je hebt zeker al iets over op de televisie gehort of in de krant over gelezen, Het asiel in zuid Spanje , La linea de la Conseption.
Nou ik ben er deze zomer gewest. Ik hou van dieren en ik zou er nog veel meer hebben als ik de tijd en ruimte en geld zou hebben.
Zelf heb ik twee honden, Donna mijn tweejarig labje , Nica mijn shitzu mix van 9 en de poesen Luna en Snoes 15 en 5 jaar oud.
Mijn ouders komen uit zuid Spanje en ik en mijn man verbrengen onze zomer vakanties in zuid Spanje door. Dit jaar wilde ik iets doen. Dus in mijn Vakantie hebben wij Hondenvoer en Kattenvoer gekocht en zijn naar het asiel van la linea gereden om het te doneren. Wij werden met open armen ontvangen en mochten ook rond kijken. Je kan het je niet voorstellen hoe het da uitziet. Niet te vergelijken met hier. Twee meiden van de katten opvang lieten ons alles zien en wij mochten met de poezen spelen en knuffelen. Bij de Honden kon het niet want het personeel had het heel druk ( wij waren op de drukste moment van de dag). Wij zijn wel langs de hokken gelopen en mijn Hart deed zeer.
Het is goed dat deze honden een tweede kans krijgen, maar vergeet niet dat ook in Nederland een heleboel honden, ook Labradors in het asiel zitten.
Maar dat is niet alleen de oplossing!!! Castreren en steriliseren en de mensen voorlichten en al op scholen over dierenbescherming beginnen.
In Spanje lopen ze wat dat betreft 40 jaar achter en in zuid Spanje minstens 80 jaar.
Ik heb het al als klein meisje gezien en van dag zie ik het nog.
Volgend Jaar gaan wij er weer en ik zal weer eten en medicatie voor deze Honden en Katten meemen en namens Donna en de Bestenboel doneren.!
groetjes Ana en Donna