Geluk

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Geluk

Ongelezen bericht door Lupos »

Vanmorgen besloten om een stuk door de polder te gaan fietsen. Ik rijd dan altijd met de auto naar een plek waar de honden los kunnen. Mees heeft pech, die heeft bij een vorige training een knie blessure opgelopen en moet rust houden. Na het Mees-uitje heb ik dan ook de fiets en de andere 2 in de auto gezet.

En dan rijd je op een verlaten pad. Het werkent leven is in volle gang, dus in de natuur valt weinig leven te zien. Hoewel weinig leven?
Juna en Fust dribbelen lekker mee, om af en toe even halt te houden bij een grasspriet of aardekluit. Het zonnetje ontneemt de nevel van het land snel, en de helblauwe lucht is prachtig om te zien. Door de lucht zie ik een torenvalk gaan, hij duikt het land in. Zou hij wat gevangen hebben?
Achter me hoor ik de ganzenroep en ik zie een prachtige driehoek van canadese ganzen overkomen die luidkeels hun vertrek aankondigen. In het land kwaken wat eendjes tussen de gevlekte koeien door. Een zwerm kieviten komt over met hun typerende vorming.
Een prachtige libelle groot en felblauw als de lucht vertrekt naar het riet aan de andere kant van het fietspad.

Een fietser komt ons tegemoet. Ik fluit Juna en Fust bij me en laat ze even zitten. Met een "dank je" gaat de fietser ons voorbij en vervolgen wij onze weg. Na een flinke rit komen we bij een losloopgebied aan. Hoewel meestal erg druk, treffen we maar een paar honden. In het land struinen wat fazanten en later zie ik een koppeltje prachtige ooievaars.

Als je me vraagt wat geluk is? Dit dus :)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

zo te lezen heb je het erg naar je zin gehad.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Je schrijft het inderdaad al erg bijzonder op, mooie ochtend :) Vanmorgen vroeg was ik alweer aan het werk, achja moet ook gebeuren :wink:
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Heerlijk en ja, genieten is dat toch hé, met je gabbers op stap en dan de pracht van de natuur om je heen "zien"/voelen/ruiken, ...!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
banjer

Ongelezen bericht door banjer »

Tjeeeee Lupos.....ik las het alsof het een spannende thriller was...ik miste eigenlijk het deel dat er in eens een groot eng monster (lijkend op mijn schoonmoeder) het bos uit kwam zetten en dat de honden je verdedigd hebben enz.....of draaf ik door??
Marcail
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcail »

Dat is echt geluk!!!
Hier ook in alle vroegte met onze jongste telg naar de heide geweest. De koeien lagen nog heerlijk te kouwen en de dauw zat op de plantjes.
En dan het zonnetje op je gezicht, dat maakt je vrolijk en geeft je een rijk gevoel.
Kan mij dus je geluk heel goed voorstellen. 8)
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

je zou een boek kunnen schrijven. Heel mooi.
Afbeelding

bedankt Sharon !
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door ilseF »

[quote="banjer"]Tjeeeee Lupos.....ik las het alsof het een spannende thriller was...ik miste eigenlijk het deel dat er in eens een groot eng monster (lijkend op mijn schoonmoeder) het bos uit kwam zetten en dat de honden je verdedigd hebben enz.....of draaf ik door??[/quote]

neuhhhh....valt best mee 8)

Maar Lupos, dat is inderdaad geluk he :verliefd1: ...als je het maar wilt zien!
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

banjer schreef:Tjeeeee Lupos.....ik las het alsof het een spannende thriller was...ik miste eigenlijk het deel dat er in eens een groot eng monster (lijkend op mijn schoonmoeder) het bos uit kwam zetten en dat de honden je verdedigd hebben enz.....of draaf ik door??
neuhhhh fantasie is een mooie eigenschap :wink:

Maar vanmorgen was voor mij gewoon een live-in-the-moment momentje. We vergeten vaak te genieten van kleine dingen, te genieten van het moment. Terwijl het zo prachtig kan zijn!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

ik had het gevoel toen ik het las dat ik naast je liep :) ik liep ook wel maar ergens anders en ik heb ook genoten. :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Ik kan ook zo ontzettend genieten van mijn dagelijkse wandeling langs het strand of door het bos met mijn 2 lieverds.Geluk zit dan soms echt in hele simpele dingen.......
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Dat is nog eens GENIETEN :D
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Zo simpel kan geluk zijn. :)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Zo simpel is het inderdaad, je moet het alleen willen en kunnen zien.
Je hebt het heel mooi beschreven :klasse:
Vanmorgen hoorde ik helaas bij werkend Nederland maar wij hebben gelukkig vanavond ons portie gehad :)
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Roos schreef:Zo simpel is het inderdaad, je moet het alleen willen en kunnen zien.
Je hebt het heel mooi beschreven :klasse:
Vanmorgen hoorde ik helaas bij werkend Nederland maar wij hebben gelukkig vanavond ons portie gehad :)
Ik hoor altijd pas bij werkend NL in de middag en avond :lach: dus ik kan meestal genieten van de "morgenstond, goud in de mond" 8)
Afbeelding

Plaats reactie