Dus mijn vraag wat ondernemen jullie allemaal met de hond? Dingen die (bijna) wekelijks terugkomen
Leuk he om zo bezig te zijn met je hond! Ik had dat zeker in het begin ook! Wij zijn dan niet met jachttraining begonnen, maar met gewoon gehoorzaamheidscursussen.. Allemaal netjes afgerond, helaas kunnen we nu neit bij de sociale huishond "afstuderen", maar ook deze cursus heeft hij toch zijn best gedaan en weet ik eigenlijk vrijwel zeker dat we zouden slagenlucievd schreef:Heb niet gestemd, kon niet kiezen. Aangezien ik 1x per dag een lange wandeling maak (zo lang als Flits mag lopen, soms iets langer) en ik train ook meerder malen per week.
Ik doe samen Flits aan jachttraining, erg leuk! Zeker aan te raden.
Hij is nog maar 6 maanden, maar als hij zo goed als uitgegroeid is lijkt het me ook leuk om voor de lol behendigheidstraining te gaan volgen. En misschien af en toe mee doen aan een wedstrijdje.
Verder loop ik 1x per dag los met Flits in het bos of ergens anders. Tijdens de wandeling neem ik een tas mee met dummy's en een speeltje en dan gaan we ook tussendoor oefeningen doen.
Soms oefeningen in de vorm van apporteren. En soms alleen oefeningen die te maken hebben met luisteren/gehoorzaamheid.
En heel af en toe leer ik Flits een, zoals ik het zelf noem, niet nuttig maar wel leuk commando aan. Zoals poot etc.
Mag ik vragen wat je oefent ter voorbereiding op de jachttraining met Tabor?
Omdat je zegt dat het niet altijd lukt. Lijkt hij het wel leuk te vinden?
Misschien hebben we wel tips voor je zodat je op een leuke en speelse manier wat dingetjes kan oefenen alvast
Deze had ik inderdaad ook gelezenLunatic schreef:Misschien heb je iets aan dit topic vwb de training
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=71210" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou voorlopig vooral op steadyness trainen, zodat hij rustig blijft als andere honden iets mogen halen, staan wel wat leuke tips over in dat topic, succes ermee