Poeppraat

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Poeppraat

Ongelezen bericht door Boukje »

Sara is een maand geleden ziek geweest. Volgens de DA een virus.
Ik was voor iets anders toen bij de DA, voor een virusje (zonder koorts) ren ik niet gelijk naar de DA. Maar omdat ik er toch was gaf ze gelijk een AB mee tegen het buikvirus.
Nu raakt Sara altijd aan de dunne van AB.... en zo ook deze keer. Tijdens de AB had ze redelijke ontlasting door de findiar (? heet het zo?), maar toen we daarmee stopten waren haar darmen helemaal van slag.
Ik heb toen dagelijks biogarde gegeven, ooit als tip gehad van een DA na het geven van AB en van slag geraakte darmen. Ging steeds iets beter.
Nu geef ik dat al 2 weken niet meer, want haar ontlasting was eigenlijk redelijk goed.
Maar nu is het al de hele week een dikke drol en daarna aan de dunne erachter aan. Ja, lekker praatje :wink: :kots:
Ze laat ook stink winden af en toe en dat deed ze voorheen echt NOOIT. Eerlijk waar, mijn hond liet nooit winden. :) Nu dus wel en ze stinken behoorlijk.
Kan dit nog van de AB zijn? Of zou ze nog last van haar buik hebben?
Ze krijgt nu even alleen brokken en gezonde tussendoortjes zoals pensstaafjes en gedroogde runderlong. Dus het is niet van vreemde dingen die ze eet.
Oh ja, ze heeft prima eetlust en is ook in goede conditie/fit.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Klinkt inderdaad als darmen die niet optimaal werken. Van AB wordt de darmflora behoorlijk aangetast en kunnen ze inderdaad aan de dunne gaan. In biogarde zitten natuurlijk goede bacteriën voor haar darmflora, maar het is ook een melkproduct en veel honden kunnen daar niet zo goed tegen. Misschien kan je i.p.v. de biogarde eens probiotica proberen? Dat zorgt wel voor een goede opbouw van de darmflora zonder de lactines van melkproducten, waar sommige honden juist diarree van krijgen.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Hai Hanneke, ik denk niet dat Sara last had van de biogarde, want toen verbeterde het juist. Maar bedankt voor de tip van de probiotica.
Ik ben nu eigenlijk van plan haar 2 pens dagen te geven in de week. Daar reageert ze vaak ook heel goed op.
Ik voer haar het liefst doorlopend kvv omdat ze daar echt heel goede ontlasting van heeft. Maar het werkt averechts op haar incontinentie helaas. Waarschijnlijk wordt het vocht van kvv op een andere manier opgenomen, waardoor ze het 's nachts dan niet helemaal droog houdt. Vandaar dus weer brokken. Maar ik denk dat 2 pens dagen wel goed gaan. :)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

pens kán laxerend werken he :wink: en sommige honden kunnen er winderig van worden :roll:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Maar pens is ook ontzettend goed voor de darmflora, dus ik zou het zeker proberen :)
Laat je de volgende keer ook geen ab meegeven voor een virus, ab helpt alleen tegen een bacterie, een virus moet het lichaam zelf oplossen.
Sterkte met de poeperij, ik hoop dat zij snel weer goede hoopjes draait :wink:
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Sara reageert altijd met heel stevige drollen op pens @Roef.

@Roos, precies, pens is goed voor de darmflora, wordt ook aangeraden te geven bij FF brokken.
En inderdaad hoort een virus door het lichaam zelf opgelost te worden, als ik buikgriep heb ren ik ook niet naar de arts voor AB. Maar goed het is nu eenmaal zo gelopen, volgende keer ben ik er zeker allerter op. :wink:
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Ik denk dat ze nog wel last van haar buikje heeft, ook omdat ze nog lekker stinkt :wink:
Bij diarree geef ik sano diarex, helpt de darmflora weer te herstellen.
http://www.dierenwinkelxl.nl/product/11 ... ano-diarex
Groetjes Lisanne
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Buddy007 schreef:Ik denk dat ze nog wel last van haar buikje heeft, ook omdat ze nog lekker stinkt :wink:
Bij diarree geef ik sano diarex, helpt de darmflora weer te herstellen.
http://www.dierenwinkelxl.nl/product/11 ... ano-diarex
Bedankt voor de tip, maar tis niet echt diaree.... alleen het laatste beetje is dun.
Plaats reactie