Artrose

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Artrose

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Toen Noah net geopereerd was hebben wij buig en strek oefeningen meegekregen om zijn gewrichten soepel te houden, op het begin deden we dit elke keer netjes voor elke wandeling maar later deden we dit nog maar eens in de zoveel tijd omdat zijn gewrichten ook soepel aanvoelden.

Laatst toen we bij Krooshof waren voor Noah zijn heupjes deed zij de oefening ook nog even om te kijken hoe zijn ellebogen aanvoelden, die voelde goed aan en ze gaf ons daar nog een compliment over.

Van de week zijn we weer begonnen de oefeningen echt weer dagelijks te doen, ook omdat we weer zijn begonnen om het fietsen op te pakken leek mij dit wel zo verstandig.

Maar wat ben ik geschrokken :(

Tijdens het buigen en strekken van beide ellebogen is duidelijk gekraak voelbaar en zelfs hoorbaar...
Ik heb meteen Krooshof gemaild en we moeten nu echt voor elke wandeling buigen en strekken dit om zijn gewrichten zo soepel mogelijk te houden, het is aan het verstijven en het gekraak dat we horen en voelen is artrose.
Nou wisten we dat hij artrose zou krijgen door de klachten die hij had en door de geringe incongruentie die er zit, dat heeft ze ons toen al verteld.
Maar dat dat nu al zo voelbaar en zelfs hoorbaar is...

Ja dan word je weer eens hard met je neus op de feiten gedrukt :(
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

:( Wat een ellende..... je wil zo graag dat het goed gaat met je Ventje.... :(

Sterkte......
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Jeetje Sharon, dat is inderdaad wel even schrikken. Dat had je natuurlijk nog niet zo snel verwacht.

Nou, doe die oefeningen dan maar heel consequent zoals je al aangaf. Dan blijft het soepel. Noah is gelukkig in goede handen bij jou.

Maak je maar niet te druk, dat helpt toch niks. Moet je nog terug naar Yolande?

Hier een dikke knuffel voor de schrik :knuffel:
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ow wat schrikken meis :(
Is hydrotherapie niks voor Noah om de boel lekker soepel te houden?
Suplementen geef je al toch? Echt balen hoor, heb je ook het idee dat hij er last/pijn van heeft?
Geef die knuffelbeer maar een dikke knuffel :knuffel:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Bedankt voor de lieve berichtjes, ik ben idd even flink geschrokken... hij is nog zo jong en als het nu al zo voelbaar en zelfs hoorbaar is hoe moet het dan als hij ouder is.

@ Roxy, We hoeven niet naar Yolande toe ik heb nu even contact over de mail over de oefeningen en om advies. Ze kan nu toch niet veel doen, het is aan ons om er zo goed mogelijk mee om te gaan.

@ Lin, Ja hij krijgt glucosamine speciaal, teunisbloemolie en visolie. Hydrotherapie is zeker een optie, daar heb ik al eerder aan gedacht! heb zelfs nog gemaild naar 2 personen maar geen reactie terug gehad, daarna heb ik zelf ook geen actie meer ondernomen. Is dat ook goed om zijn gewrichten soepel te houden?
Bij Noah gaat het nooit 100% goed, als hij teveel doet gaat hij moeilijk lopen... maar we doen altijd erg voorzichtig met hem zodat hij toch lekker hond kan zijn.
We zijn ook weer begonnen met fietsen maar hier heeft hij wel wat moeite mee, het gaat moeizaam en na 5 minuten gaat hij tegen stribbelen, we doen het op zijn tempo dus verder zijn we nog niet gekomen.
Zwemmen vind hij wel heerlijk maar mag hij nu al even niet ivm een oorontsteking.
Afbeelding

Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

sharon66057 schreef:Bedankt voor de lieve berichtjes, ik ben idd even flink geschrokken... hij is nog zo jong en als het nu al zo voelbaar en zelfs hoorbaar is hoe moet het dan als hij ouder is.

@ Roxy, We hoeven niet naar Yolande toe ik heb nu even contact over de mail over de oefeningen en om advies. Ze kan nu toch niet veel doen, het is aan ons om er zo goed mogelijk mee om te gaan.

@ Lin, Ja hij krijgt glucosamine speciaal, teunisbloemolie en visolie. Hydrotherapie is zeker een optie, daar heb ik al eerder aan gedacht! heb zelfs nog gemaild naar 2 personen maar geen reactie terug gehad, daarna heb ik zelf ook geen actie meer ondernomen. Is dat ook goed om zijn gewrichten soepel te houden?
Bij Noah gaat het nooit 100% goed, als hij teveel doet gaat hij moeilijk lopen... maar we doen altijd erg voorzichtig met hem zodat hij toch lekker hond kan zijn.
We zijn ook weer begonnen met fietsen maar hier heeft hij wel wat moeite mee, het gaat moeizaam en na 5 minuten gaat hij tegen stribbelen, we doen het op zijn tempo dus verder zijn we nog niet gekomen.
Zwemmen vind hij wel heerlijk maar mag hij nu al even niet ivm een oorontsteking.
Hydrotherapie is in zoverre goed voor de gewrichten, dat het moment dat ze onder water zijn "gewichtsloos" zijn, dus iig een stuk minder belast worden, ook is het erg goed voor de bespiering en hoe beter de spieren, hoe beter de gewrichten opgevangen worden, dus het lijkt me zeker goed voor Noah :klasse:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Lunatic schreef:
sharon66057 schreef:Bedankt voor de lieve berichtjes, ik ben idd even flink geschrokken... hij is nog zo jong en als het nu al zo voelbaar en zelfs hoorbaar is hoe moet het dan als hij ouder is.

