Toch nog wat vragen..
-
Thijsenchantal
Toch nog wat vragen..
Mijn vriendin en ik verwachten in januari de sleutel van ons nieuwe appartement. We zitten op de begane grond en
hebben een terras van 7,50m breed bij 2,10m diep.
Nu willen we graag een labrador nemen alleen lopen we nog tegen een aantal problemen/vragen aan.
Het eerste probleem is de bezetting thuis. Ik werk zelf 4 dag van half 8 tot 5, 's maandags vrij.
Mijn vriendin werkt onregelmatig in de zorg. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de maand januari dan komt het ongeveer 1 keer
per week voor dat het hondje dan alleen thuis zou zijn (Van 7 tot half 4). Zou dus ook 2 keer voor kunnen komen.
Alle andere keren ben of ik thuis of is het maar van half 3 tot 5 dat hij/zij alleen thuis is.
We zaten te denken om 2 weken vrij te nemen als we een hond kopen, dus daarna zou hij dan een aantal uur alleen thuis zijn.
Mijn schoonzusje zou eventueel ’s middags het hondje uit kunnen laten.
Maar is dit wel eerlijk voor het beestje?
Het tweede 'probleem' is of het allemaal wel groot genoeg is voor het hondje. Het terras is 7,50m bij 2,10m en de woonkamer is 8,5m diep bij 4m breed (dit is waar hij overdag dan zal verblijven).
Zou hij of zij hier genoeg aan hebben?
We zijn beide echt honden liefhebbers maar willen geen hond nemen als het niet verstandig is.
Qua uitlaten zit het denk ik wel goed. 's ochtends voordat ik ga werken even een 20-30min wandelen, 's middags indien mijn vriendin thuis is hetzelfde (anders een klein rondje door me schoonzusje)
en dan 's avonds samen een uur wandelen (als het hondje deze tijden kan uithouden, eerste maanden want minder natuurlijk).
Ook willen we een puppy cursus, basis en gevorderde cursus gaan volgen.
Wat adviseren jullie? Of hebben jullie misschien tips?
hebben een terras van 7,50m breed bij 2,10m diep.
Nu willen we graag een labrador nemen alleen lopen we nog tegen een aantal problemen/vragen aan.
Het eerste probleem is de bezetting thuis. Ik werk zelf 4 dag van half 8 tot 5, 's maandags vrij.
Mijn vriendin werkt onregelmatig in de zorg. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de maand januari dan komt het ongeveer 1 keer
per week voor dat het hondje dan alleen thuis zou zijn (Van 7 tot half 4). Zou dus ook 2 keer voor kunnen komen.
Alle andere keren ben of ik thuis of is het maar van half 3 tot 5 dat hij/zij alleen thuis is.
We zaten te denken om 2 weken vrij te nemen als we een hond kopen, dus daarna zou hij dan een aantal uur alleen thuis zijn.
Mijn schoonzusje zou eventueel ’s middags het hondje uit kunnen laten.
Maar is dit wel eerlijk voor het beestje?
Het tweede 'probleem' is of het allemaal wel groot genoeg is voor het hondje. Het terras is 7,50m bij 2,10m en de woonkamer is 8,5m diep bij 4m breed (dit is waar hij overdag dan zal verblijven).
Zou hij of zij hier genoeg aan hebben?
We zijn beide echt honden liefhebbers maar willen geen hond nemen als het niet verstandig is.
Qua uitlaten zit het denk ik wel goed. 's ochtends voordat ik ga werken even een 20-30min wandelen, 's middags indien mijn vriendin thuis is hetzelfde (anders een klein rondje door me schoonzusje)
en dan 's avonds samen een uur wandelen (als het hondje deze tijden kan uithouden, eerste maanden want minder natuurlijk).
Ook willen we een puppy cursus, basis en gevorderde cursus gaan volgen.
Wat adviseren jullie? Of hebben jullie misschien tips?
-
Dee
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
-
Merle
- Middelgrote hondenneus

