Prikkelbolletjes in de vacht
-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

Prikkelbolletjes in de vacht
Tijdens het wandelen zit Trix haar neus meestal op de grond geplakt waardoor ze altijd onder struiken door loopt of in takken blijft hangen.
Gisteren tijdens de avondwandeling zag ik onder een lantaarnpaal ineens allerlei bolletjes op haar vacht zitten. Deze waren zeer moeilijk te verwijderen. Het waren een soort van zaadbolletjes met prikkels die zich als klitteband in de vacht hadden gezet. Ik dacht dat ik ze allemaal weg had gehaald maar eenmaal thuis bleek dat een kleintje zich best diep in de vacht had genesteld. Was er ook erg lastig weg te halen, ook Trix was not amused.
De prikkeltjes zijn wel niet zo dun als bij een grasaar maar hebben wel een soort van weerhaakjes. Weet iemand of deze dingen (jaja, lekker duidelijk) een zelfde soort problemen als grasaren kunnen veroorzaken?
Gisteren tijdens de avondwandeling zag ik onder een lantaarnpaal ineens allerlei bolletjes op haar vacht zitten. Deze waren zeer moeilijk te verwijderen. Het waren een soort van zaadbolletjes met prikkels die zich als klitteband in de vacht hadden gezet. Ik dacht dat ik ze allemaal weg had gehaald maar eenmaal thuis bleek dat een kleintje zich best diep in de vacht had genesteld. Was er ook erg lastig weg te halen, ook Trix was not amused.
De prikkeltjes zijn wel niet zo dun als bij een grasaar maar hebben wel een soort van weerhaakjes. Weet iemand of deze dingen (jaja, lekker duidelijk) een zelfde soort problemen als grasaren kunnen veroorzaken?
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Ik denk dat je de "klitten" van kleefkruid bedoeld. Als dat zo is, kan het geen kwaad. Grasaren (helaas zelf ervaring mee) kruipen over de vacht/huid. Klitten klampen zich vast om er later af te vallen. 

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
Olly is ook bekend met die kleefbollekes hoor ... Idd ff wat prutsen maar meestal valt dat er goed af. Wilde gerst daarentegen ... Da's huilen met de pet op ... Helaas dus ook al ervaring mee
!
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Als je de vacht nat maakt (of de hond laat zwemmen) kun je ze makkelijker 'eruit schuiven'. Lina zit ook geregeld vol na de jachttraining, maar ik begin dan na het waterwerk gelijk te plukken als ze flink nat is en mijn ervaring is dat het dan makkelijker gaat, dus ik wacht nooit tot ze droog is. 
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus