Jeuk en kale plekken

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Lenie

Jeuk en kale plekken

Ongelezen bericht door Lenie »

Beste forumlezers,

Sommigen van jullie hebben het wellicht al een keer gelezen in een ander topic over zijn blaasproblemen dat Diego ook wat huidproblemen heeft. Nu ben ik daar de laatste tijd vaak voor naar de DA geweest. Maar nu graag jullie advies. Er is hier genoeg kennis :)

Diego heeft dus kale plekken op de poten (vooral achter), jeuk op voorpoten en op de borstkas. Daar valt de kaalheid eigenlijk nog wel mee. Na in het gras of water te zijn geweest heeft Diego altijd veel jeuk. De DA zegt dat hij qua symptomen niet een eenduidig beeld geeft, geen voedselallergie en geen contactallergie. Hij vermoedt dan ook dat hij voor alles een beetje allergisch is en dat alles samen teveel is. Omdat we de winter in gaan, willen we het even aanzien (in overleg DA). Het jeuken is niet veel erger dan het geweest is en in zijn eerste winter vorig jaar had hij niet veel last van jeuk, niet meer dan normaal. Maar toch ik wil hem er vanaf helpen, elke jeuk is teveel.

Ik had Diego op Prins pro care super, maar heb alles geschrapt (ook qua botjes , schapenvet, zalmole e.d.) en heb hem sinds twee weken op prins lam/rijst gezet. Ik moet zeggen dat het wel wat opknapt. Ook zo min mogelijk in gras en niet in water. Hij knapt op maar het is nog niet zoals het hoort.
( hij wordt verder keurig ontwormd en ontvlooid)

Mijn vraag is of meer mensen ervaringen als deze hebben. Mijn vraag is met name of het met vers vlees helemaal zou opknappen? Ik heb al een diepvries :wink: , maar ben voorlopig van dit idee afgebracht door de DA. Hij zei dat juist als hij allergieen heeft het hoge eiwitgehalte in vers vlees erg slecht is. Maar helemaal van het idee af ben ik nog niet, dus daarom graag jullie ervaringen. Dit omdat ik ook hele goede verhalen hoor over vers vlees en dat de jeuk en kale plekken dan weg zijn.

Alvast bedankt :)
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Heb er geen ervaring mee maar ik raad je aan een keertje op http://www.barfplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false; te kijken. Hier staat zoveel en er zijn zeker mensen die ervaring hierin hebben. Je kan je gewoon aanmelden en ook daar de vraag stellen. Ik weet bijna zeker dat je daar heel veel reacties op gaat krijgen.
Veel succes en beterschap voor Diego.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Caya »

Wij gaven onze Beau, die ook de klachten had die jij beschrijft, 6 weken lang Biotine Plus door haar eten. Je zag de klachten per week verminderen en na 6 weken hadden wij een klachtenvrije hond. Misschien dat het Diego ook helpt?
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Je hond zal zeker opknappen van vers vlees, klachtenvrij hoeft niet perse.
Ik ga met Jutta mee, stel deze vraag maar eens op BP, dan zul je genoeg adviezen krijgen :wink:
gezina
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door gezina »

ik herken dit, heb hetzelfde met 1 van mijn honden.
ben vanaf juli al aan het sukkelen.
ik heb van alles geprobeerd ander voer, insmeren met van alles en nog wat alles op natuurlijke basis dat wel.
ik gebruik nu een kruidenelixer en wacht even af of er resultaat komt.
wel is het krabben is al verminderd, het haar is niet zo dof meer alleen de kale plekken zijn er nog wel.
ik hoop dat ik over een aantal weken zie of het aanslaat.
Afbeelding
lmolen
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door lmolen »

Caya schreef:Wij gaven onze Beau, die ook de klachten had die jij beschrijft, 6 weken lang Biotine Plus door haar eten. Je zag de klachten per week verminderen en na 6 weken hadden wij een klachtenvrije hond. Misschien dat het Diego ook helpt?
Mag ik vragen welk merk Jij gebruikt?
Groetjes Lucia
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Fayth haar huidproblemen zijn zeker opgeknapt door over te stappen op vers vlees. Fayth krijgt van mij KVV glutenvrij.