Kan zeker, wij wonen ook niet al te ruim en werken allebei. Moos komt niks tekort.
Wij hebben allebei 3 weken vrij genomen, maar niet tegerlijk (niet zo gezellig). De eerste week waren we samen (toch zo gezellig), toen ben ik weer 2 weken gaan werken, mijn vriend was toen thuis en vervolgens ging hij weer aan het werk en was ik nog 2 weken thuis. Dat werkte wat ons betreft prima.
Succes met jullie beslissing! Het is ZO leuk, wij hebben geen seconde spijt gehad!
Wij hebben allebei 3 weken vrij genomen, maar niet tegerlijk (niet zo gezellig). De eerste week waren we samen (toch zo gezellig), toen ben ik weer 2 weken gaan werken, mijn vriend was toen thuis en vervolgens ging hij weer aan het werk en was ik nog 2 weken thuis. Dat werkte wat ons betreft prima.
Succes met jullie beslissing! Het is ZO leuk, wij hebben geen seconde spijt gehad!
-
Dee
Zo hebben wij het ook ongeveer gedaan! In de zomervakantie 5 wkn in totaal hele dagen bij Tess geweest; eerst ik 2 weken, toen 2 weken samen en daarna mijn man nog een week! Is wel fijn voor de eerste gewenning.Merle schreef:Kan zeker, wij wonen ook niet al te ruim en werken allebei. Moos komt niks tekort.
-
Thijsenchantal
-
sharon66057
- Speurneus

Dan lijkt het mij toch verstandiger om eerst twee weken vrij te nemen, alles is nieuw voor het pupje het pupje moet nog wennen aan zijn huisje en aan jullie, bovendien ben je dan bezig met de zinderlijkheidstraining.RaymondC schreef:Waarom 2 volle weken verlof nemen?
Neem 4 weken elke dag een halve dag verlof (kom je totaal ook aan 2 weken)
Ik denk dat je er heel goed aan doet eerst twee weken vrij te nemen
Helemaal omdat je zegt dat je pupje na die twee weken dan toch niet vaak alleen zal zijn door de wisselende diensten van jou en je vriendin.
Goed dat jullie er zo serieus over nadenken

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
Guus
-
Thijsenchantal
Even nog terug komen op deze vraag.. Zouden we bijv. de eerst aantal maanden een Bench kunnen nemen en daarna kunnen overstappen naar een mand? Of gaat dit problemen veroorzaken?Thijsenchantal schreef:Nu zitten we alleen nog te twijfelen waar we de Bench moeten zetten.. Moet dit in de woonkamer of kan dat ook gewoon in een slaapkamer die we over hebben? Of misschien de gang?
-
luckylabrador
- Hele grote hondenneus

