creanita schreef:misschien ben ik dom, maar mag ik ook wat vragen betreffende de loopsheid van de hond.
Mijn pup wordt eind van de maand 9 maanden en sinds 2 dagen verliest zij druppeltjes bloed. Dus loops.......
maar dan..... je leest er weinig over, alleen dat het 3 weken duurt, maar..... moet je nog andere dingen doen met jouw hond, mag ze bijv. zwemmen tijden loopsheid?????
moet ik haar nog andere, bijzondere aandacht geven i.v.m de loopsheid???? bijv. hygiene.....
ik weet hoe ik zelf tijdens mijn periode ben!
het is voor mij de 1ste teef....heb altijd reu-tje gehad?????
en bestaat er ook zoiets als de pil voor de hond?????
misschien zoek ik verkeerd, maar ik vind weinig info hierover......
poot van Lara en Diesel.
Domme vragen bestaan niet hoor!
Het belangrijkste is dat je zorgt dat je teef niet onverhoeds door een reu bestegen wordt.
Dus aan de lijn houden tot de loopsheid voorbij is! Je kunt haar dan niet laten zwemmen ook, want als ze in haar staandagen is zal ze een reu echt opzoeken en zich aanbieden.
Wat hygiene betreft: Dat regelt ze zelf wel. Als ze veel bloed verliest moet je hoogstens wat vaker dweilen. Er zijn ook broekjes voor in huis waar je een inlegkruisje in kunt doen als het bloeden heel hevig is.
De prikpil voorkomt het loops worden inderdaad. Dat zou je met je DA moeten bespreken.
Ze kan wat onrustig worden als ze op haar hoogtepunt is, gaat vanzelf weer over.
Het duurt maar drie weken, dus wandelen en fietsen aan de lijn.