Prikkelbolletjes in de vacht

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Prikkelbolletjes in de vacht

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Tijdens het wandelen zit Trix haar neus meestal op de grond geplakt waardoor ze altijd onder struiken door loopt of in takken blijft hangen.
Gisteren tijdens de avondwandeling zag ik onder een lantaarnpaal ineens allerlei bolletjes op haar vacht zitten. Deze waren zeer moeilijk te verwijderen. Het waren een soort van zaadbolletjes met prikkels die zich als klitteband in de vacht hadden gezet. Ik dacht dat ik ze allemaal weg had gehaald maar eenmaal thuis bleek dat een kleintje zich best diep in de vacht had genesteld. Was er ook erg lastig weg te halen, ook Trix was not amused.

De prikkeltjes zijn wel niet zo dun als bij een grasaar maar hebben wel een soort van weerhaakjes. Weet iemand of deze dingen (jaja, lekker duidelijk) een zelfde soort problemen als grasaren kunnen veroorzaken?
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Ik denk dat je de "klitten" van kleefkruid bedoeld. Als dat zo is, kan het geen kwaad. Grasaren (helaas zelf ervaring mee) kruipen over de vacht/huid. Klitten klampen zich vast om er later af te vallen. :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Olly is ook bekend met die kleefbollekes hoor ... Idd ff wat prutsen maar meestal valt dat er goed af. Wilde gerst daarentegen ... Da's huilen met de pet op ... Helaas dus ook al ervaring mee :)!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
katy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door katy »

hier ook veel ervaring mee :)
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Lupos schreef:Ik denk dat je de "klitten" van kleefkruid bedoeld. Als dat zo is, kan het geen kwaad.
Ja die bedoelde ik! Gelukkig kunnen ze geen kwaad, thx!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Als je de vacht nat maakt (of de hond laat zwemmen) kun je ze makkelijker 'eruit schuiven'. Lina zit ook geregeld vol na de jachttraining, maar ik begin dan na het waterwerk gelijk te plukken als ze flink nat is en mijn ervaring is dat het dan makkelijker gaat, dus ik wacht nooit tot ze droog is. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Van een labje gaan ze er nog redelijk goed af,mijn zus had een briard vol mee bolletjes van kleefkruid pff de hond was bijna kaal geplukt
Bud mis je nog steeds!
Plaats reactie