"Stelen"

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

"Stelen"

Ongelezen bericht door roxy »

Ik vraag me af wat en of jullie labjes weleens wat stelen, zal vast wel, ik probeer Jim te leren het niet te doen maar tot nu toe :mad:

Jim heeft al 2 blackberry's opgegeten, vanmorgen nog een kaartje waar alle foto's op stonden van de opgegeten Blackberry kennelijk dacht hij, "Hee dat hoort er ook nog bij". :wink:
Helaas de aansprakelijkheid verzekering dekt de kosten van de BB's niet :cry: hij pikt sowieso van alles als hij de kans krijgt :evil:
Natuurlijk was ik zelf zo dom om de BB op de bank te laten liggen vanwege de migraine kon ik niet meer helder denken van de week. De eerste BB was van mijn zoon toen was hij 12 wekenoud, even niet goed opgelet.
De kleden om het laminaat tot 15 maanden te bedekken zijn ook een geliefd eetbaar product, gewoon ff gezellig een paar stukjes van de kantjes af.

Wat heeft jullie lab zoal opgegeten?
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Balen he. Co hier heeft ooit een speedo zwembroek opgegeten,mn zoons wedstrijdbroek. Weer uitgekotst hoor,uitgewassen,niks gezegd, en mn zoon heeft er nog lang mee gezwommen, kwaliteit hoor dat speedo! :)

ook afstandsbedieningen smaken lekker en vorig jaar zag ik Co met een brede bek langskomen en ik riep: HE !Wat heb jij daar? Liet ie de i-phone van mn man vallen,net nieuw :shock: gelukkig nog heel.Mijn man lag even te tukken op de bank.Nooit tegen hem verteld natuurlijk gne gne :)

Verder niet echt rampen ,op wat knuffelberen en een paar toch eigenlijk lelijke cowboylaarzen na. :)
Maar ja Co word straks ook 6 jaar he, mag het dan wat rustiger

Sterkte ermee hoor!
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

In zn jongere jaren was het vrij heftig (voorzichtig uitgedrukt) met voedsel jatten, vuilnisbakken omgooien en onderzoeken- ook bij andere mensen thuis-, hij heeft een dure laars opgegeten, maakte de koelkast open :evil: en is aan de onderste rij boeken in de boekenkast begonnen.
Tegenwoordig blijft het bij de vuilnisbak plunderen als ik de zak niet op tijd eruit haal en sporadisch voedsel jatten van het aanrecht of de tafel. De koelkast kan ie niet meer bij, gelukkig. De ergste streken hebben we hopelijk wel gehad onderhand. :)
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Uhhh niks eigenlijk :oops: . Ben bang dat ik een voorbeeldig labje heb :wink: ! De eerste week dat ze bij ons was heeft ze een snoer van een lamp en een van de laptop doorgebeten, maar die liepen dan ook precies langs haar kussen. We hebben toen haar kussen ergens anders neergelegd en verder heeft ze nooit wat gesloopt of iets van de tafel of bank gepakt en geloof me er ligt hier rotzooi genoeg in huis. Ook is Zyva al vanaf dat ze 7 maanden is gewoon los in huis ook als er niemand thuis is. We hebben dus erg geboft met haar. Het enige wat hier sneuvelt zijn haar knuffels en dan meestal ook nog gewoon door het vele spelen en niet door bewust kapot bijten.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Tja ik zal wel weer een zeikerd zijn :oops: maar dat moet dan maar.....

Stop je hondje in de bench, dan kan hij dit soort dingen niet uitvreten, niet alleen is het zonde van je spullen, maar het kan ook nog eens heel verkeerd aflopen voor je hondje :( darmobstructie, of darmperforatie bijv.

Voorkomen is beter dan genezen is mijn motto altijd en verhip, dat werkt :klasse:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ben het met je eens, Lunatic.
Het is achteraf misschien allemaal wel grappig om te horen wat ieder z'n hond kapot heeft gemaakt of zelfs opgegeten heeft, maar kan inderdaad heel verkeerd aflopen.
Flits is m'n eerste hond, maar het was voor mij van begin af aan duidelijk dat hij 'veel' in de bench zou zitten.
Zo was iedereen gelukkig, het hondje omdat hij z'n nodige rust kreeg en buiten de bench leuke dingen deed. En ik omdat hij nooit wat kapot heeft gemaakt of opgegeten heeft :)
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Ook onze hond zat als ie geen aandacht kreeg in de bench, later wel vaker uit de bench, maar wannee rik er niet ben (ik heb het laatst geprobeerd, maar de plantenbakken bleken erg antrekkelijk :roll: ) dus meneertje zit dan toch weer lekker in de bench..
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Toch wil ik hier wel een nuancerende opmerking plaatsen. Zomaar het advies geven: stop je hond dan in de bench... vind ik persoonlijk een beetje kort door de bocht. Lunatic en Lucievd hebben allebei werkhonden en trainen waarschijnlijk heel veel met hun honden. Die komen dus wel aan hun trekken buiten de bench om.
Maar wat denk je dat er gebeurt met een jonge hond waar niet dagelijks intensief mee getraind wordt? Als gewone gezinnen zo´n advies gaan opvolgen, zit de jonge hond waarschijnlijk 20 uur per etmaal opgesloten in een prikkelarm kooitje. Een slopertje zal ook nog eens aan zijn kleed beginnen, zodat dat ook nog wordt weggehaald. Dan ligt zo´n jonge hond dus uur na uur na uur in een klein kooitje op een metalen plaat, zich kapot te vervelen. Vier keer per dag wordt hij er dan een uurtje uitgehaald, als ie geluk heeft, want misschien is het maar vier keer een half uur. En één keer per week mag hij naar het trainingsveld. Ik ben heel bang dat dat dus volstrekt averechts werkt, dat je dan een neurotische gestoorde hond krijgt, met een afgeplatte borst van het vele liggen en nul komma nul bespiering. En dat kan nooit de bedoeling zijn van een bench.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ik heb er totaal geen zin in om hier weer een werkhond of niet topic van te maken.

