Laat maar gaan, hij pubert...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
DayKy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Laat maar gaan, hij pubert...

Ongelezen bericht door DayKy »

Ik was vorige week met Kingston en de kinderen in het bos.
Kingston mocht lekker los, dochter liep lekker mee en zoon zat in de buggy.
De hele route niets aan de hand, dochter en Kingston luisterden super. De buggy werd door dochterlief volgeladen met gevallen blaadjes, eikeltjes en takken. Kingston zocht ook een mooie tak op om mee te wandelen.

Op een gegeven moment zie ik in de verte een hond aan komen dus ik roep Kingston en mijn dochter bij me. Wat ook zonder problemen ging. De hond die ik in de verte aan zag komen kwam gewoon op me af, het vrouwtje van die hond liep verderop, met nog een hond
(vraag me niet wat voor ras want ik kon er geen ras uithalen, bij beide honden niet)
Maar goed, ik Kingston netjes aan de riem gedaan.
Hoor ik opeens: Laat de hond maar los, die van mij is aan het puberen en wilt dominant zijn.
~je denkt toch zeker niet dat ik mijn hond daarvoor laat lenen??~

Dus ik heb Kingston aan de riem gehouden, hond 1 komt aanrennen, begint gelijk tegen mij en de kinderen te grommen... En dat moet je bij Kingston niet doen, het zijn ZIJN kindjes en vrouwtje. Dus meneertje haren overeind, een grom vanuit zijn tenen.
Wil hond1, naar Kingston happen en bijten. Dus ik riep die vrouw, voor de zoveelste keer: Nou kom GVD je hond halen! :evil:
Ja maar hij wilt alleen maar de baas zijn, dat is alles!! :eusashhh:
Hond 2 liep naast zijn vrouwtje dus daar had ik geen omkijken naar, maar ondertussen stond ik daar dus 'ideaal': Buggy met zoonlief erin, dochterlief inmiddels op mijn heup (behoorlijk geschrokken) en hondlief rond mijn benen.
En dat vrouwtje was inmiddels bij me maar deed gewoon niets!

Nou dan niet, dan doe ik het zelf wel.
Dus ik heb de buggy voor haar hond1 geparkeerd. Die daar (natuurlijk) langs vloog en Kingston (nog steeds aan de riem) wilde grijpen, ik heb hond 1 een klap willen geven (sorry ben er zwaar tegen maar hij kwam aan mijn 'kindje' ) Maar daar kreeg ik geen kans voor, Kingston was mij voor en heeft hond 1 behoorlijk gebeten :applaus:

Waarna vrouwtje van hond 1 & 2 EINDELIJK ingreep en wegliep.

Stomme PIEEEEEEEEEEEEEEP.

Nu spookt het al de hele tijd door mijn hoofd, heb ik wel goed gehandeld, had ik Kingston niet beter ook los kunnen laten en maar zien wat er gebeurt?
Kijk, ik ben fel tegen honden die vechten, en ik heb uit fatsoen Kingston aan de riem gedaan, want die is dat helemaal niet gewent. Maar Kingston werd behoorlijk geintimideerd en hij heeft gewoon gebeten voordat hijzelf gebeten werd, logisch.
Haar hond komt op mij, mijn kinderen en Kingston afgerent, haren omhoog, behoorlijk gegrom en wilde bijten.
Ik heb het vrouwtje regelmatig geroepen en gezegd dat ze haar honden bij zich moest houden.
Ze heeft gewoon helemaal niets gedaan, ja nadat Kingston voor zichzelf en 'zijn gezin' opkwam. Toen heeft ze eindelijk haar hond vastgepakt en mee genomen.

Dochterlief had het de hele tijd over 'die mevrouw met haar stoute honden' en over 'kingston heeft gebeten'
Kingston heb ik een flinke aai over zijn bol gegeven, en gezegd dat hij ontzettend lief en braaf was. En daarna liep hij weer lekker te snuffelen.

De dag erop zijn we weer gaan wandelen, en kwamen we een man tegen met ook 2 honden (herders deze keer) Dus ik heb Kingston weer netjes aan de riem gedaan, en het ging nu wel goed alleen dochterlief zei: Nu doet Kingston niet bijten he mama?
Nee D, nu doet Kingston niet bijten. Want die herders werden ookk netjes aan de riem gedaan, en Kingston keek er niet van op of om.

