Juna op jacht, met foto's!

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Juna op jacht, met foto's!

Ongelezen bericht door Lupos »

Eindelijk dan eens de camera meegenomen op de jacht vanmorgen. Het begon bewolkt, maar droog. Er vloog heel erg veel dus Juna moest flink aan de bak: ganzen, eenden, duiven en ook kraaien. Maar ze deed het hoor, ik ben weer trots op haar :klasse:

Juna zit op post, en houdt nauwlettend de jager in de gaten :D
Afbeelding

En kijk wat een lol ze heeft met het duiven halen, dat staartje :D
Afbeelding

Nog eentje op het land
Afbeelding

En opnieuw de tocht door voor een duif :applaus:
Afbeelding

Juna was de enige hond vanmorgen en de vangst was flink: 33 stuks, waarvan 5 eenden, 2 ganzen, 5 kraaien en de rest duiven. Een deel daarvan heeft de jager van de andere post zelf geraapt, maar het grootste deel kwam toch echt voor Juna's rekening!
Bij thuiskomst eerst Juna verzorgd, want die heeft er wel weer wat "oorlogswonden" bij. Ook Mees was mee, en die mocht nazoeken maar bij de jacht zelf bleef die lekker in de auto :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Wat ontzettend knap van Juna. Ik heb haar ook in de Labradorpost zien staan. Leuk hoor :D
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Super :schreeuw: we zijn weer trots op je meisje 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Heel goed en inderdaad, ook ik heb haar in de LP gezien.
Was voor jou zeker ook weer een leuke ervaring.
Afbeelding

bedankt Sharon !
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Super leuke foto's weer!

Maar ik ben wel ergens benieuwd naar, waarom kraaien? Wat gebeurt er met die vogels?
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

toscak schreef:Super leuke foto's weer!

Maar ik ben wel ergens benieuwd naar, waarom kraaien? Wat gebeurt er met die vogels?
kraaien veroorzaken heel veel overlast en mogen voor zover ik begrepen heb, het hele jaar geschoten worden. Het wordt echter niet gegeten. Af en toe neem ik ze mee voor een training, verder worden ze begraven aan het einde van de jacht.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

mooie fotos! Vooral nr 2, dat water uit dat zwiepende staartje! :D
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Geweldige ochtend gehad weer jullie! :D
Mooie foto's ook. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Lupos schreef:
toscak schreef:Super leuke foto's weer!

kraaien veroorzaken heel veel overlast en mogen voor zover ik begrepen heb, het hele jaar geschoten worden. Het wordt echter niet gegeten. Af en toe neem ik ze mee voor een training, verder worden ze begraven aan het einde van de jacht.
:klasse:
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Ingrid
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ingrid »

Gevonden :wink: Ik zie alleen maar superfoto's van een hondje, dat geniet van haar werk :klasse: Ze zal wel moe geweest zijn na het apporteren van zoveel wild?
Groetjes van Ingrid en lebbers van Trisha en Yasmine

Afbeelding
helga hendriks
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door helga hendriks »

geweldig om de hond zo te zien werken en er zo'n lol in te hebben :D
Groetjes Helga en een poot van Kaja en Whoopi

Afbeelding
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ingrid schreef:Gevonden :wink: Ik zie alleen maar superfoto's van een hondje, dat geniet van haar werk :klasse: Ze zal wel moe geweest zijn na het apporteren van zoveel wild?
Het viel me nog mee. Vorige week hadden we een jacht wat fysiek veel zwaarder was, omdat ze door de hoge bietenplanten moest en de tocht vele malen dieper was. Plus dat ze 27 stuks wild moest halen en ik denk dat ze er deze keer van de 33 zo'n 20 zelf heeft moeten ophalen. Vorige keer had ze ook spierpijn, dat had ze nu niet en in de avond was ze alweer aan het rauzen met Fust :lol:
Afbeelding

Ingrid
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ingrid »

Lupos schreef:
Ingrid schreef:Gevonden :wink: Ik zie alleen maar superfoto's van een hondje, dat geniet van haar werk :klasse: Ze zal wel moe geweest zijn na het apporteren van zoveel wild?
Het viel me nog mee. Vorige week hadden we een jacht wat fysiek veel zwaarder was, omdat ze door de hoge bietenplanten moest en de tocht vele malen dieper was. Plus dat ze 27 stuks wild moest halen en ik denk dat ze er deze keer van de 33 zo'n 20 zelf heeft moeten ophalen. Vorige keer had ze ook spierpijn, dat had ze nu niet en in de avond was ze alweer aan het rauzen met Fust :lol:
Ze krijgen er ook energie van, hè? :D
Groetjes van Ingrid en lebbers van Trisha en Yasmine

Afbeelding
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ingrid schreef:
Lupos schreef:
Ze krijgen er ook energie van, hè? :D
ja zeker! Het verbaasde me echt dat Juna zolang zo alert kan blijven. Op een wedstrijd is ze aan het einde van de dag best wel loom (ik ook trouwens) van het vele wachten... dan doe je een hele dag over 5 proeven... hier ben je eigenlijk continu bezig (opletten wat er aankomt, verdekt zitten, uitsturen, wild aannemen en goed wegleggen enzovoorts) en voordat je het weet is het afgelopen!
Afbeelding

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Hoe mee activiteit een hond ontplooit hoe meer conditie, hoe meer energie tenslotte. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Plaats reactie