Uitlaatservice

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Dee

Uitlaatservice

Ongelezen bericht door Dee »

Ik ben me aan t orienteren op een goede uitlaatservice. Maken jullie daar ook gebruik van?
Ik heb er nu 1 uit de buurt gevonden, maar daar mag Tess vanaf 8 of 10 maanden mee. Bij een andere zie ik niks over pups, maar daar worden ze 's ochtend gehaald tussen 9 en 12! 's Middags doet ze een andere regio.
Dat schiet niet op natuurlijk, want dan zit Tess nog de hele middag alleen!

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn......
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hier geen ervaring mee met mijn eigen honden gezien ik de luxe heb dat ik alleen de ochtenden werk.

Wel kom ik regelmatig uitlaatservices tegen in de bossen en ik blijf me keer op keer verbazen hoeveel honden er met 1 !! peroon meelopen in een roedel van een uitlaatservice... 20 honden op 1 begeleider is niets helaas :(
Vaak probeer ik die groepen ook te ontwijken omdat mijn oudste hond regelmatig is gegrepen door honden van een uitlaatservice omdat ze zich ontzettend stoer vinden in hun roedel (en tsja, als je 1 begeleider hebt op 20 honden dan kan je ze nooit allemaal onder controle hebben/houden)

Ook zie je vaak dat die uitlaatservices zich niet aan de "wandeltijd" houden -> Toen ik nog in Delft trainde in de middag zag ik altijd een uitlaatservice die max. een half uur onderweg was met de honden in dat gebied terwijl er op de site staat dat ze minimaal 1,5 uur buiten zijn om te spelen/rennen en zwemmen :?

Er zullen vast goede uitlaatservices zijn in Nederland waar ze wel lange tijd met de honden lopen en een kleine groep honden meenemen, dus mocht je op zoek gaan probeer dan eens een keer mee te lopen met zo'n uitlaatservice en rij eens gewoon op de gok achter de bus aan om te kijken wat er gebeurd en hoe de mensen van de uitlaatservice met de honden omgaan :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Dee

Jemig, daar zou ik wel van balen zeg! het kost tenslotte niet niks, maar je wilt het beste voor je engel, en dat maken ze zich er zo vanaf!

Tot nu toe is het niet echt nodig, omdat Tess nog niet heel lang mee mag, en ze nu uitgelaten wordt door mijn schoonouders. Maar straks gun ik haar toch een lekker uitje met een paar hondenvriendjes!

Ik moet eens goed rond kijken.......er zijn er bij ons in de buurt niet zo gek veel!
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Bestaat er van de uitlaatservices geen overkoepelende organisatie waar je alleen aangesloten kan zijn als je aan bepaalde eisen voldoet. Een beetje extra zekerheid dus. Persoonlijk blijf ik het niets vinden :oops: Maar goed.....soms kan het niet anders.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Een collegaatje van mij brengt haar labrador twee keer in de week naar een dagopvang in Den Bosch. Die hebben een heel groot eigen bosterrein, waar de honden in een groep loslopen, wel onder toezicht natuurlijk. Mijn collega is er erg tevreden over. Hij heet volgens mij Heen en Terug.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Toen Leentje een maand of 7 was, moest ik plotseling langere dagen maken op mijn werk. Ze zou dan te lang alleen zijn, en bovendien ook nog eens in de bench. Ik heb toen via een uitlaatservice, iemand gevonden die alleen met Leentje ging lopen. Ik vond het niet verantwoord om haar met een groep mee te laten gaan op die leeftijd.
Dat is prima gegaan. Toen Leentje 10 maanden was, hoefde ze niet meer in de bench en bleef ze gewoon alleen als ik moest werken, en had ik de uitlaatservice niet meer nodig.
Het met andere honden spelen vind ik niet zo belangrijk....
Dee