Ik ben natuurlijk supertrots op mijn loebes, en ook op het feit dat Kingston voor ons, en zichzelf opkomt als het nodig is. Maar toch vraag ik me af of ik dit anders had kunnen oplossen.
Ik denk nu, als ik hem had losgelaten had hond 1 en Kingston misschien anders op elkaar gereageerd...
Don't dream your life, live your dreams!
Afbeelding
adderoos
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door adderoos »

Hoi,

De honden regelen het over het algemeen wel zelf als de baasjes het niet doen, dat blijkt wel.
Heel simpel je hebt het netjes gevraagd echter daar wordt geen gehoor aan gegeven, als de andere hond aan het puberen is, mooi dan heeft hij nu geleerd dat niet alle honden van het baasje willen zijn gediend zijn.
Volgende keer met een andere hond is er weer een andere situatie, dat blijkt wel met de herdershonden.

Groetjes, Ad
Blitz (Black Blitz of Cabot Strait) 30-jan-1991 ~ 12-mei-2003
Roi (Silronrays Roi du Lac) 10-apr-2002 ~ 11-jul-2012
Jack (Woefdram's Jack of al Trades) 2-dec-2003 ~ 12-sep-2011
Rav (Riverdancer Of the Music Forest) 3-sep-2011
Lev (Silronrays Now or Never) 21-jan-2017
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Wauw, wat zat jij in een ontzettend vervelende situatie! :shock:
Als ik alleen met mijn hond was zou ik al niet geweten hebben hoe te reageren. Meestal (als die al los was) laat ik mijn hond los en roep hem alleen bij me. Maargoed, komt die hond zo op je afgestormt dan kan je niet veel....
Zeer vervelend van die vrouw dat zij haar hond dan niet gewoon opvoed. Geen hond hoeft naar mijn inziens niet zo te reageren, ook al zijn ze de liefste honden op aarde.. Je hebt je roedel en daar speelt een hond mee, daar krijgt ie als het goed is zijn plek ook gewezen. Dit hoeft hij niet bij andere te zoeken. En dus niet weg te rennen bij t baasje vandaan om ver weg naar een andere hond toe te gaan. (mijn inziens en zo heb ik mijn hond wel opgevoed)
Voor hetzelfde geld had je een "valse" hond? Die dat hondje gelijk op zn flikker geeft, nare les voor zo'n hondje.. Waar het baasje dus blijkbaar niet iets over te zeggen heeft?
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Ik doe altijd hetzelfde als jij...Zie ik een andere hond aan komen,allebei aan de llijn.
Maar zie ik dat de andere los blijven en ik ben in het bos/omgeving met geen verkeer,dan gaan ze,als ik in de buurt ben van de andere hond en die is nog steeds los,ook los!. Ze voelen zich toch gesterkt aan de riem en ze kunnen geen kant op,dus daarom los.
Maar vind ik de omgeving niet veilig,ga ik aan de kant staan en laat ze naast me zitten en blijven ze wel aangelijnd.
Jesse kan gaan brommen en borstelen,maar mijn mening is dan "ik hou mijn hond bij,doe jij dat ook,niets aan de hand,doe je het niet,dan heb je een probleem,en niet ik. Misschien simpel gedacht,maar vind dat de ander ook zijn verantwoordelijkheid moet dragen.Ik doe dat zo niet voor niets en als de ander daar lak aan heeft...
Maar om op je vraag terug te komen...Denk dus dat ik die van mij wel had los gegooid op het moment dat hond 1 bij me was en dan zou ik wel blijven lopen en niet stil gaan staan. Dan kunnen de honden toch meer kanten op dan aan een riem.
(even voor de duidelijkheid...jesse is een schat,ook voor andere honden,maar is het een vreemde hond,dan bromt hij even en is het weer goed.Maar ik wil dus wel erger voorkomen en vandaar dat ik zo doe. Want hij gaat niet meer zomaar aan de kant...Deed hij vroeger wel tot hij een jaar of 4 was.Hij maakt veel kabaal,maar heeft een klein hartje :verliefd1: )
DayKy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door DayKy »

Dat is inderdaad waar ik over twijfelde. En ik denk dat als ik alleen met de hond was geweest ik hem inderdaad ook los had gelaten.
Maar ik had nu ook nog 2 kinderen bij me waarvan 1 eigenlijk nooit 1seconde van Kingston's zijde wijkt (behalve toen) en ik was ook een beetje bang dat zij er tussen zou gaan staan. Want zo'n tuttie is ze dan ook nog wel.
Die denkt vaak dat ze wat groter is als dat ze werkelijk is. En om nou een meisje van bijna 4 tussen twee 'mopperende' honden te laten staan zie en zag ik niet bepaald zitten.

Kingston kijkt normaal gesproken nog niet op of om voor een andere hond, er zijn natuurlijk wel wat speel kameraadjes voor hem. Waaronder een amerikaanse stafford, een york :lol: en een berner sennen.
Als de york de baas wilt zijn over King, legt king zijn poot op de york :lol: Met de stafford is het gewoon een paar uur lang rennen, vliegen spelen, touwtrekken en weet ik wat nog meer, geen van beide geeft zich gewonnen. En met de berner sennen is de lol er snel af. Die is inmiddels al 10 en die word oud en chagerijnig :wink:

Misschien daarom ook wel dat ik er zo raar van op keek.

