We begonnen met Verloren apport te land. Nou maakt Iz daar nou juist de laatste weken een potje van. Gaat vlot zoeken, loopt over een paar dummy's en komt dan terug met een vragend koppie.... Ik hoefde die dummy's niet mee te nemen toch??
Vandaag deed ze het wel goed
Toen Voorkomen met verleiding.
Gaat op de training redelijk tot goed. Als ze toch naar 'de verleiding' gaat helpt een flinke brul wel en komt ze naar me toe.
Vandaag kwam ze in 1 keer!!
Daarna het apport met hindernis.
Op de training heeft ze er altijd moeite mee dus ik hoopte dat ze het goed zou doen.
Maar helaas... Ze ging tegelijk weg met het tikje op de schouder van de keurmeester dus ik had nog niks gezegd
Daarna moesten ze 2 minuten uit zicht "houden van de aangewezen plaats'
Een 10
Toen het markeerapport.
Het lijkt zo simpel maar dat is het toch niet
En ja hoor!! Ze sprong niet in
Toen de combinatie appel en apport.
Je moest de hond ong. 30 meter vooruit sturen. Dan in de zit fluiten. Dan wordt er met een schot een dummy opgegooid. (Daar mag ze niet heen) Dan moet ze eerst voorkomen en dan mag ze apporteren. Dit hadden we pas 1x op de training gedaan dus dat ging hem natuurlijk niet worden
Ze ging tot 2x toe naar de man met de dummy voordat ik haar vooruit had/kon sturen. Bij me geroepen en uiteindelijk ging ze vooruit
Daarna een 8je aangelijnd en los volgen.
Er rook in het begin iets heeeeel lekker op de grond
Als laatste nog een apport te land.
Ze sprong (gelukkig) weer niet in. En liep er vlot heen. Maar de dummy lag in een modderplas.... Daar houdt Iz niet van
Dus al met al ben ik eigenlijk super trots op Izje!
We hebben ons nog net op het nippertje ingeschreven voor de jachtproef van 30 oktober in Hellevoetsluis. Ben benieuwd wat we daar gaan doen en vooral hoe Iz het doet
Al met al ondanks het regenachtige weer een superleuke dag gehad!
Dit is haar uiteindelijke lijst:

1 vraag voor de kenners.... Bij het markeerapport kreeg ik een 9 omdat ze hem niet zitten afgaf. Maar bij de verloren apport te land deed ze dit ook niet en kreeg een 8. Verschilt dit per keurmeester?? Of zou ze dan bij het verloren apport nog iets niet helemaal goed hebben gedaan?