Mij lijkt het juist echt een verwennerij voor dr! Als vrouwtje werkt, lekker rond rennen met je vrienden!
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Sommige pension hebben een dagopvang. Bij ons in de buurt zijn er 2 die dat hebben. Weet niet of er zoiets is bij jullie in de buurt. Hier in dorp is er een vrouw die ook oppast op honden. Je brengt ze bij haar thuis. Ze heeft een hele grote omheinde tuin en loopt ook regelmatig in het park met een kleine roedel. Hooguit 6 honden.
Dat is natuurlijk ook een oplossing als je iemand kent die dat doet. Een advertentie plaatsen in de supermarkt???? Is dat een optie??
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Dee schreef:Mij lijkt het juist echt een verwennerij voor dr! Als vrouwtje werkt, lekker rond rennen met je vrienden!
Jij denkt te menselijk, hoewel het natuurlijk voor de hond ,als je de hele dag afwezig bent, wel belangrijk is dat hij/zij goed uitgelaten wordt bijv. tussen de middag.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Ik heb toendertijd iemand gevonden die alleen met mijn honden liep. Indien nodig, kan ik haar nog altijd inschakelen.
Misschien eens goed om je heen kijken of iemand voor een kleine vergoeding alleen met jouw meissie wil lopen. :)
Dees en Floor
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dees en Floor »

Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van dagopvang bij een hondenpension en dat was super geregeld. Toen ik van baan veranderde en daardoor de dagopvang niet meer in de buurt van mijn werk heb ik na een tijdje een uitlaatservice hier in de buurt gevonden. Deze meneer gaat met max. 5 honden lopen en is dan ook echt een ruime periode weg en hij garandeert een wandeling van min. 1 uur. Hij is vantevoren komen kennismaken en schrijft elke wandeling iets in een schriftje, zodat ik weet wat er gebeurd is. Hij heeft ook veel ervaring met honden en ik laat Floor met een gerust hart met hem mee gaan. Er zijn hier nog een paar andere 'uitlaatservices', maar ik geef Floor echt niet mee aan bijv. een paar meiden van 14 die het leuk vinden om met een hond te lopen.
Afbeelding

:zwartpootje: Floortje 25-04-2006
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Mijn Pien gaat niet mee met een uitlaatservice, voornamelijk om het argument dat Monique ook geeft. Ook hier lopen uitlaatservices met veel te veel honden, soms wel groepen van 25 honden! En ja, dan zijn er wel twee begeleiders, maar het is me regelmatig overkomen dat wij met onze honden liepen en er opeens een hond van de uitlaatservice met ons meeliep, terwijl de uitlaat groep ongeveer aan de andere kant van het bos liep en niks door hadden... :? Ook moeten ze erg lang in de bus zitten om alle honden op te halen/thuis te bregen. Soms wel 1,5 uur enkele reis!

Ik breng Pien twee keer in de week naar een dagopvang en heb het geluk dat dit vlakbij is en ook nog eens bij de fokker is waar zij vandaan komt. Hier zitten ze in kennels, alleen of met z'n tweeen en gaan een aantal keer per dag naar buiten waar een aantal weilandjes zijn om te spelen. Er wordt goed overzicht gehouden en honden gaan echt niet zomaar met elkaar de wei in, er wordt echt gekeken naar soort etc. En natuurlijk is het niet altijd leuk om haar te bregen, maar ach, het is maar twee keer in de week en ze gaat er vrolijk naar toe en het is beter dan de hele dag alleen thuis zitten denk ik maar :)

Misschien is er ook zoiets bij jou in de buurt? Zo ja, dan zou ik dat adviseren, zeker omdat je hondje nog best jong is en het er vaak wild aan toe gaat binnen een groep van een uitlaatservice.

