Diarre en overgeven

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
phos4

Diarre en overgeven

Ongelezen bericht door phos4 »

Hey iedereen,

ik denk dat mijn grote bruine vriend een beetje ziek is. Gisteren kreeg hij ineens spuitende :kots: diarree en daarna kwam zijn eten er in 3 keer overgeven (verspreid over de avond) er terug uit.

S avonds laat nog een toertje gedaan en het was weer van dat. En daar sta je dan met je zakje :confused: ... Ikke maar terug naar huis om de gieter te halen zodat ik het wat kon opkuisen.

Deze nacht hoorde ik gepiep, ikke dus naar beneden en ja hoor meneer had diarree gedaan buiten zijn bench (tot tegen de muur :kots: ) en liggen overgeven in zijn bench.
Ikke naar buiten en er kwam alleen nog maar een plasje uit. Meneer mocht van mij dan maar buiten gaan slapen, zodat ik alles lekker kon opkuisen. Duurde toch zo'n 30 minuten en deze ochtend nog eens een kwartiertje.

ikke terug gaan slapen (voor zover het mogelijk was) en na een uurtje hoorde ik mijn bruine vriend terug overgeven...

S ochtend :kots: het bos in en ja hoor terug diarree... Bovendien nam hij geen enkel koekje aan van mij, maar deed hij wel al zijn opdrachten goed... Thuis aangekomen, kip beginnen koken en mij wat verder klaarmaken. Na wat aandringen at hij dan toch de kip op.

Ik heb dan toch maar naar de dierenarts gebeld en een afspraak gemaakt, omdat hij nog zo jong is en wij zijn sinds onze vorige zeer overbezorgde oudertjes...

hopelijk is hij er snel vanaf...
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Beterschap!

Even dagje vasten kan geen kwaad. Dus ook geen kip, koekjes of andere dingen. Wel zorgen dat ie drinkt.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
phos4

op zon'n jonge leeftijd (5 maanden) al laten vasten?
banjer

Ongelezen bericht door banjer »

he wat vervelend...kan me voorstellen dat je ongerust bent.....snel maar even naar de da......
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Beterschap!!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Wanneer de hond diarree heeft en weigert te eten, dan is het goed om de hond wel te laten vasten. Dwangvoeren is geen goed idee. De hond weet in zo’n geval zelf wat het beste voor hem is en als dat is “niet eten”, moet hij niet gevoerd worden. Biedt het eten aan, maar haal het weer direct weg als hij het niet hoeft. Probeer de hond ook niet over te halen om wat te eten. Het is, bij diarree, wel belangrijk dat de hond blijft drinken, anders bestaat het risico op uitdroging.

Van één dag niet eten gaat een hond niet dood. Dus een dag vasten kun je zien als een investering in het oplossen van het probleem. Honden hebben veel minder last van niet eten dan mensen, hun bloedsuikerspiegel blijft veel beter op peil.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

beterschap met je ventje
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Beterschap en een dikke knuf.
Janneke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Janneke »

Beterschap!
Volgensmij zit het een beetje in de lucht...hier in de buurt(inclusief Tjinta) zijn er de laatste weken veel honden ziek geweest! (herfstgriepje)

Maar hopelijk is Kasper snel weer beter
Afbeelding
phos4

Juist terug van de DA: hij heeft geen koorts dus waarschijnlijk heeft hij iets slecht gegeten... Twee mogelijkheden volgens mij:

1. iets tijdens de wandeling in het bos
2. hij kan niet tegen witte vis, want daar heeft hij een stukje van gekregen

soit, hij heeft een spuitje gekregen (geen AB) en pilletjes om zijn darmen te normaliseren. Vanavond mag hij niets eten. Hopelijk vannacht geen accidentjes...
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Beterschap!
Afbeelding
banjer

Ongelezen bericht door banjer »

gelukkig maar, hoop dat ie zich snel weer goed gaat voelen.
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Beterschap voor jullie mannetje.
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Beterschap voor Kasper.
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door ilseF »

hoe gaat 't met kasper?
al wat beter?
geef hem maar een lieve knuffel van mij.

groetjes, Ilse
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
Plaats reactie