In ieder geval een stap in de goede richting, maar of het veel zal helpen
Ik vraag me wel af hoe de Raad van Beheer dat gaat doen. Er komt dus een wettelijke verplichting dat de pups voor 7 weken gechipt moeten zijn. Nou worden tegenwoordig de meeste pups al wel vóór de 7e week gechipt, maar vanaf 2012 moet het.
Yoran99 schreef:Hierin België is het al jaren verplicht dat alle pups moeten gechipt zijn eer ze het nest verlaten, maar toch zijn ernog die ze weg doen zonder chip.
Dus is het aan de a.s. pupkopers om een hond zonder chip niet te kopen in Nederland zal ongetwijfeld hetzelfde gebeuren aanbieden zonder chip en geld hetzelfde een hond zonder chip niet kopen
Yoran99 schreef:Hierin België is het al jaren verplicht dat alle pups moeten gechipt zijn eer ze het nest verlaten, maar toch zijn ernog die ze weg doen zonder chip.
Dus is het aan de a.s. pupkopers om een hond zonder chip niet te kopen in Nederland zal ongetwijfeld hetzelfde gebeuren aanbieden zonder chip en geld hetzelfde een hond zonder chip niet kopen
Klopt het is aan de a.s. pupkopers om geen pup te kopen bij een fokker die zijn pups niet laat chippen voor ze het nest verlaten, maar helaas loop je dikwijls tegen een muur en gaan mensen nog al te vaak met zo een mensen in zee
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Dan zouden eigenlijk onze vrienden van de Caviapolitie een chiplezer mee moeten krijgen en bekeuringen uit kunnen delen. En er dan voor zorgen dat de boete flink hoger is dan de kosten van een chip...
Ik denk niet het veel zal helpen.
Ghost komt van een broodfokker af en was al gechipt.
Dit zal in ieder broodfokkers niet stoppen, die komen wel aan de spullen en chippen de pups. En wie gaat controleren of overal de pups wel gechipt zijn? Gaan ze iedere hond langs die ze tegen komen en ieder nest langs die er is om te kijken of ze wel gechipt zijn?
Als ze zonder st hubertus stamboom zijn kan het wel ,maar toch niet met stamboom en niet chippen.
In belgie komen ze zelfs toch dna staal van min een pup van de nest nemen.
Als ze zonder st hubertus stamboom zijn kan het wel ,maar toch niet met stamboom en niet chippen.
Natuurlijk kan met Sint-Hubertus stamboom niet zonder chip, ik bedoelde dat de fokkers met minder goede bedoelingen zonder chip nog verkopen ook al is het verplicht. Hier in Belgie moet het DNAprofiel van elk ouderdier gekend zijn en ik geloof dat het nu elke pup van het nest is waarvan het DNA moet genomen worden, ik ga in elk geval bij mijn nestje van elke pup het DNA laten nemen. Van Tyson en Djedda zijn het DNAprofiel al gekend.
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Natuurlijk kan met Sint-Hubertus stamboom niet zonder chip, ik bedoelde dat de fokkers met minder goede bedoelingen zonder chip nog verkopen ook al is het verplicht. Hier in Belgie moet het DNAprofiel van elk ouderdier gekend zijn en ik geloof dat het nu elke pup van het nest is waarvan het DNA moet genomen worden, ik ga in elk geval bij mijn nestje van elke pup het DNA laten nemen. Van Tyson en Djedda zijn het DNAprofiel al gekend.
De fokkers met niet zo'n goede bedoelingen trekken hun niks aan van de
wet,en blijven vanalles zoeken om ervan af te komen,zo kocht ik een pony die gechipt was en met papier,ik verkocht ze door en nu ze is gestorven zijn die mensen erachtergekomen dat het papier en hare chipnummer niet overeen kwamen Dus nu ben ik weer wat slimmer geworden,als ik nu een paard koop moet voor mij eerst de chipnr gelezen worden en kan ik zien dat het wel overeen komt met het papier dat erbij is,zo kan je nog paarden verkopen met zogezegt een goed papier en toch een waardeloos paard goed betalen,schande is dat!
En vaag en wel heel klein artikel over iets belangrijks.....
Ook dit is helaas geen oplossing en zal geen enkele toevoeging
hebben op de brood fok!
Broodfokkers hebben dierenartsen ook in de broekzak zitten, dus een
chip is zo geplaatste... wordt het hondje gewoon 50 euro duurder!
waarschijnlijk kun je al die zaken ook vast bestellen en zelf plaatsen ( er is vast wel een bedrijfje dat ze gewoon verkoopt) . alleen zullen de codes dan nooit dezelfde begin cijfers hebben als de honden met stamboom maar dat is nu ook al het geval. het zegt volgens mij helemaal niets en het beloofd ook niets.... jammergenoeg.
Daarnaast is het geen redmiddel tegen honden die gedumpt worden. Dan snijden ze, heel luguber en misselijkmakend, gewoon de chips eruit. ( is 2 of 3 jaar geleden ook al gebeurd in de buurt van almere)
Naomie schreef:waarschijnlijk kun je al die zaken ook vast bestellen en zelf plaatsen ( er is vast wel een bedrijfje dat ze gewoon verkoopt) . alleen zullen de codes dan nooit dezelfde begin cijfers hebben als de honden met stamboom maar dat is nu ook al het geval. het zegt volgens mij helemaal niets en het beloofd ook niets.... jammergenoeg.
Daarnaast is het geen redmiddel tegen honden die gedumpt worden. Dan snijden ze, heel luguber en misselijkmakend, gewoon de chips eruit. ( is 2 of 3 jaar geleden ook al gebeurd in de buurt van almere)
Kijk! 50 stuks voor maar 199,- en als enige voorwaarde is omschreven dat : Transponders mogen alleen geplaatst worden door personen die beroepsmatig met dieren bezig zijn of hiervoor een cursus hebben gevolgd.
Maar er wordt geen controleslag gemaakt bij de betaling of levering. En een beetje broodfokker gaat nu reclame maken met het feit dat ze gechipt zijn en maakt hier een comercieel onderscheid in. Ze gaan dit ben ik bang inzetten als een verkapte kwaliteitsstandaard.
Ach wat heb je aan een gebod wanneer je niet investeert in handhaving en sancties zodat het nog altijd lucratief zal blijven voor de bad guys om de regelgeving te ontduiken en door te gaan waar ze mee bezig waren. De belangen en winsten zijn te groot en het enige effect wat je er alleen mee bereikt dat de kopers...(leken) helemaal gaan denken dat het wel goed zit. Koppel de chips aan de handelaren en vervolgens aan de belastingdienst. Die weet er dan wel raad mee om iemands verdiende vermogen aan te slaan.