Hydrotherapie is in zoverre goed voor de gewrichten, dat het moment dat ze onder water zijn "gewichtsloos" zijn, dus iig een stuk minder belast worden, ook is het erg goed voor de bespiering en hoe beter de spieren, hoe beter de gewrichten opgevangen worden, dus het lijkt me zeker goed voor Noah :klasse:
Dan ga ik er nog maar eens achteraan :)
Afbeelding

Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Ach arme Noah. Dat is even flink schrikken als de artrose zo duidelijk voelbaar en hoorbaar is. Geef het mannetje maar een dikke knuffel.
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Wat betreft de hydrotherapie heb ik goede verhalen gehoord over dierfysio Eemnes. Is qua afstand ook nog redelijk te doen denk ik.
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

he bah!! dat is idd confronterend meid :(
gedroogde oren en luchtpijp bevatten veel collageen en ook strotten bevatten dit relatief veel,het wordt op barfplaats als tip gegeven op dit je hond te geven als natuurlijke smering van de gewrichten.
mischien een idee om dit er bij te geven?

geef je lieve beer een stevige knuffel van me :groteknuffel: (en neem er zelf ook één :knuffel: )
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Rot hoor die artrose.
Ik hoop voor Noah dat de overstap naar "echt" rauw net zoveel gaat doen als het voor Dewi gedaan heeft en nog doet.
Als hij zo duidelijk aangeeft dat hij er moeite mee heeft zou ik niet meer met hem gaan fietsen Sharon, laat die jongen lekker doen wat hij wel leuk vindt en goed kan.
De hydrotherapie zou ik ook zeker proberen, klinkt erg goed en niet belastend :)
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

echt naar om te horen en ik zou ok zeker achter de hydro aan gaan sterkte
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

:( Ik kan me zo goed voorstellen hoe moedeloos je hiervan kan worden... Je gunt je knappert zoveel meer dan dit !!

Ook hier hebben wij na de operatie heel veel bereikt met hydrotherapie dus kan ik je ook zeker aanraden.
Het is dat je zover woont, anders had je onze laatste keer zo mogen hebben om het te proberen

Succes, en wil je die kanjer een knuffel van ons geven ??

@ Miranda (Roef) bedankt voor de tip over gedroogde oren en luchtpijp, dat wist ik niet en is voor ons ook wel handig om te weten :klasse:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Kay schreef::( Ik kan me zo goed voorstellen hoe moedeloos je hiervan kan worden... Je gunt je knappert zoveel meer dan dit !!

Ook hier hebben wij na de operatie heel veel bereikt met hydrotherapie dus kan ik je ook zeker aanraden.
Het is dat je zover woont, anders had je onze laatste keer zo mogen hebben om het te proberen

Succes, en wil je die kanjer een knuffel van ons geven ??

@ Miranda (Roef) bedankt voor de tip over gedroogde oren en luchtpijp, dat wist ik niet en is voor ons ook wel handig om te weten :klasse:
geen dank :D oja gedroogte kippen en eenden loopvoetjes zijn ook rijk aan collageen :klasse:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Bedankt weer voor de lieve berichten, de knuffels worden allemaal doorgegeven.
Ik heb in mijn laatste mail nog aan Krooshof gevraagd of ik verder nog iets voor hem kan doen, haar antwoord? Lief zijn... en hou vol!
En dat doen we hoor!

@ Cora,ik heb even op de site gekeken, ziet er erg goed uit maar ik zie dat ze werken met een box en daarin een loopband, de hond komt dan iets onder water te staan maar hoeft niet te zwemmen. Je hebt ook hydrotherapie waar ze dat wel moeten en dat er dan iemand mee het water in gaat of begeleid. Ik moet nog even kijken wat het beste is voor Noah, heb eigenlijk geen idee... het laatste is denk ik het minst belastend voor hem?

@ Roef, Bedankt voor de tip! Runderstrotten heb ik besteld dus daar mag hij binnenkort op knabbelen. Met gedroogde oren bedoel je dan gewoon runderoren oid?

@ Roos, ik hoop het ook! Dat zou heel mooi zijn... Wat betreft het fietsen, misschien heb je wel gelijk en moeten we er maar mee stoppen, maar dan hoor je weer dat het zo goed is voor hem en dan wil je het toch proberen, helemaal nu hij niet mag zwemmen.

@ Monique, Mag ik vragen waar jij hydrotherapie hebt gedaan? Er zijn er niet zo heel veel in het land en het verschild nog wel eens met wat ze doen (zie mijn post naar Cora) Wat is jou ervaring hierin?
Afbeelding

Plaats reactie