Succes! :)
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Die twee van mij gaan één dag in de week met de uitlaatservice mee en ik ben er meeeeeeeer dan tevreden over!
Maar goed...het is ook een uitlaatservice van een goede vriendin van mij,dus ik geef ze mee met iemand die ik goed ken.Zij kent mijn honden goed en mijn honden zijn helemaal dol op haar!
Zij loopt in kleine groepjes (max 6-7 honden incl haar eigen hond) en ze loopt ruim een uur.
Helaas zit zij niet bij jullie in de buurt...
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Ik denk dat de kwaliteit erg verschilt. Laatst gesproken met een vrouw die heel aardig overkwam maar mij vertelde dat je eigenlijk vrijwel geen opleiding nodig hebt om een hondenuitlater te zijn. Ik persoonlijk vind echt wel dat je kennis van gedrag en EHBO nodig hebt, was verbaasd te horen dat dit niet zo was.

Soms kom ik ook een clubje tegen met honden en die vrouw roept ze altijd bij zich, ze komen dan heel braaf, krijgen een koekje, ziet er zó leuk uit!
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labbers »

Kay schreef:Hier geen ervaring mee met mijn eigen honden gezien ik de luxe heb dat ik alleen de ochtenden werk.

Wel kom ik regelmatig uitlaatservices tegen in de bossen en ik blijf me keer op keer verbazen hoeveel honden er met 1 !! peroon meelopen in een roedel van een uitlaatservice... 20 honden op 1 begeleider is niets helaas :(
Vaak probeer ik die groepen ook te ontwijken omdat mijn oudste hond regelmatig is gegrepen door honden van een uitlaatservice omdat ze zich ontzettend stoer vinden in hun roedel (en tsja, als je 1 begeleider hebt op 20 honden dan kan je ze nooit allemaal onder controle hebben/houden)

Ook zie je vaak dat die uitlaatservices zich niet aan de "wandeltijd" houden -> Toen ik nog in Delft trainde in de middag zag ik altijd een uitlaatservice die max. een half uur onderweg was met de honden in dat gebied terwijl er op de site staat dat ze minimaal 1,5 uur buiten zijn om te spelen/rennen en zwemmen :?

Er zullen vast goede uitlaatservices zijn in Nederland waar ze wel lange tijd met de honden lopen en een kleine groep honden meenemen, dus mocht je op zoek gaan probeer dan eens een keer mee te lopen met zo'n uitlaatservice en rij eens gewoon op de gok achter de bus aan om te kijken wat er gebeurd en hoe de mensen van de uitlaatservice met de honden omgaan :wink:
Ik twijfel altijd of ik zal reageren of niet, aangezien men hier op het forum vaak erg negatief is over hondenoppas..maar goed... doe het toch maar eens...

Ook wij hebben een oppas/vakantie opvang service, wellis waar alleen voor Retrievers, maar goed. Bij ons zijn de honden de hele dag in de dagopvang (we hebben een heerlijk terrein van 3000m2 voor ze en 2 prachtige hondenwoonkamers) en gaan daarnaast ook s'middags nog een wandeling in een losloopgebied met ze maken zodat ze lekker kunnen zwemmen. Ik denk zeker dat je goed moet opletten waar je jouw hond aan mee geeft, aangezien wij ook dingen zien waar je oren van klapperen. Maar ik zie ook, uit eigen ervaring, dat het vaak heel erg leuk voor honden is om een dagje met soortgenoten te spelen, mits er goed gekeken word naar de karakters van de hond. Wij hebben dus alleen retrievers (90% is lab) dus dat is een stuk makkelijker. Maar er zijn ook mensen met liefde voor honden die het heel leuk aanpakken waar een hond zich gewoon lekker voelt in de groep. Ga gewoon goed kijken bij de service die je uitkiest en let vooral op het aantal dat word meegenomen zeker niet meer dan 10 honden met 2 uitlaters in een veilig gebied. Een keurmerk zegt niet zoveel helaas, ook wij hebben die opleiding gedaan, maar controle op de uitvoering van de regels is minimaal. Het geeft dus helaas geen enkele garantie. Ik zelf geef de voorkeur aan dagopvang omdat honden dan niet zolang in de auto hoeven te zijn en er veel meer controle is.. wie weet is er zoiets in jouw beurt.
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
Plaats reactie