Zindelijkheid + Janken

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Thiago

Zindelijkheid + Janken

Ongelezen bericht door Thiago »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum daar ik sinds 2 dagen mijn labje heb.

Dit is niet mijn 1ste pup (wel 1ste labrador pup) heb in het verleden een amstaff gehad en een benner senne.

Nu had ik enkele vraagje over mijn labje, ze is momenteel bijna 9 weekjes oud en afgelopen nacht was het de 3de nacht dat ze bij ons doorbracht.

Uiteraard gebruiken wij een bench om haar de nodige rust te gunnen maar alsook aan zindelijkheidstraining te doen. MAAR :-)
Nacht 1 was dramatisch, we zijn rond 00.10u met haar laatste keer buiten geweest en dan in haar bench gestoken met een doekje waar geur van broertjes en zusjes nog op zaten en wat speelgoed, maar niets heeft geholpen ze heeft heel de nacht door gejankt, en serieus gejankt, wat een decibels zitten in zon labrador pup seg :-)

2 de nacht vant zelfde rond 00.30 buiten dan in bench en dan tot 6 uur terug super hard gejankt, ocharme mijn buren, gelukkig zijn het zon schatjes.

Gisteren 3de nacht dacht ik dat er een mirakel gebeurtde, ik met haar om 00.45 buiten dan in haar benchke, deurtje dicht, heb er deze keer een T-shirt van mij ingegooid die ik overdag heb gedragen, en ging naar bed met gedachte van concert gaat direct beginnen, maar niets was minder waar, ze was muisstil en dit tot 4.50u! zodra ik haar hoorde ben ik direct opgestaan en gaan kijken, ze had niets gedaan in haar bench deze keer, ik haar opgepakt en naar buiten, daar heeft ze een plasje en een kakje gedaan, daarvoor heb ik haar uitdrukelijk beloond, eens terug binnen wou ik haar terug in haar bench voor nog 1 uurtje ofzo te slapen, maar vergeet het, jankserenade was weer begonnen :-) :-)

Daarom mijn vraag, zo verkeerd doen wij het toch niet? of is er iets dat we over het hoofd zien????

Ook qua zindelijkheid, ze doet nog regelmatig iets binnen, en als ze het doet is het ook vaak in haar eigen bench, ik probeer hier wel veel op te letten, maar ik begin schrik te krijgen dat ze haar bench gaat haten :-(

Alvast bedankt dat jullie me willen helpen

MVG Thiago
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

pup naast bed zetten dat je erbij kan, in de nacht beginnen met elke 2 uur naar buiten, jankt je pup (je baby) tussendoor dan even je vingers door de tralies en ff kriebelen nix zeggen alleen laten merken dat ie niet alleen is

je zal merken na ca 2 nachten dat je pup een bepaalde tijd zelf niet eens wakker wordt om naar buiten te gaan, dat is een moment om de tijden wat uit elkaar te schuiven, bv om de 3 uur, ook dan merk je de nacht erna ws dat je pup nog langer blijft slapen, dan maak je de tijden weer langer en vaak is het zo dat ze zelfs dan al doorslapen tot een uur of 6.

een pup die jankt de eerste dagen mist het contact met iets levends, een doekje is geen troost, even aanraken en nix zeggen wel, niet al te veel aandacht aan besteden, en zelf niet vee bewegen, geef het goede voorbeeld, als jij gewoon blijft slapen/liggen en ff kriebelt zal je pup aanvoelen dat er niets aan de hand is en ook gaan slapen
al me kinders uitgevlogen
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Met Rover was het precies het zelfde, hele nachten janken in de bench.
Dit werd vanzelf korter en ook als hij er 's nachts uit ging voor een plasje, begon het janken weer van voor of aan.
Volhouden zou ik zeggen. De tijd dat Rover in de bench jankte werd steeds korter en opeens was het over. Ik dacht, hij krijgt meer rust buiten de bench dan erin. Want wat maakte hij een drukte, zeg. Maar uiteindelijk is het goed gekomen.
Wat betreft het plassen in de bench, is het een grote bench? Want dan zou ik de bench wat verkleinen. Waarschijnlijk dat ze het dan niet meer doet.
Succes.
Afbeelding
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

oeps internet was er ff uit dacht dat het bericht nog niet geplaatst was, dus wel
Laatst gewijzigd door speurneus carola op 04 aug 2011, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Thiago

speurneus carola schreef:pup naast bed zetten dat je erbij kan, in de nacht beginnen met elke 2 uur naar buiten, jankt je pup (je baby) tussendoor dan even je vingers door de tralies en ff kriebelen nix zeggen alleen laten merken dat ie niet alleen is

je zal merken na ca 2 nachten dat je pup een bepaalde tijd zelf niet eens wakker wordt om naar buiten te gaan, dat is een moment om de tijden wat uit elkaar te schuiven, bv om de 3 uur, ook dan merk je de nacht erna ws dat je pup nog langer blijft slapen, dan maak je de tijden weer langer en vaak is het zo dat ze zelfs dan al doorslapen tot een uur of 6.

