Supervet tuigje!

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
BeerBalou

Supervet tuigje!

Ongelezen bericht door BeerBalou »

Hallo allen! :)

Na enig zoeken naar een reflecterend tuig, die kwalitatief goed is en niet schuurt, na altijd het merk Hurtta te hebben gehad, kwam ik dit tegen.

Afbeelding

Het leuke hieraan is dat je de reflecterende labels kunt wijzigen in standaard andere labels als: POLICE of MACHO of POWERDOG of HULPHOND, BALL JUNKIE e.d. maar er ook overal maatwerklabels worden gemaakt, dus wat je maar kunt verzinnen. Tuigjes zijn er in alle kleuren ook! Wasbaar in de wasmachine.

Voor de duidelijkheid: daar waar nu JULIUS - K9 staat kun je een persoonlijk label plaatsen aan beide kanten!

Bijvoorbeeld:

Afbeelding

Afbeelding

Wie weet een leuke voor mijn zwarte lab? Beide kanten gelijk, of beide kanten wat anders.....

Dank jullie :D
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik vind die semi-stoere labels verschrikkelijk, dus ik zou zo'n tuig nooit kopen. Of gewoon een zwart label erop haha
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
BeerBalou

Ik vind het juist wel grappig!
Je kunt ze er natuurlijk ook af laten, het is gewoon klitteband, en er een effen kleurig label opplakken.

Zit zelf te denken aan: PAS OP! en aan de andere kant ZWENKT UIT!
Is ook voornamelijk voor in het donker, want dat zie je hem echt niet :)
Persoonlijk ben ik allergisch voor die fluoriserende dekjes en halsbanden met (knipper)lampjes namelijk.
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Mijn ervaring is dat die tuigjes nou niet echt reflecteren hoor.. De letters zijn gewoon wit.. En ik vind hem vrij strak om de schouderpartij zitten... :oops:

Maar als het je gaat om reflecterend?
http://www.ezydog-shop.nl/?menu=article ... D=18381275" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze heb ik voor het fietsen in het donker met Quincy! Super fijn, flexibel en makkelijk tuig, belemmerd Quincy niet in haar bewegingen!!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
BeerBalou

Marieke schreef:Mijn ervaring is dat die tuigjes nou niet echt reflecteren hoor.. De letters zijn gewoon wit.. En ik vind hem vrij strak om de schouderpartij zitten... :oops:

Maar als het je gaat om reflecterend?
http://www.ezydog-shop.nl/?menu=article ... D=18381275" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze heb ik voor het fietsen in het donker met Quincy! Super fijn, flexibel en makkelijk tuig, belemmerd Quincy niet in haar bewegingen!!
Ja die had ik hiervoor ook altijd.
Ellende met deze is dat de sluiting vlak achter de voorpoot zit, de beveiliging vrij snel lam is en ik dus balou eens in de zoveel tijd iedere keer los heb lopen op plekken waar dat niet handig is :( ... Tuig zelf mankeert verder niks aan!
banjer

Ongelezen bericht door banjer »

het is gewoon stom tuigje ( even discussie verder op gang helpen)
Karlien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karlien »

Ik ben helemaal weg van deze tuigen; ze zijn echt super.
Makkelijk aan en uit te doen, stevig en handig, alle kleuren die je wil, makkelijk voor flyball en frisbee, een handvat bovenaan en ringen waar je wil, ze schuren niet, een reflecterende borstband en een label erop wat je zelf wil. Ik vind ze fijner dan de Hurtta tuigen, een stuk stoerder ook.

