Kale plekken

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
DayKy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Kale plekken

Ongelezen bericht door DayKy »

Ik heb even een vraagje, het is direct een van de eerste dingen die ik hier schrijf.

Onze loebes heeft in het voorjaar Hotspot gehad. Meneertje heeft er flink last van gehad, en leek in de verste verte niet meer op onze Kingston. Hij sliep de hele dag door, en was niet vooruit te branden.

Inmiddels is de Hotspot al een tijdje voorbij, hij kreeg weer wat glans op bij vacht :verliefd1: En kreeg ietstiepietsie meer energie, maar na 3 minuten dollen was hij het zat en ging weer slapen.

Nu ben ik voor die hotspot nog naar de dierenarts geweest, en hij had toen ook op zijn onderbuik wat gekke vlekken. Daar moest ik wat sudocreme van de kinderen op smeren.
Maar echt verbetering merkte ik niet. En nu ontdek ik steeds vaker wat kalende plekken op zijn vacht. Komt dit echt nog van die hotspot, is dit een 'normaal' kwaaltje, of moet ik me echt zorgen maken?
Hij slaapt nog steeds veel, gaat tegelijker tijd met mijn jongste zoon naar bed. En is hij te laat ligt hij heel demonstratief voor onze slaapkamer deur als 'stille hint' :applaus:

Kingston is een bruine labrador van 5jaartjes jong. :verliefd1:
Don't dream your life, live your dreams!
Afbeelding
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Kan te maken hebben met schildklierproblemen.
Dan moeten ze het bloed controleren. Er zijn pillen voor een schildklier tekort.
Symptoom, sloom , dikker worden bij gelijke hoeveelheid voer, symetrische kale plekken vaak beginnend bij de flanken.
Kan ook een andere hormoonziekte zijn (syndroom Cusching), maar dan krijgen ze ook een dikke bolle buik.
Tochg weer terug naar de DA.
Succes
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
DayKy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Hij word eigenlijk niet dikker.

maar dan word het eerdaags toch weer een ritje DA. Even wachten tot we weer in NL zijn.

Dank je wel voor je reactie
Afbeelding
DayKy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ik ga van de week met hetm naar de dierenarts, hij heeft ook een plek op zijn voet en die bloed nu, dus morgen even naar Ome Dok... Daar is Kingston vast weer blij mee :D
Afbeelding
DayKy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Kingston is vanmorgen naar de dierenarts geweest, hij vond het maar wat leuk daar, allemaal geurtjes, en iedereen vind hem lief! De arts riep de fondant-hond binnen (Kingston dus) en meneer liet een heel spoor na, want schijnbaar wassie toch een beetje zenuwachtig.

Op de tafel even gekeken naar zijn kale plekken, en zijn wondje. Het was geen mijt of schurft gelukkig, en voor zijn schildklier is hij toch nog te energiek, maar dat hij wat meer slaapt... 'Hij is OOK AL 5jaar' aldus de dierenarts. Kingston zuchte een keer flink, want hij is PAS 5 jaar :D

We zijn 2 soorten pilletjes rijker, anti-biotica en iets om zijn vacht op te knappen. Hij moet in totaal 7 pillen op een dag :shock: en 2x in de week gewassen worden de komende twee weken en daarna 1x in de week 2x weken lang... Vind King heulemaaaaal niet erg :wink:

Ik ben in ieder geval erg blij dat er niets 'ernstigs' is... Ik zie er altijd zo tegenop om naar de dierenarts te gaan, ik ben veel te bang dat er wat ernstigs is :bruinpootje:
Afbeelding
Plaats reactie