een pup die jankt de eerste dagen mist het contact met iets levends, een doekje is geen troost, even aanraken en nix zeggen wel, niet al te veel aandacht aan besteden, en zelf niet vee bewegen, geef het goede voorbeeld, als jij gewoon blijft slapen/liggen en ff kriebelt zal je pup aanvoelen dat er niets aan de hand is en ook gaan slapen
Bedankt voor de info!
Thiago

marielle75 schreef:Met Rover was het precies het zelfde, hele nachten janken in de bench.
Dit werd vanzelf korter en ook als hij er 's nachts uit ging voor een plasje, begon het janken weer van voor of aan.
Volhouden zou ik zeggen. De tijd dat Rover in de bench jankte werd steeds korter en opeens was het over. Ik dacht, hij krijgt meer rust buiten de bench dan erin. Want wat maakte hij een drukte, zeg. Maar uiteindelijk is het goed gekomen.
Wat betreft het plassen in de bench, is het een grote bench? Want dan zou ik de bench wat verkleinen. Waarschijnlijk dat ze het dan niet meer doet.
Succes.
Ja het is al haar bench voor als ze volgroeid is, zal het wel wat inkorten! Eens zo proberen, maar da janken amai men botten seg, mijn amstaff en benner senne vroeger die hadden dat niet ze.

Wat luna ook heeft, is als ik haar bv uit de bench neem en mee naar buiten ga voor haar vuil te doen, gaat ze gewoon zitten en begint ze ook hard te janken, midden in de nacht op straat :-) :-) Is dit normaal?

MVG Thiago
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

overdag is het eerste ritme nog, elke keer ff buiten zetten na het spelen, na het eten, na het slapen dat zijn de standaard tijden dat een pup moet plassen maar daartussen vast ook nog wel een keer.
al me kinders uitgevlogen
Jelmer-vr

Ongelezen bericht door Jelmer-vr »

Wij hebben Fido 1 week ong. naast bed gehad. Overdag deden we hem ook in de bench boven. Tot het moment dat hij even lekker nog bleef liggen zodra we bij 'm boven kwamen.

Zelf zijn wij er maar 1 nacht uitgegaan om te laten plassen.
Heeft verder nooit wat in de bench gedaan.

Wat bij ons enorm hielp was een klein tikkend klokje in zn bench..
Deze hadden we in zn doekje uit zn nest gewikkeld, zodat ie er niet aan kon gaan vreten.

Toen de bench naar beneden ging, nog 2 nachten erin gehad.. En toen eruit gehaald.. En noooit meer iets gedaan of gejankt in de bench..

Laat 'm overdag ook aan de bench wennen, al is het maar een paar minuutjes. Doe 'm erin, ga eventjes 2 minuten naar boven, en als ie niet jankt enorm belonen..

Hopelijk heb je dr wat aan..

Sterkte komende periode haha :D
Marlyn
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Marlyn »

jazzy heeft niet echt wat in de bench gedaan (naast de tijd dat ze diaree had).

we hebben de bench op het begin wel iets verkleint, misschien helpt dat?

een deken over de bench kan ook helpen (dan is het meer een holletje)
Jazzy (L)
Thiago

Jelmer-vr schreef:Wij hebben Fido 1 week ong. naast bed gehad. Overdag deden we hem ook in de bench boven. Tot het moment dat hij even lekker nog bleef liggen zodra we bij 'm boven kwamen.

Zelf zijn wij er maar 1 nacht uitgegaan om te laten plassen.
Heeft verder nooit wat in de bench gedaan.

Wat bij ons enorm hielp was een klein tikkend klokje in zn bench..
Deze hadden we in zn doekje uit zn nest gewikkeld, zodat ie er niet aan kon gaan vreten.

Toen de bench naar beneden ging, nog 2 nachten erin gehad.. En toen eruit gehaald.. En noooit meer iets gedaan of gejankt in de bench..