Iedere jonge hond moet opgevoed worden, moet mee worden gespeeld en dingen mee ondernomen worden, of ze nu wel of niet in een bench zitten.
De bench is een hulpmiddel om je hond zijn rust te geven en zodat hij/zij geen verkeerde dingen aanleert, het topic benchtraining is daar toch duidelijk in, plus dat je een hele goede band met je hondje opbouwt, want gaat de bench open dan is het een feestje met de baas :schreeuw:

Maar Hanneke, als de hond gewoon mag doen wat hij wil, met alle risico's van dien, maar nog steeds maar 4 keer per dag een half uurtje aandacht krijgt, is dat minder erg dan?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook tegen het zomaar in een bench gooien en er niet meer naar omkijken, maar dat geld hetzelfde als de bench een mand of een kleedje zou zijn.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

Hier een sokkenfetish hond.
Weet niet wat het is maar als hij de kans krijgt pikt hij er een.
Eet ze gelukkig niet op maar oh zo lekker om te kauwen.

En wat betreft "benchtraining" ben ik het helemaal met laboriginals eens.
Een hond maar 4 x per dag een uurtje uit de bench is lekker makkelijk voor de baas maar een kwelling voor de hond.
Zeros&Mac

Ongelezen bericht door Zeros&Mac »

Ook hier wordt wel eens stiekem iets gepikt. Zeros is gek op de pantoffels van het baasje :confused: Hij sloopt ze niet, vind het gewoon leuk om ze te pakken en ermee te gaan liggen. Dus soms probeert hij er stiekem eentje te bemachtigen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling :)

Mac weet dan dat het niet mag, en probeert hem terug te pakken en dan bij een van de baasjes te brengen 8) Zelf is hij niet zo van het stelen. :)
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Herman 70 schreef:Hier een sokkenfetish hond.
Weet niet wat het is maar als hij de kans krijgt pikt hij er een.
Eet ze gelukkig niet op maar oh zo lekker om te kauwen.

En wat betreft "benchtraining" ben ik het helemaal met laboriginals eens.
Een hond maar 4 x per dag een uurtje uit de bench is lekker makkelijk voor de baas maar een kwelling voor de hond.
Benchtraining, is heel wat anders dan wat jij omschrijft.

Een hond niet opvoeden, aan zijn lot overlaten en een darmobstructie laten krijgen, dat is ook een kwelling voor een hond.
Een hond krijgt graag leiding, aan de baas de taak om die te geven, maarja dat kost voor sommige mensen teveel energie.
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

Leiding geven kan ook heel gemakkelijk als de hond uit de bench is hoor. Kost wel iets meer tijd en energie.
Jij bent erg pro en je zal er hele goede reden voor hebben.
Ik zie het misschien snel in het andere uiterste dat een hond voor de gemakkelijkheid opgesloten wordt.
De waarheid zal wel in het midden liggen.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Het enige wat Ramses steelt is eten. Als mijn vrouw iets op het aanrecht laat staan, en dat doet ze nogal eens, dan komt Ramses ermee de kamer ingelopen. De leukste keer was toen hij een ererondje kwam doen met een halve kilo kaas in zijn bek, die hij natuurlijk meteen mocht inleveren :D
Speciaal voor hem hebben we een traphekje aangeschaft want hij at ook het kattenvoer op wat we boven in de gang hebben staan.
Pandora heeft wel regelmatig iets gestolen: een AB, een GSM, een boek, tijdschriften, papieren zakdoekjes. Ze heeft een tijd gehad dat ze schoenen en sokken verzamelde in haar mand om op te slapen.
Ze had ook al heel snel door dat het loonde om iets te stelen en het vervolgens braaf terug te brengen (in ruil voor een snoepje). Ze doet het nog wel eens: Dan staat ze ineens midden in de kamer met mijn GSM in haar bek te wachten tot ik haar zie en vraag bij mij te komen. En dan geeft ze hem netjes terug maar verwacht dan wel een snoepje want anders pikt ze hem nog een keer :D Ach, dat pleziertje gun ik haar :)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Robin heeft nog laatst mijn mobiel te pakken gehad en daarvoor de afstandsbediening.
Ik heb er alleen maar van geleerd ik moet dit soort dingen ook maar niet laten slingeren,ze worden tegenwoordig netjes opgeborgen.
Nu loopt mevrouw trots met mijn hondenpantoffels te sjouwen zonder deze te slopen,alleen maar om te showen :D
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
Plaats reactie