng met d'r slokdarmverlamming. Zeker omdat het een paar druppeltjes vocht zijn, risico op verslikken lijkt me dan wel groter...? Wel lief voor het meedenken, ik zal het in ieder geval in mijn achterhoofd houden.. Mocht de andere supplementen te weinig doen, dan zal ik het overleggen met de DA :-)

Afbeelding
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

Hopelijk gaat het vlug beter met Terra en kan ze nog een hele tijd genieten..... zonder pijn....

wobbe wandelt ook al een hele tijd heel slecht.... soms sjokt hij zelfs zo traag dat ik denk dat hij er echt gaat bij neervallen.... is gelukkig nog niet gebeurd. heb al een bloedonderzoek laten doen, heupen laten onderzoeken... maar er is niets concreets uit de bus gekomen... en ik vind dat best wel frustrerend... want wat is er dan eigenlijk aan de hand... gewoon oud worden en vlug moe volgens de DA.... maar ik vind het toch raar.... hij kan amper nog 15 minuten wandelen en is dan doodop....
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

wat een getob sterkte
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat balen zeg :( Hopelijk gaat het allemaal goed zijn werk doen. Sterkte :groteknuffel:
santa_6396

Ongelezen bericht door santa_6396 »

Cookie heeft ook twee operaties gehad aan haar kruisbanden (toen ze 9 was aan ene kant en 11 aan andere kant) waardoor ze op den duur ook artose had in haar poten en heel moeizaam liep. Maar ze had nog altijd zin om te wandelen, op haar gemak en aan de leiband wel. en als ze eens niet wou dan mocht ze gewoon de tuin in voor haar behoefte.
Het was gewoon van dag tot dag zien en aanvoelen hoe het ging. de ene dag lukte een langere wandeling wel, en de dag erna kon ze enkel de tuin in ...

succes met terra!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Volgens mij is er wel een eenmalige pijnstiller die langer werkt, deze is speciaal voor gewrichtsklachten dacht ik.
Misschien kun je dat eens overleggen met de da, dat zal haar (en jou) een hoop stress schelen.
En volgens mij kun je pijnstiller ook per injectie (laten) geven, ik weet niet of dat een optie is?
Sterkte voor jullie allebei en ik hoop dat Terra snel weer zin heeft om te gaan wandelen.
Plaats reactie