Leek me leuk om even met Sara naar het veld te gaan om te apporteren.
Ik had 4 dummy's mee. De wilddummy waar Sara normaal helemaal wild van wordt, de 1,5 kilo dummy waar ze altijd wat moeite mee heeft, maar wel vrolijk apporteerd een gewone dummy en een puppendummy.
Normaal gooi ik er niet meer dan 2 per keer. Maar ik dacht: laat ik het eens spannend maken en ze alle 4 gooien.
Bij de eerste keer zit Sara altijd al heel allert klaar en heeft er altijd enorme zin in. In al die jaren is het nog nooit voorgekomen dat ze een apport niet binnenhaalde en ik hoef altijd maar 1x apport te zeggen. Ze zoekt net zo lang tot ze hem heeft. Best een harde werker.
Maar wat er nu gebeurde.....
Ze stond in eerste instantie al helemaal niet te popelen. De eerste dummy werd met tegenzin gehaald. Bij de tweede ging ze tussendoor even plassen (wtf? )
Sara is sinds een maand heel anders en ik weet niet waar het aan ligt. Ze is vrij snel moe (in tegenstelling tot voorheen), vandaag herkende ik haar dus niet terug. Ze ligt er nu ook uitgeteld bij alsof ze hard gewerkt heeft, terwijl ze geen zak gedaan heeft.
Kan een harde werker gewoon een slechte dag hebben? En zo ja, waarom heeft ze die in het verleden nooit eerder gehad?
Heel verhaal, maar ik ben zo verbaasd over haar gedrag....