Mijn lieve stijve bejaarde dame

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Jol
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Mijn lieve stijve bejaarde dame

Ongelezen bericht door Jol »

Zoals jullie inmiddels bekend is Saar al een tijdje slechter aan het lopen. Met haar leeftijd van 12,5 jaar en al jaren bekend met artrose merk ik dat het in een maand tijd weer slechter is geworden :( :( :( . Vandaag merkte ik voor het eerst dat haar linker achterpoot ´zwabberde´, net alsof ze niet goed meer wist hoe haar poot neer te zetten :confused: . Ze stond stil en na een klein trekje aan de riem liep Saar weer, voetje voor voetje naar huis. Ik merk goed dat haar spierkracht steeds minder wordt; niet zo gek als een rondje maar max. 15 minuten kan duren, langer gaat echt niet meer.
Met het juiste voer voor haar gewrichten (heeft ze al jaren) en Glucosamine-capsules is het lang goed gegaan, maar wellicht is het wijsheid om nu bij de DA een spierversterker te laten geven?
Ik weet er komt een tijd dat het lopen écht niet meer gaat, maar ze wil nog zo graag!

Groetjes,
Jolanda
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Misschien kan je duivelsklauw bijgeven,bij oudere paardjes met artrose is er al heel goede resultaten met behaalt,werkt onstekendremend en pijnstillend en toch maagvriendelijker dan pijnstillers,is even googlen :wink:
Bud mis je nog steeds!
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Alice van Ginkel »

Hallo Jolanda, ik weet er alles van. Bij Youri, mijn lieve oude mannetje, werd artrose geconstateerd toen hij 5 jaar oud was. Ik had op het laatst de hele vensterbank volstaan. Hij kreeg 2 capsules met Glucosamine/chondroïtine/msn, 2 visoliecapsules, Hills JD. Puur Spondy en pijnstillers. Ik heb op het laatste ook fysiotherapie bij hem laten doen. Daar is hij erg van opgeknapt Ook kreeg hij anabolen injecties. Hij is toch nog ruim 14 jaar geworden. Ze zijn zo lief, alles doe je voor ze. Ik zou zeker anabolen proberen vooral als Saar toch nog redelijk kan lopen.

Veel sterkte met je lieve oude Saar, hou je me op de hoogte. Hoe gaat het met je moeder?

Veel liefs van Alice.
Afbeelding
Tilly
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tilly »

Gina heeft sinds aug. Carprodyl. Is een pijnstiller.
Helaas versterkt het niet haar wandel, het probleem zit in de spieren.
Maar... ze heeft nu geen pijn. Ook heeft ze een wervel waar kraakbeen omzit, weten we al 5 jaar of zo. Dit veroorzaakt pijn en daarom heeft ze nu carprodyl.

Van de week heb ik wel met iemand gesproken bij de uitlaat en die had het over een Eppo prik. Dit versterkt de spieren.
Ook zal ze dan minder trillen als ze stil staat.

We gaan hierover denken. De DA had het er ook over maar troep is het natuurlijk wel. Dus als het echt niet meer gaat (Gina staat goed op uit ligstand) is het misschien een optie

Beterschapjes met je oudje
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
Ester007
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Ester007 »

Mijn hond had een beetje de zelfde klachten. Ze kreeg metacam. En als eten mobilety van royal canin.
Vorige week heb ik haar in moeten laten slapen.
Heb nog een vol flesje metacam staan. Als ik er iemand blij mee kan maken.
Pluk de dag!

:zwartpootje: Tako van de Rooise Heikant 21-09-2005
:zwartpootje: Born to be free van de Achtse Vallei (Robi) 1-11-2013
Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annamaria »

Caltha logeerde 3 weken geleden bij mij en begon vreselijk moeilijk te lopen. Ook met van die zwabberheupen en ze mankte met haar voorpoot. De spierkracht leek verdwenen want ook het omdraaien viel haar zwaar. De dierenarts heeft haar een cortalone injectie gegeven en ze knapte binnen een dag op. Ze loopt beduidend beter (niet zo ver meer) en lijkt weer wat sterker. Ik weet niet hoelang de werking aanhoudt. De dierenarts gaf haar dit middel omdat ze al aardig oud is want het schijnt wel een paardenmiddel te zijn.
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Arme Saar, hopelijk kan je nog wat voor haar doen, tips genoeg :wink:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

:( Zo zie je je oudje minder worden he? :( Een spierversterker kan wel gegeven worden denk ik. Het helpt echter maar tijdelijk..............
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Jol
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

We hebben het nog even aangekeken en met de dierenarts overlegd. Hij vond het nog te vroeg om een spierversterker in de vorm van een spuit te geven; Saar kan nog goed overeind komen, soms met wat moeite, maar ze komt omhoog. Een spuit kan t.z.t altijd nog.
Als pijnstiller heeft ze Novacam. We maken dit flesje op, nog 3-4 weken, en dan krijgt ze een pijnstiller die nóg beter werkt op de spieren en gewrichten (mijn man vergat de naam op te schrijven.... :eusashhh:).
Als voer krijgt ze al jaren Mobility van Royal Canin en ook krijgt ze al jaren 1 Glucosamine capsule per dag (met Chondroitine, MSM en Omega 3-6-9).
Deze week ging het zelfs weer ietsje 'beter' met lopen, maar het blijft voetje voor voetje. Maar de oogjes....staan nog altijd fris en blij :verliefd1: .
Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt voor de reacties! :klasse:
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

't Lijkt me zo moeilijk om te moeten aanzien dat 't koppie nog wel wil, maar 't lijf steeds meer op raakt.

Ik hoop dat de pijnstiller die nog gaat komen veel verlichting voor haar zal brengen en haar lijf haar koppie nog een tijd langer ter wille zal zijn.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Als ze nog blij is en lekker eet. Haar behoeftes nog buiten kan doen is het toch goed? Een kras oudje gewoon.
Lekker veel mee knuffelen als ze daar van houdt. :D
Jol
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Saskia.Bernadette schreef:Als ze nog blij is en lekker eet. Haar behoeftes nog buiten kan doen is het toch goed? Een kras oudje gewoon.
Lekker veel mee knuffelen als ze daar van houdt. :D
Je omschrijft het precies zoals het is :) , een kras oudje. Ik vind het wel moeilijk haar zo slechter te zien lopen...Maar ja, als wij 90 zijn lopen we ook niet meer zo hard. Eten doet ze zoals een lab betaamt; ze duikt op de etensbak en schrokt alles naar binnen. En wat het knuffelen betreft.....ik heb een enorme knuffel-lab, heerlijk!! :verliefd1:
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ik hoop dat mijn Missy over 3 jaar net zo'n kras oudje is als jouw Saar. :D En inderdaad, wij lopen ook niet meer op een holletje als we oud zijn. :lol:
pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door pebi »

Vond net nog wat info over artrose en medicatie misschien heb je er wat aan http://www.dierenkliniektergouwe.com/artrose.htm" onclick="window.open(this.href);return false; .Ik heb zelf ook een oudje en geef haar iso joint en doils joint.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Dank je wel voor de link. :) Ik ga volgende maand naar een lezing over arthrose en daar hoop ik ook over supplementen en behandeling meer aan de weet te komen. :D
Plaats reactie