Roxy is inmiddels al aardig gegroeid. Ze is nu bijna 9 maanden en 24 kilo.
Ze heeft nog steeds haar mand waar ze ook in lag toen ze bij ons kwam.
De mand is maar 76cm groot en als ze er in ligt, dan ligt ze opgerold en een beetje "opgevouwen".
Maar ze ligt er graag in en ze lijkt het wel fijn te vinden.
Nu vraag ik me af of het slecht voor haar skelet (ruggegraat en gewrichten) is als ze zo klein opgerold ligt?
Ik denk erover om een grotere mand te gaan kopen, maar ze lijkt wel erg gehecht aan deze. Overdag ligt ze hier vaak en 's nachts ligt ze altijd in haar bench.
Wat zal ik doen?
Mand te klein?
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

-
Nienke
- Middelgrote hondenneus

-
perelaar
- Middelgrote hondenneus

Zowel Harpo (3) als Flora (5,5, veel artrose) liggen hier geregeld helemaal opgevouwen, met nek in een hoek van 90° ten opzicht van hun rug. Uit vrije wil, terwijl ze meer dan genoeg mogelijkheid hebben om languit te liggen, zitten enzovoort.
Ik denk niet dat het kwaad kan: te weinig beweging, verkeerde bewegingen of een gladde vloer zijn veel erger volgens mij.
Ik denk niet dat het kwaad kan: te weinig beweging, verkeerde bewegingen of een gladde vloer zijn veel erger volgens mij.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<
Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
-
banjer
wij hebben naast de lab een loei van een Akita.(47 kg) ....als ie echt lekker ligt en vertrokken is naar dromenland ligt iie opgevouwen als een bolletje wol op zijn mat en past hij bij wijze van spreken in de bench van de kleine. ze vinden het denk ik lekker om zo alle warmte dichtbij te hebben en te houden
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Ja, ze vindt het vast gewoon lekker om opgerold te liggen.
Maar inmiddels heb ik toch een grotere mand gekocht
Gewoon omdat ik het zo leuk vind op de dierenafdeling
En ze is er superblij mee. Ze was helemaal door het dolle toen ik hem binnen bracht. De kleine mand staat nu in de auto, dan kan ze daar toch ook nog van genieten.
En in de nieuwe grote mand ligt ze ook heel tevreden, soms helemaal opgerold en soms lekker breeduit.
Bedankt voor jullie reacties.
Maar inmiddels heb ik toch een grotere mand gekocht
Gewoon omdat ik het zo leuk vind op de dierenafdeling
En ze is er superblij mee. Ze was helemaal door het dolle toen ik hem binnen bracht. De kleine mand staat nu in de auto, dan kan ze daar toch ook nog van genieten.
En in de nieuwe grote mand ligt ze ook heel tevreden, soms helemaal opgerold en soms lekker breeduit.
Bedankt voor jullie reacties.