Slechter lopen bij warm weer
-
- Hele grote hondenneus
Slechter lopen bij warm weer
Zoals sommige weten is Dizzy in het verleden geopereerd aan ED. Gemiddeld genomen mogen we niet klagen over het resultaat, maar het valt me op dat zij bij warm weer juist slechter gaat lopen (terwijl dit bij de meeste honden juist een gunstig effect heeft toch?!).
Iemand enig idee waar dit mee te maken zou kunnen hebben? En wat we hier eventueel mee kunnen doen?
Iemand enig idee waar dit mee te maken zou kunnen hebben? En wat we hier eventueel mee kunnen doen?

Met dank aan Monika

-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Hele grote hondenneus
Bedankt voor de reacties!
Ik vind dat soms verwarrend, want ze zeggen juist dat met dergelijke aandoeningen warmer weer juist prettig is voor de gewrichten.
En ik bedoel dus dat ze minder zuiver loopt, meer trekt met haar poot en laatst zelfs een dagje heeft gemankt (niet heel extreem, maar toch..)
Ik vind dat soms verwarrend, want ze zeggen juist dat met dergelijke aandoeningen warmer weer juist prettig is voor de gewrichten.
En ik bedoel dus dat ze minder zuiver loopt, meer trekt met haar poot en laatst zelfs een dagje heeft gemankt (niet heel extreem, maar toch..)

Met dank aan Monika

-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik herken het niet van Daan, maar misschien is de bewiging bij Dizzy nu minder door het warme/benauwde weer ?
Dan zou dat misschien kunnen verklaren waarom Dizzy wat minder goed loopt, gezien ik bij Daan in zijn revalidatie wel zag dat rust roest....
De mannen hier zwemmen/plonzen nu ook liever dan dat we lekkere lange tochten gaan wandelen zonder water
Dan zou dat misschien kunnen verklaren waarom Dizzy wat minder goed loopt, gezien ik bij Daan in zijn revalidatie wel zag dat rust roest....
De mannen hier zwemmen/plonzen nu ook liever dan dat we lekkere lange tochten gaan wandelen zonder water

De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

-
- Hele grote hondenneus
Dizzy houdt niet van zwemmen (jammer genoeg!), dus ik probeer eigenlijk wel de rondjes te blijven lopen zolang het niet te warm is...(uiteraard niet op het heetst van de dag) Ik weet dat rust roest, maar heb niet het idee dat het daarvan kan komen...Kay schreef:Ik herken het niet van Daan, maar misschien is de bewiging bij Dizzy nu minder door het warme/benauwde weer ?
Het is echt vaak gelijk bij weeromslag dat ze slechter gaat lopen

Maar ik vroeg me dan ook af of temperatuur invloed kan hebben op bijv. spieren of pezen dat het wellicht iets anders is dan haar gewricht?

Met dank aan Monika

-
- Speurneus
- Contacteer:
Het weer kan invloed hebben op gewricht en spieren. Dizzy heeft misschien nog gevoelige gewrichten door haar ED en misschien arthrose?
Budje had dit ook in de winter. Hij liep dan niet moeilijker, maar was wel sneller mank.
Bij erg warm weer liep hij slechter en moeilijker en slenterde erg. Denk dat hij door de warmte niet genoeg energie had om goed te kunnen lopen ofzo.
Hopelijk is het gauw weer voorbij voor Dizzy.
Budje had dit ook in de winter. Hij liep dan niet moeilijker, maar was wel sneller mank.
Bij erg warm weer liep hij slechter en moeilijker en slenterde erg. Denk dat hij door de warmte niet genoeg energie had om goed te kunnen lopen ofzo.
Hopelijk is het gauw weer voorbij voor Dizzy.

Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.