Laat 'm overdag ook aan de bench wennen, al is het maar een paar minuutjes. Doe 'm erin, ga eventjes 2 minuten naar boven, en als ie niet jankt enorm belonen..

Hopelijk heb je dr wat aan..

Sterkte komende periode haha :D
Hey,

Bedankt voor je info, overdag zetten wij haar inderdaad ook in bench hoor, soms 1 minuutje, en dan jankt hij niet, en haal ik haar er terug uit en beloon ik haar enorm. Deze nacht van 00.45 tot 4.55u was perfect, maar eens buiten gelaten en laten eten en drinken er terug ingestoken, en hek was weer van de dam, decibels weer de hoogte in :-)

Dus het betert al iets.

Enkel had ik nog een vraagje aan mensen met kinderen.

Ik heb een zoontje van 3 en een dochter van 1, voordien hadden we dus een amstaff en benner senne, nooit problemen mee gehad en zoontje had ook geen schrik, maar nu met da pupje wel :-(, pupje wil altijd opspringen en rent achter hem aan, en wil knabbelen :-). Natuurlijk hou ik altijd een oogje in het zeil en heb mijn zoon ook uitgelegd als hondje achter hem loopt dat hij moet stoppen met rennen en als hondje opspring of knabbelt dat hij gewoon moet zeggen Luna foei of Luna neen, maar ja is gemakkelijker gezegd dan gedaan bij een kindje.

Heeft iemad hier nog enige tips over aub?

Alvast bedankt
Bomirma

Ongelezen bericht door Bomirma »

We hebben Tessa nu twee weekjes. Van begin af aan telkens als ze slaperig was in de bench gelegd. Eten krijgt ze ook in de bench.
Dat is haar plekje, iedereen "moet" haar dan ook met rust laten zeg maar.
Tot nu toe gaan alle nachten erg goed. Ze jankt als ze wat moet doen, dan staan we ook op en laten haar even naar buiten.
Daarna gelijk weer naar de bench met een klein brokje als beloning voor het melden en niet in de bench doen. Natuurlijk ook voor het lief weer slapen gaan.

Mag niet klagen over mijn kleine meid. Ze doet het netjes 's nachts, overdag zijn er meer ongelukjes. Al gaat ze even naar buiten na spelen, slapen, eten.. daar maak ik me nu nog geen zorgen om.

Veel sterkte met de mindere nachten..lijkt me erg vermoeiend voor jullie ook.
Overdag moet je toch weer werken en je kinderen verzorgen. Het is net weer met een kleine baby in huis. :D Vermoeiende eerste werken.
Jullie doen duidelijk alles wat je maar kan, dus dat komt wel goed.
Thiago

Bomirma schreef:We hebben Tessa nu twee weekjes. Van begin af aan telkens als ze slaperig was in de bench gelegd. Eten krijgt ze ook in de bench.
Tot nu toe gaan alle nachten erg goed. Ze jankt als ze wat moet doen, dan staan we ook op en laten haar even naar buiten.
Daarna gelijk weer naar de bench met een klein brokje als beloning voor het melden en niet in de bench doen. Natuurlijk ook voor het lief weer slapen gaan.

Mag niet klagen over mijn kleine meid. Ze doet het netjes 's nachts, overdag zijn er meer ongelukjes. Al gaat ze even naar buiten na spelen, slapen, eten.. daar maak ik me nu nog geen zorgen om.

Overdag moet je toch weer werken en je kinderen verzorgen. Het is net weer met een kleine baby in huis. :D Vermoeiende eerste werken.
Hoi,

Bedankt voor de mooi woorden, we doen idd ons uiterste best, ik kan u inderdaad garanderen dat ik momenteel oververmoeid ben en mijn vrouwtje ook, want zij zorgt dat voor ons dochtertje (9 maand en zoontje 3 jaar) en ik snachts altijd als die jankt opstaan voor mee buiten, maar dat weet je nu eenmaal je een pupje in huis haalt, dus ik klaag daar ook helemaal niet over, maar alle hulp en tips zijn altijd welkom. Heb al vele nuttige tips gehad die ik allemaal ga uitproberen enkel wil ik nog tips voor met kinderen, want heb al 2 puppies gehad in het verleden maar toen had ik mijn kinderen nog niet, en nu dus wel. Want die tandjes zijn ooooooooh zoooooo scherp :-)

Nogmaals bedankt iedereen voor de gegeven tips en tips die nog zullen komen
Bomirma

Ongelezen bericht door Bomirma »

Thiago schreef:
Bomirma schreef:We hebben Tessa nu twee weekjes. Van begin af aan telkens als ze slaperig was in de bench gelegd. Eten krijgt ze ook in de bench.

