Zit me toch niet helemaal lekker

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Zit me toch niet helemaal lekker

Ongelezen bericht door Boukje »

Vandaag met Sara voor haar jaarlijkse enting geweest.
Helemaal goed gekeurd weer.
Ook haar poten (ellebogen) even goed na laten kijken aangezien ze af en toe trap loopt tegenwoordig. Da twijfelde beetje aan de artrose/ED diagnose van mijn vorige DA. Sara's ellbogen voelen prima aan en als ze met een jaar al ED/artrose zou hebben zou dat met deze leeftijd duidelijk voelbaar zijn volgens hem. Dit was gelukkig niet het geval.

Maar ik dwaal af. Daar wou ik het helemaal niet over hebben.
Ik heb hem even naar Sara's buik(plooi) bij haar lies laten kijken. De rand waar de tepels zitten zeg maar. Die is sinds enkele maanden aan 1 kant wat kaler dan de mooi behaarde andere kant. Ik zei me er geen zorgen over te maken, maar wilde het toch even aankaarten.
Hij had geen idee hoe het kon dat het daar wat kaler (haaruitval) was. Het is ook niet helemaal kaal, maar minder behaard. Hij merkte wel op dat haar buik in de rand van de tepels dikker is. Babbelde nog wat over melkklieren, maar hij ging er verder niet over door.
Dus ik dacht: zal dan wel.... niks om me druk om te maken.
Maar nu net dacht ik thuis: laat ik ook eens goed voelen. En inderdaad is het best veel dikker daar. Geen bult ofzo, maar over de hele lengte een verdikking van de buik daar. :roll:
Dus nu ondanks dat de DA geen alarmbellen had rinkelen toch wat zorgen. Ik heb de DA al een mailtje gestuurd, had al gebeld, maar hij was al naar huis. Wil gewoon nog even navraag doen.
Zie ik nu spoken? Maak ik me te druk?
Sara heeft geen jeuk aan de plek, het is niet rood en ze is gewoon in goede conditie.
Ik vertrouw behoorlijk op mijn DA. Dus zou eigenlijk denken dat als het wel iets vreemds zou zijn hij dat gezegd zou hebben. Maar het zit me toch even niet lekker.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

kan me voorstellen dat je ongerust bent maar misschien krijg je van je DA een uitleg. Sterkte hiermee en het zal vast wel niets zijn.
Afbeelding

bedankt Sharon !
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Ik hoop dat je D.a reageert op jouw mail,ik kan me voorstellen dat jij je zorgen maakt.
Ik zou het even wachten op antwoord en anders morgen ff bellen met jouw vraag.
Sterkte met Sara.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ik wacht zijn mailtje even af.
Heb Sara net ook even op haar rug liggend onderzocht en dan is er niks van te voelen. Ook geen bultjes bij tepels ofzo.
Alleen als ze staat en het wat "hangt" naar beneden is het wat dikker.
Het zal wel meevallen :wink: Ben gewoon een enorme paniekzaaier denk ik :? :oops:
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Boukje schreef:Ik wacht zijn mailtje even af.
Heb Sara net ook even op haar rug liggend onderzocht en dan is er niks van te voelen. Ook geen bultjes bij tepels ofzo.
Het zal wel meevallen :wink: Ben gewoon een enorme paniekzaaier denk ik :? :oops:
je bent geen paniekzaaier,je wil gewoon antwoord en je meiske gaat je aan het hart :knuffel:
ik hoop dat de da morgen je een gerustellend antwoord kan geven.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

roef schreef:
Boukje schreef:Ik wacht zijn mailtje even af.
je bent geen paniekzaaier,je wil gewoon antwoord en je meiske gaat je aan het hart :knuffel:
ik hoop dat de da morgen je een gerustellend antwoord kan geven.
Dank je wel Miranda. :)
Ik had gewoon even een paniek momentje toen ik de verdikking ook voelde en gelijk hier gepost (iets te snel). :oops: Komt vast goed. :klasse:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Denk ik ook, maar nu heb je het een beetje van je af kunnen schrijven, dat kan ook helpen :wink:
Ik hoop dat de da jou morgen snel antwoord geeft, en jou gerust kan stellen.
Josje

Ongelezen bericht door Josje »

:D Hoi, hoi, hoi....

Is Sara al loops geweest? Of moet ze binnenkort loops worden?

Bij schijnzwanger (mijn teef ook gehad) krijg je dit verschijnsel ook.

Zou het in de gaten houden.....als het goed is, trekt het vanzelf weer weg....zoniet...dan gewoon terug gaan naar de DA.

Gr. Josje
Josje

Ongelezen bericht door Josje »

:)

O ja, wat ik nog vergeten ben.....als de melkklieren opgezet zijn....klopt het inderdaad dat de beharing dan minder is....soms zelfs helemaal kaal. (ook bij het schijnzwanger effect)

Gr. Josje
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ik heb inmiddels mail terug van mijn DA.
Hij denkt echt niet aan iets engs, hooguit een wat geirriteerd plekje. Maar omdat Sara er niet aan krabt of bijt, gewoon zo laten, geen reden tot bezorgdheid. :)

@ Josje, Sara is gesteriliseerd. :wink:
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat fijn zeg! Toch een hele geruststelling voor je ! :) :groteknuffel:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Dat is fijn om te lezen Boukje, gewoon even in de smiezen houden die plek.
Maar dat zul je vast wel doen :wink:
Plaats reactie