carporal
-
annemarie
- Kleine hondenneus

carporal
net even de dierenarts aan de lijn gehad over de rimadyl voor Max en of er ook een goedkopere veriant is.
nu had hij het over carporal maar hij zei er wel gelijk bij dat die niet lekker was !!!!
heeft iemand hier ervaring mee ??
nu had hij het over carporal maar hij zei er wel gelijk bij dat die niet lekker was !!!!
heeft iemand hier ervaring mee ??
-
roelien
Rimadyl is een smakelijke tablet en carporal is dat niet speciaal.
Maar dat hij extra vies is heb ik bij mijn hond nooit gemerkt, er zit alleen geen lekker smaakje aan. Als ik hem gelijk door het voer geef eet ze hem er zo bij op. Ik ben hem ook een keer vergeten en toen gaf ik het gelijk na de maaltijd en toen at ze hem ook gewoon uit mijn hand.
Maar dat hij extra vies is heb ik bij mijn hond nooit gemerkt, er zit alleen geen lekker smaakje aan. Als ik hem gelijk door het voer geef eet ze hem er zo bij op. Ik ben hem ook een keer vergeten en toen gaf ik het gelijk na de maaltijd en toen at ze hem ook gewoon uit mijn hand.
-
pat
-
annemarie
- Kleine hondenneus

ander vraagje over carporal
hallo
hoe geven jullie de carporal ?
het zijn beste hele kleine tabletjes
en hoeveel geven jullie daarvan ?
volgens de dierenarts moest hij 3/4 tablet Max is 35 kg !
-
Dushi
- Speurneus

-
Boukje
- Hele grote hondenneus

Saar had laatst ook Carprodyl. Maar het was beter als ze hem heel doorslikte en niet erop kauwde. Hij had denk ik een vrij lekker smaakje want er werd niet moeilijk over gedaan. Ze slikte hem zo door in tegenstelling tot haar incontinentie pilletjes, die altijd een met licht verzet worden ingenomen.Dushi schreef:Rens gebruikt Caprodyl en dat zijn ook smakelijke tabletten. Dezelfde werkzame stof als Rimadyl alleen goedkoper
-
annemarie
- Kleine hondenneus

-
jolien
- Hele grote hondenneus

Ja hoor, volgens mij mag je het ook best in een stukje brood of worst of iets dergelijks stoppen als hij het zo niet eet.
Verspreiden over de dag mag volgens mij ook, maar ik geef het juist 's morgens zodat ze er tijdens de dag (hopelijk) profijt van heeft. Als je het 's avonds geeft werkt het wanneer ze eigenlijk gaan slapen/niet meer veel lopen.
Verspreiden over de dag mag volgens mij ook, maar ik geef het juist 's morgens zodat ze er tijdens de dag (hopelijk) profijt van heeft. Als je het 's avonds geeft werkt het wanneer ze eigenlijk gaan slapen/niet meer veel lopen.
-
Annie
- Snuffelneus

Re: ander vraagje over carporal
Dit is een beetje een oud topic, maar ik ben toch wel benieuwd hoe het met de Carporal gaat, omdat het de bedoeling is dat dit medicijn volgende week ook hier gebruikt gaat worden. De dosering voor een hond is dus veel lager, dan de Rimadyl, als ik het goed begrijp.annemarie schreef:hallo
Groetjes Annie, Jester en Timber

Jester De Koperen Hond (Jester) 01-04-2003 - † 03-02-2014
Dazzling Diamond's Jolly Joker (Timber) 03-10-2005

-
annemarie
- Kleine hondenneus

hallo
Max krijgt nu ongeveer 1 jaar carporal en wat betreft zijn artose is het echt een super medicijn.
alleen merken we dat hij vaak moet overgeven (slijm) hij heeft dan echt last van zijn maag die je dan ook heel goed hoort.
weet niet of dit door de carporal komt maar aankomende week moet hij naar de da voor zijn jaarlijkse apk keuring dus dan even vragen of dat mogelijk i
Max krijgt trouwens 1x daags 1 tabletje van 100 mg.
groetjes Annemarie
Max krijgt nu ongeveer 1 jaar carporal en wat betreft zijn artose is het echt een super medicijn.
alleen merken we dat hij vaak moet overgeven (slijm) hij heeft dan echt last van zijn maag die je dan ook heel goed hoort.
weet niet of dit door de carporal komt maar aankomende week moet hij naar de da voor zijn jaarlijkse apk keuring dus dan even vragen of dat mogelijk i
groetjes Annemarie

-
Annie
- Snuffelneus

De bijsluiter vermeldt als mogelijke bijwerking inderdaad braken, lusteloosheid en gebrek aan eetlust.annemarie schreef:hallo
groetjes Annemarie
Dezelfde bijwerkingen als Rimadyl dus.
Mag ik vragen hoeveel jouw labje weegt? Ik ben nl. wel nieuwsgierig, welke dosering dierenartsen in het algemeen aanhouden.
Groetjes Annie, Jester en Timber

Jester De Koperen Hond (Jester) 01-04-2003 - † 03-02-2014
Dazzling Diamond's Jolly Joker (Timber) 03-10-2005