loopsheid en steritisatie (ofzo)

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
katy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

loopsheid en steritisatie (ofzo)

Ongelezen bericht door katy »

Haai allemaal,
onze dierenarts zegt dat er een mogelijkheid is dat katy voor haar loopsheid gesteriliseerd (ofzo ) kan worden ze zeggen ook dat het geen verschil maakt..
maar wij hebben altijd gehoord dat ze eerst loops moet zijn geworden ....
wat weten jullie hier van en wat is nou het beste :confused:
wij hebben bij onze oude hond gewacht tot het geweest was dat was toen de enige optie (daarom deze vraag)

groetjes charmaine
corry

Ongelezen bericht door corry »

hoi ik wilde het doen na haar eerste loopsheid maar heb dat niet gedaan omdat ze nog niet is uitgegroeid nu laat ik het na de 2de loopsheid doen .
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

De meningen over steriliseren lopen nogal uiteen.

Wachten tot na de 1e of 2e loopsheid is het meest algemeen volgens mij. :)

Hoe vroeger de sterilisatie plaatsvind, hoe kleiner de kans later op carcinomen aan de tepels en baarmoederontstekingen.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Ons teefje hebben we toendertijd voor haar 1e loopsheid laten helpen
is perfect gegaan :D
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Saskia.Bernadette schreef:De meningen over steriliseren lopen nogal uiteen.

Hoe vroeger de sterilisatie plaatsvind, hoe kleiner de kans later op carcinomen aan de tepels en baarmoederontstekingen.
En hoe groter de kans op andere zaken die nog weleens wat erger zouden kunnen zijn dan de paar voordelen die jij noemt :wink:

@ TS Je zat zelf al op het goede spoor, gewoon wachten tot na minimaal de 1e loopsheid, kunnen in ieder geval de groeischijven op de juiste manier sluiten.
Ik ben overigens van mening dat het voor iedere hond niet goed is om te vroeg gecastreerd te worden, maar met grote rassen is dit vaak ook het advies van de da, vraag mij af waarom die van jullie er anders over denkt?
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Roos schreef:
Saskia.Bernadette schreef:De meningen over steriliseren lopen nogal uiteen.

En hoe groter de kans op andere zaken die nog weleens wat erger zouden kunnen zijn dan de paar voordelen die jij noemt :wink:

@ TS Je zat zelf al op het goede spoor, gewoon wachten tot na minimaal de 1e loopsheid, kunnen in ieder geval de groeischijven op de juiste manier sluiten.
Ik ben overigens van mening dat het voor iedere hond niet goed is om te vroeg gecastreerd te worden, maar met grote rassen is dit vaak ook het advies van de da, vraag mij af waarom die van jullie er anders over denkt?
Hoi Roos,

Zou je dit misschien iets willen verduidelijken met voorbeelden. Ik ben namelijk erg benieuwd.
Ook ik heb een teefje en wil graag alles weten over de voor- en nadelen van vroege en late (of helemaal niet) sterilisatie.

Mijn DA is tegen sterilisatie. Hij zegt: "Waarom snijden in een gezonde hond". Tenzij er natuurlijk echt indicaties zijn of veel last van schijnzwangerschap.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Dat wil ik best, alleen niet nu, dus als je nog wat geduld hebt tot vanavond of morgen? :wink:
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Roos schreef:Dat wil ik best, alleen niet nu, dus als je nog wat geduld hebt tot vanavond of morgen? :wink:
Geen probleem, neem je tijd :klasse:
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Bovenaan dit topic staat een sticky over sterilisatie en castratie :)

Hanneke
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Laboriginals schreef:Bovenaan dit topic staat een sticky over sterilisatie en castratie :)

Hanneke
Bedankt!

Gelijk maar even goed doorgelezen en nu weet ik het zeker. Roxy wordt voorlopig zeker niet gesterilisseerd. En in de toekomst zien we het wel.
creanita

Ongelezen bericht door creanita »

misschien ben ik dom, maar mag ik ook wat vragen betreffende de loopsheid van de hond.

Mijn pup wordt eind van de maand 9 maanden en sinds 2 dagen verliest zij druppeltjes bloed. Dus loops.......
maar dan..... je leest er weinig over, alleen dat het 3 weken duurt, maar..... moet je nog andere dingen doen met jouw hond, mag ze bijv. zwemmen tijden loopsheid?????

moet ik haar nog andere, bijzondere aandacht geven i.v.m de loopsheid???? bijv. hygiene.....
ik weet hoe ik zelf tijdens mijn periode ben!

het is voor mij de 1ste teef....heb altijd reu-tje gehad?????
en bestaat er ook zoiets als de pil voor de hond?????
misschien zoek ik verkeerd, maar ik vind weinig info hierover......

poot van Lara en Diesel.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Er bestaat een prikpil voor teven. Wat ik ervan begrepen heb is dat dit de loopsheid alleen uitstelt. Daarnaast zijn er verhoogde risico's op baarmoeder ontstekingen en wat andere gezondheids resico's.
Persoonlijk ben ik daar geen voorstander van. :)
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

creanita schreef:misschien ben ik dom, maar mag ik ook wat vragen betreffende de loopsheid van de hond.

Mijn pup wordt eind van de maand 9 maanden en sinds 2 dagen verliest zij druppeltjes bloed. Dus loops.......
maar dan..... je leest er weinig over, alleen dat het 3 weken duurt, maar..... moet je nog andere dingen doen met jouw hond, mag ze bijv. zwemmen tijden loopsheid?????

moet ik haar nog andere, bijzondere aandacht geven i.v.m de loopsheid???? bijv. hygiene.....
ik weet hoe ik zelf tijdens mijn periode ben!

het is voor mij de 1ste teef....heb altijd reu-tje gehad?????
en bestaat er ook zoiets als de pil voor de hond?????
misschien zoek ik verkeerd, maar ik vind weinig info hierover......

poot van Lara en Diesel.
Domme vragen bestaan niet hoor! :)

Het belangrijkste is dat je zorgt dat je teef niet onverhoeds door een reu bestegen wordt. Dus aan de lijn houden tot de loopsheid voorbij is! Je kunt haar dan niet laten zwemmen ook, want als ze in haar staandagen is zal ze een reu echt opzoeken en zich aanbieden.

Wat hygiene betreft: Dat regelt ze zelf wel. Als ze veel bloed verliest moet je hoogstens wat vaker dweilen. Er zijn ook broekjes voor in huis waar je een inlegkruisje in kunt doen als het bloeden heel hevig is.

De prikpil voorkomt het loops worden inderdaad. Dat zou je met je DA moeten bespreken.

Ze kan wat onrustig worden als ze op haar hoogtepunt is, gaat vanzelf weer over.
Het duurt maar drie weken, dus wandelen en fietsen aan de lijn.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Zyva is hier momenteel hoog loops en gaat voor alles wat maar 4 poten heeft klaar staan. Echt geen gezicht :lol: ! Een teckel, het bejaarde hondje van de buren en zelfs voor een schaap, Zyva is niet kieskeurig :D! Aan de lijn houden is dus echt het beste advies!
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

jeltje schreef: Een teckel, het bejaarde hondje van de buren en zelfs voor een schaap, Zyva is niet kieskeurig :D
:lol:
De sloerie!
Plaats reactie