Vorige week was Kira wat ziek. Heel veel gras eten, maar ook gewoon haar brokken. Hoe ziek ze ook is
Walnoten
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Walnoten
Wij hebben in het park een aantal walnoten- en hazelbomen staan. Natuurlijk gaan er een hoop mee naar huis, maar de honden eten ze ook, nou ja jatten ze uit de vensterbank.
Daar liggen ze namelijk te drogen.
Vorige week was Kira wat ziek. Heel veel gras eten, maar ook gewoon haar brokken. Hoe ziek ze ook is
Maar niet spugen en geen diarrree, maar wel last van haar buik. Zou dat kunnen komen van walnoten en hazelnoten??
-
Annette
- Speurneus

- Contacteer:
De walnoot op zich kan niet veel kwaad maar wat wel kwaad kan zijn de harde doppen.
Die kraken ze stuk met hun kaken en kunnen dan door de scherpe randjes wondjes in de darmen veroorzaken met alle gevolgen van dien.
Ik spreek uit ervaring want onze Esra is hier een keer dus heel ziek van geweest!
Die kraken ze stuk met hun kaken en kunnen dan door de scherpe randjes wondjes in de darmen veroorzaken met alle gevolgen van dien.
Ik spreek uit ervaring want onze Esra is hier een keer dus heel ziek van geweest!
Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007-
Herman 70
- Middelgrote hondenneus

Hier in de tuin een 70 jaar oude walnotenboom.
En daar komen heel wat noten van af kan ik je zeggen.
En ook al denken we dat we ze allemaal hebben bikkel bewijst keer op keer het tegendeel.
En hij is er ook helemaal gek op. Nou heeft hij dat eigenlijk wel met alles wat eetbaar is.
We proberen het in de hand te houden maar voorkomen is echt onmogelijk. Hij is er gelukkig nog nooit ziek van geworden.
En daar komen heel wat noten van af kan ik je zeggen.
En ook al denken we dat we ze allemaal hebben bikkel bewijst keer op keer het tegendeel.
En hij is er ook helemaal gek op. Nou heeft hij dat eigenlijk wel met alles wat eetbaar is.
We proberen het in de hand te houden maar voorkomen is echt onmogelijk. Hij is er gelukkig nog nooit ziek van geworden.
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus

-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Hier ook een notenboom in de tuin. Nog niet zo´n hele oude, een jaartje of 20, maar toch goed voor vele kilo´s walnoten. Ik probeer de honden steeds voor te zijn met rapen, maar dat is onbegonnen werk. Ze ruiken ze beter dan dat ik ze zie en peuteren ze uit allerlei rare hoekjes. Ik hou mijn vingers maar gekruist dat er geen rare dingen gebeuren. Het gaat gelukkig al zolang we hier wonen, goed. Maar ja, ik weet het: resultaten uit het verleden....
Ik heb trouwens ook ergens gelezen dat er een bepaalde schimmel op de walnoten kan zitten, waardoor honden op den duur nierfalen kunnen ontwikkelen. Weet iemand hier iets meer van?
Hanneke
Ik heb trouwens ook ergens gelezen dat er een bepaalde schimmel op de walnoten kan zitten, waardoor honden op den duur nierfalen kunnen ontwikkelen. Weet iemand hier iets meer van?
Hanneke