Hoi,

Bedankt voor de mooi woorden, we doen idd ons uiterste best, ik kan u inderdaad garanderen dat ik momenteel oververmoeid ben en mijn vrouwtje ook, want zij zorgt dat voor ons dochtertje (9 maand en zoontje 3 jaar) en ik snachts altijd als die jankt opstaan voor mee buiten, maar dat weet je nu eenmaal je een pupje in huis haalt, dus ik klaag daar ook helemaal niet over, maar alle hulp en tips zijn altijd welkom. Heb al vele nuttige tips gehad die ik allemaal ga uitproberen enkel wil ik nog tips voor met kinderen, want heb al 2 puppies gehad in het verleden maar toen had ik mijn kinderen nog niet, en nu dus wel. Want die tandjes zijn ooooooooh zoooooo scherp :-)

Helaas geen tips voor met kinderen, mijn eerste honden waren er voor de kinderen. Meer de kinderen moeten leren hoe met de honden om te gaan. Die kleine grijpgrage handjes. Niet aan de oren trekken, niet aan de staart.
Slapen is met rust laten.. mja.. qua bijtertjes van je pup.
Denk dat je niet anders kan doen dan geduld hebben en hopelijk hebben je kinderen dat ook. "Foei" "Nee" zeggen en stilstaan lijken mij toch de beste methodes, maar het kost tijd..
Thiago

Bomirma schreef:
Thiago schreef:

Hoi,

Helaas geen tips voor met kinderen, mijn eerste honden waren er voor de kinderen. Meer de kinderen moeten leren hoe met de honden om te gaan. Die kleine grijpgrage handjes. Niet aan de oren trekken, niet aan de staart.
Slapen is met rust laten.. mja.. qua bijtertjes van je pup.
Denk dat je niet anders kan doen dan geduld hebben en hopelijk hebben je kinderen dat ook. "Foei" "Nee" zeggen en stilstaan lijken mij toch de beste methodes, maar het kost tijd..
Hoi,

Yep inderdaad moet ik er momenteel 2 van alles leren :-), mijn pupje alles, in mijn zoontje dat hij niet mag gaan lopen, en als ze slaapt met rust laten enzo..... Da gaat allemaal wel goed, enkel als pupje erachter begint te lopen is het paniek, en dan gebeuren er echt hilarische toestanden :-) Natuurlijk hou ik een oogje in het zeil, hond blijft hond en kinderen blijven kinderen.

MVG
Thiago

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :D

Zo blij, gisteren rond 23uur was ik echt steendood, op, moe van de slapeloze voorbije nachten, dus ga ik met Luna buiten om 23uur ze deed redelijk snel haar vuil, om 23.10 haar in de bench gezet en ze jankte niet dus haar iets lekkers gegeven. Dan alle lichten uit gedaan en rustig in mijn bedje gaan liggen in de hoop dat er geen jankserenade begon, ik was zo moe dat ik gewoon als een blok in slaap viel, Maar geen gejank gehoord!!!! Ik was dan al voorbereid om tussen 4.30 en 5u op te staan door gejank waarschijnlijk, maar niets was minder waar, pas om 5.50 is ze heel zachtjes beginnen janken, direct opgestaan en naar haar gelopen en heel hard beloond want de bench was ook super droog, dus haar meteen opgepakt en mee naar buiten genomen, haar neergezet en ze heeft direct een super groot plasje gedaan, nog geen 2 minuutjes later heeft ze ook een kakje gelegd en weer goed beloond!

Thuis terug aangekomen haar etensbad en waterbak op de grond gezet haar rustig laten eten en drink, en dan flink mee gespeeld, om dan nog eens buiten te gaan en daar heeft ze dan nog eens een plasje gedaan!!!

Mijn flinke meid maakt dus snel vorderingen, maar ben vooral gelukkig dat ze niet gejankt heeft en dat wij (ik en mijn vrouw) eens 6 uurtjes hebben kunnen slapen, ! (voorbije nachten steeds max 3u :-)

Lang leven labradors!!!!!!!!!!!!!!!!!

Woooeeeeehooooeeeee :lol:
Plaats reactie