Ik hou persoonlijk niet zo van die opvallende uitspraken erop; ik heb het meer voor 'niet aaien', de sport die je met de hond doet of de naam van de hond ofzo ...
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

banjer schreef:het is gewoon stom tuigje ( even discussie verder op gang helpen)
Even een bommetje leggen Desiree? :eusathink: :D

Ikzelf heb het K9 Powertuig ook en ben heel tevreden. Wij hebben wel gewoon het klitteband zoals op bovenstaande foto. Ik had geen zin om bij te betalen voor een andere tekst en ik vond het ook een beetje overdreven.
Overigens gebruiken we het tuig sinds kort niet meer, want het was voor Roxy extra aantrekkelijk om te trekken. Nu we gewoon een halsband gebruiken trekt ze veel minder aan de lijn. En dat is wel zo fijn.
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Wij hebben ook zo'n tuigje, in het knaloranje! Met de tekst 'Security'. We gebruiken hem vooral voor het fietsen, voor kanoën (erg handig om je hond op te kunnen pakken) andere sportieve activiteiten ennn als we naar de dierentuin gaan met Ziva (dan durft niemand haar te aaien, stiekem best handig :oops: )
Dees en Floor
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dees en Floor »

Floor heeft er ook een (zonder labels overigens 8) ), maar ze vindt het verschrikkelijk om het aan te hebben, ik heb er ook echt even mee moeten goochelen voordat het enigszins comfortabel zat. Vooral de gespen zijn erg groot en ik kan me voorstellen dat dat niet echt lekker voelt voor een hond.

We hebben het tuig lange tijd niet gebruikt maar tijdens de vakantie had ik het meegenomen om Floor vast te kunnen leggen op de achterbank van de auto. Toen ze in Oostenrijk niet in de skilift durfde, was het handvat bovenop erg handig om een klein beetje te helpen bij het instappen. De band die over de borst loopt heeft overigens wel een reflecterende streep, aan de zijkant zit geen reflectie.
Afbeelding

:zwartpootje: Floortje 25-04-2006
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik vond deze tuigen niet prettig en als hij al aan tuig moet (fietsen) dan gebruik ik de Hunter Norwegian Harnas of de EzyDog Harnas.

Tegen het trekken gebruik ik het Halti Harnas, maar dat is al een hele lange tijd niet meer nodig geweest.

Om je vraag te beantwoorden: Ik vind teksten als Bodyguard, ballenfreak leuk. Ook niet aaien is een goeie.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Mandy »

Welke maat hebben jullie genomen van dit tuig?

Ik twijfel tussen maat 1 en maat 2.... Don heeft een borstomvang van 78....

Maat 1: 66-85 CM
Maat 2: 71 -96 CM
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Noah heeft het tuigje ook en ik vind het zelf juist heel prettig.
Het is een stevig tuigje, hij heeft hem al een hele tijd en hij is nog steeds mooi.
Ik geloof dat Noah maat 2 heeft maar dat weet ik niet zeker (hij ligt in de auto) maar je kan ze echt een heel stuk stellen hoor!
Noah had het tuigje al toen hij 6 maanden was en nu past hij hem nog steeds :wink:
Hij heeft er 1 met een legerprintje :D
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Mandy »

Weet je toevallig noah zijn borstomvang? Ik neig naar een Maatje 1 :p Hiervoor namelijk ook een tuig gehad en dat was wat te los en die verschoof constant heel naar

Donna is heel smalletjes van voren wel wat hoger op de poten en weegt krap aan 30 kilo. Leuk zeg zo'n legerprintje die zag ik nergens staan! Maar donna is een teefje dan vind ik dat "te stoer" hahahaha :p
BeerBalou

:confused: Ok toch nog wel wisselende reacties dus
Ik denk dat ik hem gewoon ga bestellen, kijken wat het is, en als hij mooi zit en past dat ik dan de labels na bestel.

:oops: Ik wilde ook een beetje misbruik van maken straks bij het opstarten van mijn bedrijfje.
Reclame klittebandjes met de website erop. Een knuffelige labrador beer trekt toch al de aandacht! Een wandelend visitekaartje :D

Wat betreft de kant en klare labels die je kunt nabestellen, je hebt indd gewoon witte maar ook lichtgevende labels, dit moet je dan even goed in de gaten houden.
Ik denk dat ik op de markt gewoon breed klitteband koop en hier tekst of beeld op ga strijken (dat papier heb ik van de action), dat blijft ook supergoed zitten op kleding.
De lichtgevende labels maakt me niet zo heel veel uit wat daar op staat, hier gaat het toch om de veiligheid van mijn zwarte labbert.
Plaats reactie