Ik sluit me aan bij Jutta en Roos, stel deze vraag maar eens op BP.
Groetjes Debby en een poot van Fayth
cindyjanssen

Ongelezen bericht door cindyjanssen »

Ik had met Senna vorig jaar precies hetzelfde, ze was bijna kaal! Prednison hier en een pilletje daar maar niets hielp. Ik zei tegen de da dat ik zelf dacht dat het aan het spul lag tegen de teken ( exil pipets) maar volgens hem kon dat niet. Ik heb senna daarna niet meer behandeld met dat spul en haar cojosol olie door het eten gegeven. Ze knapte binnen 3 weken op. Dit jaar geen klachten!!! maar ook niet meer behandeld met antiteken spul, dat durf ik niet meer.
Succes met het vinden van DE oplossing, valt niet mee.
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Caya »

lmolen schreef:
Caya schreef:Wij gaven onze Beau, die ook de klachten had die jij beschrijft, 6 weken lang Biotine Plus door haar eten. Je zag de klachten per week verminderen en na 6 weken hadden wij een klachtenvrije hond. Misschien dat het Diego ook helpt?
Ik kocht de Biotine Plus bij de fa. Spat ( http://www.spat.nl/index.php?p=producte ... d=&pId=392" onclick="window.open(this.href);return false; )
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
lmolen
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door lmolen »

Caya schreef:
lmolen schreef:
Ik kocht de Biotine Plus bij de fa. Spat ( http://www.spat.nl/index.php?p=producte ... d=&pId=392" onclick="window.open(this.href);return false; )
Dank Je wel.
Rico heeft in September prednison gekregen en nu waren de klachten nog erger en ik wil Hem echt niet aan de prednison hebben.
Groetjes Lucia
Lenie

Bedankt voor de tips. Ik heb inderdaad nog eens goed op barfplaats.nl gekeken (mijn verhaal nog niet op gezet) en er zijn wel honden die op kvv opknappen. Ik ga het dus gewoon proberen. Dan weet ik of het beter is of niet, anders is het alleen maar suggereren. En dat blijven sukkelen vind ik ook niets.

Als hij misschien beter voer krijgt ( smuldier is zelfs nog goedkoper dan zijn brokken) , reageert hij ook wat minder op gras en water. Ik hoop er het beste van.

Ik heb vandaag smuldier compleet gekocht voor 2 dagen om te proberen of hij het lekker vindt of niet. Is dit wel het geval, dan regel ik even een grotere diepvries en koop ik wat meer en ga het dan langer uitproberen.
Morgenochtend staat hem in ieder geval een lekkere maaltijd te wachten :)

@caya: biotine plus is een goede tip. Ga ik zeker proberen.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Heb je wel de glutenvrije variant gekocht?
Veel succes en ik ben benieuwd :wink:
Lenie

Net even gekeken en ik heb de pens compleet, er schijnt ontsloten tarwe in te zitten.

Ik was in de veronderstelling dat smuldier compleet niet zoveel chemische 'troep' bevat als brokken (ook al heb ik prins lam/rijst).

Het is niet zeker dat hij voedselallergie heeft (DA vindt het 50 % kans), maar dan kan ik toch gewoon smuldier compleet pens geven? Ik vraag mij af of het helemaal ooit zal opknappen ivm zijn allergie voor gras en reactie op water, maar wil het met vlees gewoon laten verbeteren.
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Heeft je dierenarts ook een bloed en huidtest gedaan om allergien te kunnen vasttellen? En heeft je hond ook een eliminatiedieet gevolgd?

Als dit allemaal gedaan is kan je pas met zekerheid zeggen dat je hond geen voedselallergie heeft of een contactallergie oid.

Hoelang heeft hij jeuk als hij in het water is geweest?

Ik hoop dat zijn klachten snel over zijn.
Sterkte ermee!
Lenie

@roelien: Een huidtest doet onze DA niet, zij doet alleen een bloedtest (sturen ze op). Er is mij verteld dat een bloedtest al gauw (nadat de zgn groepen zijn bepaald) wel op kan lopen tot 1000,-. Nu moet dat op zich geen belemmering zijn, maar ik ben al heel wat euro's lichter door Diego in het verleden en het potje is echt wel leeg aan het raken.

Maar goed daar komt nog bij dat de DA zei dat als Diego allergisch is voor gras en water (heeft hij trouwens 1-2 dagen extra jeuk van) de vraag is of je er wat aan kan doen en dat maar dat 60% bij een evt behandeling baat heeft.

Eliminatiedieet niet gedaan, dit ook mede omdat er naar alle waarschijnlijkheid meer allergieen in het spel zijn en dat hij Diego niet een geval van 'alleen' maar voedselallergie is. Ik weet alles idd niet 100% zeker, maar het is wel apart dat als hij uit water of gras komt, dan direct jeuk heeft. Ik ben van mening dat het vermoeden dan wel heel groot is dat hij het heeft. De DA had ook meer van die klachten in zijn praktijk gezien.

Al met al probeer ik het eerst op een andere manier op te lossen. Dit ook mede omdat Diego nu opknapt. Gaat hij erg achteruit dan wordt er uiteraard actie ondernomen. Daarom probeeer ik het nu even met smuldier. Ik moet zeggen hij vindt het heerlijk en zijn ontlasting is in ieder geval wat beter.
Plaats reactie