Inmiddels is onze Gin (teefje) 5 jaar, maar ik krijg zo langzamerhand toch mijn twijfels over haar conditie.
Gin was altijd een erg energieke hond (werden we soms horendol van!!!), maar sinds een half jaar merk ik dat enorm 'inkakt'. Niet zozeer thuis/binnen maar mn als we een stuk gaan wandelen of fietsen.
Ik fiets al vanaf dat ze 1,5jr is regelmatig met haar. dat ging altijd prima, ze was wel moe daarna maar hield het wel vol. En een lolletje met een andere hond kon dan nog steeds erg leuk zijn
Maar nu...........ze houdt het geen 10min meer vol. Vorige week heb ik haar meegenomen met hardlopen. Ze loopt keurig naast (ik loop echt niet zooo hard), maar na 15min was ze bekaf. Tong ver uit haar mond en steeds willen stoppen (dan doet ze alsof ze ineens heel nodig moet plassen, maar is niet zo). Ze hijgt dan ook best.
Je zou zeggen, de conditie moet ze hebben omdat we dit regelmatig doen.
Afgelopen zomer was ze tijdens onze vakantie bij mijn ouders en die zijn elke dag ong 1 uur in het bos gaan lopen. Na een paar dagen vertelde mijn vader dat ze het idee hadden dat ze haar naar huis moesten dragen en hebben af en toe een rustdag ingelast!
Tijdens de laatste controle heeft de da niks geks ontdekt aan hart etc.
Gin is wel bekend met epilepsie, al heeft ze zover wij kunnen zien, al bijna 2jr geen aanval meer gehad.
Ze loopt niet mank.
Herkent iemand dit? Ik vind haar nog zo jong om al als oud te bestempelen, maar zo lijkt het wel. Ze heeft ook al een jaar een grijze kin.
Aan de andere kant, als ik haar niet laat bewegen, wordt ze wel weer zoals vanouds vervelend
Toevallig zei ik een tijdje terug al dat ik het idee heb dat ze niet oud wordt. Dat idee krijg ik steeds meer.....
Oh ja, nog iets, heeft er ms niks mee te maken.
Gin is op dit moment loops (eerder dan normaal), maar eigenlijk vind ik amper een spetter bloed. Was normaal ook niet héél veel, maar was t echt wel duidelijk dat ze loops was. Nu eigenlijk niet.
Het lijkt er eigenlijk een beetje op dat haar lijf al 'op' is....
Iemand een idee?
groetjes patries