Terra heeft zwakke knieën, is aan 1 knie 3 keer geopereerd en aan de andere 1 keer. Allebei de kruisbanden, de orthopeden hadden al aangegeven dat er wel wat artrose zou zijn.
Terra is tot nu toe wel vaker even mank/stijf geweest, maar dit was dan na een wat actievere bezigheid. Als ze tijdens een wandeling zich erg druk had gemaakt bijvoorbeeld, dan kon ze 's avonds en soms de dag erna, wel eens wat strammer zijn. Niets aan de hand, dat wisten we en was ook niet erg.
Nu liep ze de afgelopen dagen vooral erg langzaam, had geen zin meer om te wandelen en sjokte verschrikkelijk. Dit zonder dat er echt een duidelijke aanleiding was. Vanmiddag zag ik dat ze echt duidelijk mank liep met d'r rechter achterpoot en d'r linker voorpoot
De DA voelde ook aan beide knieën artrose en bij het onderzoek aan d'r elleboog gaf ze duidelijk aan dat ze dat niet prettig vond
Omdat Terra slokdarmverlamming heeft, zijn we erg beperkt in wat ze qua pijnmedicatie kan verdragen. We gaan nu wel proberen om de komende 5 dagen volle dosering Rimadyl te geven en dat daarna af te bouwen, hopelijk tot helemaal niets. Anders tot een zo minimaal mogelijke dosering.. Omdat bij Terra door Crama ook een vorm van reuma is vastgesteld heeft zij van hem toen een kuurtje prednison gekregen, maar ook dit kan nu niet meer vanwege de slokdarmverlamming.. Dus nu dan hopen dat de Rimadyl voldoende gaat helpen..
Ik wist dus wel dat ze wat artrose zou hebben, maar toch.. Het komt dan toch even aan als je je meisje zo ziet en je weet dat je beperkt bent qua medicatie.. We gaan nu dus de artrose-richtlijnen volgen voor mijn dame; liever vaker per dag kortere rondjes, dan 1 keer per dag lange wandeling. Ik hoop zo dat ze straks toch weer pijnvrij kan wandelen. Ze is voor de rest wel gewoon opgewekt thuis, maar wandelen hoeft van haar even niet.
Ik ben me nu ook aan het verdiepen in de wondere wereld van de voedingssupplementen
Het goede nieuws was wel, dat ze door het meer voeren gelukkig wat is aangekomen
Nu maar duimen dat ze over een weekje weer lekker mee wil en kan naar het bos en dat we over een tijdje weer iets langere wandelingen kunnen maken. We gaan er in ieder geval voor zorgen dat ze nog een tijdje genietend door het leven kan gaan, op de manier zoals Terra dat wil