Wij hebben de bench nog steeds in de kamer staan, wordt bechouwd als hun eigen stekkie, en om uit te rusten
Zou je hondje gewoon nemen hoor ruimte is goed en jullie willen er ook alles voor doen zo te lezen.
Veel succes!!!
Zou je hondje gewoon nemen hoor ruimte is goed en jullie willen er ook alles voor doen zo te lezen.
Veel succes!!!
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
-
Ilsemarie
Hebben jullie toevallig een afgesloten gang zonder tierelantijntjes? Wij hebben een gang met de trap naar boven en wat deuren, maar verder eigenlijk niets noemenswaardigs zegmaar (dus ook niets wat gesloopt kan worden). Daardoor hebben wij geen bench genomen maar is/was eigenlijk de hal een grote bench. Daar stond haar vaste mand, daar sliep ze 's nachts (zeker de eerste jaren) en zat ze als ze alleen was (ook dat zeker de eerste jaren). Dat doen we met de volgende pup net zo, was altijd ideaal.
Een bench kan ook prima maar als ik zie hoe vaak Chukwa 's nachts ging verliggen, in andere houdingen en op andere ondergronden, dan vind ik een bench toch wat minder geslaagd. (zeker als je een gang/hal hebt die eigenlijk ook wel aan de eisen voldoet).
Naast je schoonzusje zou ik op termijn wel zorgen voor een uitlaatservice, dat je in ieder geval wta achter de hand hebt. Je schoonzusje kan ook eens andere verplichtingen hebben of ziek zijn, meerdere mensen achter de hand die je eventueel kan bellen voor zulke dagen zijn geen overbodige luxe.
Verder, goed dat jullie er zo goed over nadenken! van half 3 tot 5 alleen lijkt me geen probleem, en die ene dag in de week langer ook niet. Ze wordt tussendoor uitgelaten en dan ziet zo ok weer iemand anders, dat is ookal heel leuk! Onze hond vond het juist superleuk als wij een keer een hele dag weg waren, kon ze lekker ongegeneerd bijslapen en een goede vriendin waar ze stapeldol op is kwam haar een paar keer uitlaten, die vond het een groot feest en zwaaide ons graag uit haha
Een bench kan ook prima maar als ik zie hoe vaak Chukwa 's nachts ging verliggen, in andere houdingen en op andere ondergronden, dan vind ik een bench toch wat minder geslaagd. (zeker als je een gang/hal hebt die eigenlijk ook wel aan de eisen voldoet).
Naast je schoonzusje zou ik op termijn wel zorgen voor een uitlaatservice, dat je in ieder geval wta achter de hand hebt. Je schoonzusje kan ook eens andere verplichtingen hebben of ziek zijn, meerdere mensen achter de hand die je eventueel kan bellen voor zulke dagen zijn geen overbodige luxe.
Verder, goed dat jullie er zo goed over nadenken! van half 3 tot 5 alleen lijkt me geen probleem, en die ene dag in de week langer ook niet. Ze wordt tussendoor uitgelaten en dan ziet zo ok weer iemand anders, dat is ookal heel leuk! Onze hond vond het juist superleuk als wij een keer een hele dag weg waren, kon ze lekker ongegeneerd bijslapen en een goede vriendin waar ze stapeldol op is kwam haar een paar keer uitlaten, die vond het een groot feest en zwaaide ons graag uit haha
-
Thijsenchantal
Misschien is dit wel een goed idee. We hebben inderdaad een gang waar alleen een kapstok komt te hangen, als we dan hieronder een mand zetten ofzo dan is de hele gang zijn 'bench'. Bedankt voor de tip!Ilsemarie schreef:Hebben jullie toevallig een afgesloten gang zonder tierelantijntjes? Wij hebben een gang met de trap naar boven en wat deuren, maar verder eigenlijk niets noemenswaardigs zegmaar (dus ook niets wat gesloopt kan worden). Daardoor hebben wij geen bench genomen maar is/was eigenlijk de hal een grote bench. Daar stond haar vaste mand, daar sliep ze 's nachts (zeker de eerste jaren) en zat ze als ze alleen was (ook dat zeker de eerste jaren). Dat doen we met de volgende pup net zo, was altijd ideaal.
We willen er alles voor doen in zoverre het mogelijk is, maar als we ipv een bench de hal kunnen gebruiken heeft ze ook meer loop ruimte.luckylabrador schreef:Wij hebben de bench nog steeds in de kamer staan, wordt bechouwd als hun eigen stekkie, en om uit te rusten
zou je hondje gewoon nemen hoor ruimte is goed en jullie willen er ook alles voor doen zo te lezen.
Veel succes!!!
-
-kim-
- Speurneus

Goed dat jullie er zo goed over nadenken.Thijsenchantal schreef:Misschien is dit wel een goed idee. We hebben inderdaad een gang waar alleen een kapstok komt te hangen, als we dan hieronder een mand zetten ofzo dan is de hele gang zijn 'bench'. Bedankt voor de tip!Ilsemarie schreef:Hebben jullie toevallig een afgesloten gang zonder tierelantijntjes? Wij hebben een gang met de trap naar boven en wat deuren, maar verder eigenlijk niets noemenswaardigs zegmaar (dus ook niets wat gesloopt kan worden). Daardoor hebben wij geen bench genomen maar is/was eigenlijk de hal een grote bench. Daar stond haar vaste mand, daar sliep ze 's nachts (zeker de eerste jaren) en zat ze als ze alleen was (ook dat zeker de eerste jaren). Dat doen we met de volgende pup net zo, was altijd ideaal.
We willen er alles voor doen in zoverre het mogelijk is, maar als we ipv een bench de hal kunnen gebruiken heeft ze ook meer loop ruimte.luckylabrador schreef:Wij hebben de bench nog steeds in de kamer staan, wordt bechouwd als hun eigen stekkie, en om uit te rusten
zou je hondje gewoon nemen hoor ruimte is goed en jullie willen er ook alles voor doen zo te lezen.
Veel succes!!!
Echter zou ik toch echt gaan voor een bench, sowieso is het veel makkelijker om je pupje zindelijk te krijgen en er zijn ook labjes, die muren en kozijnen heel lekker vinden
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
Buuf
- Kleine hondenneus

Hier gebruikt Bruut zijn bench alleen als opslagplaats voor speelgoed, kluiven, (en als hij de kans krijgt) schoenen en sokken....
Een kussen op de grond is zijn favo slaap plek. We hebben het echt geprobeerd die bench maar meneer vind het echt vreselijk. En aangezien hij verder niets sloopt slaapt hij lekker op zijn eigen kleed en kussen.
Groetjes Gonnie, Bruut en Storm