Al moet ik zeggen, nu ik er bij nadenk... Kingston heeft wel vaker 'voor zijn gezin gestaan' Ik was toen zwanger van de eerste, liep samen met man en hondlief in het bos en toen kwam er een te groot uitgevallen keeshondje aan gerent. De baas van de hond rende erachter aan en zei: laat maar los, die doet niets.
Dus we lieten kingston los, maar die keeshond kwam naar mij gerent en begon te grommen. En toen heeft Kingston hem alleen maar gewaarschuwwd :verliefd1:

En daarna heeft Kingston eigenlijk nog maar 2x flink van zich laten horen: 1x toen er een training was van het leger, die liepen in uniform langs het schip, Kingston werd opeens 2x zo groot en 2x zo breed :lol:

En de laatste keer was dan omdat de hond van de overburen over de schutting klom, op Kingston afkwam en Kingston in zijn nek beet... En toen heeft Kingston ook terug gebeten...
Maar moet wel zeggen dat die hond alleen maar buiten mocht, en inmiddels voor het beruchte spuitje naar de dierenarts is gegaan. Hij viel dezelfde dag ook de kinderen van de overbuurman aan (hond was herplaatser)
Als ik er zo bij nadenk, is meneertje soms toch wel waaks :verliefd1:
Anyway, ik denk dat ik Kingston de volgende keer inderdaad maar los laat, dan kan ie zijn gang gaan 8)
Don't dream your life, live your dreams!
Afbeelding
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Re: Laat maar gaan, hij pubert...

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

DayKy schreef:Ik was vorige week met Kingston en de kinderen in het bos.
Kingston mocht lekker los, dochter liep lekker mee en zoon zat in de buggy.
De hele route niets aan de hand, dochter en Kingston luisterden super. De buggy werd door dochterlief volgeladen met gevallen blaadjes, eikeltjes en takken. Kingston zocht ook een mooie tak op om mee te wandelen.

Op een gegeven moment zie ik in de verte een hond aan komen dus ik roep Kingston en mijn dochter bij me. Wat ook zonder problemen ging. De hond die ik in de verte aan zag komen kwam gewoon op me af, het vrouwtje van die hond liep verderop, met nog een hond
(vraag me niet wat voor ras want ik kon er geen ras uithalen, bij beide honden niet)
Maar goed, ik Kingston netjes aan de riem gedaan.
Hoor ik opeens: Laat de hond maar los, die van mij is aan het puberen en wilt dominant zijn.
~je denkt toch zeker niet dat ik mijn hond daarvoor laat lenen??~

Dus ik heb Kingston aan de riem gehouden, hond 1 komt aanrennen, begint gelijk tegen mij en de kinderen te grommen... En dat moet je bij Kingston niet doen, het zijn ZIJN kindjes en vrouwtje. Dus meneertje haren overeind, een grom vanuit zijn tenen.
Wil hond1, naar Kingston happen en bijten. Dus ik riep die vrouw, voor de zoveelste keer: Nou kom GVD je hond halen! :evil:
Ja maar hij wilt alleen maar de baas zijn, dat is alles!! :eusashhh:
Hond 2 liep naast zijn vrouwtje dus daar had ik geen omkijken naar, maar ondertussen stond ik daar dus 'ideaal': Buggy met zoonlief erin, dochterlief inmiddels op mijn heup (behoorlijk geschrokken) en hondlief rond mijn benen.
En dat vrouwtje was inmiddels bij me maar deed gewoon niets!

Nou dan niet, dan doe ik het zelf wel.
Dus ik heb de buggy voor haar hond1 geparkeerd. Die daar (natuurlijk) langs vloog en Kingston (nog steeds aan de riem) wilde grijpen, ik heb hond 1 een klap willen geven (sorry ben er zwaar tegen maar hij kwam aan mijn 'kindje' ) Maar daar kreeg ik geen kans voor, Kingston was mij voor en heeft hond 1 behoorlijk gebeten :applaus:

Waarna vrouwtje van hond 1 & 2 EINDELIJK ingreep en wegliep.

Stomme PIEEEEEEEEEEEEEEP.

Nu spookt het al de hele tijd door mijn hoofd, heb ik wel goed gehandeld, had ik Kingston niet beter ook los kunnen laten en maar zien wat er gebeurt?
Kijk, ik ben fel tegen honden die vechten, en ik heb uit fatsoen Kingston aan de riem gedaan, want die is dat helemaal niet gewent. Maar Kingston werd behoorlijk geintimideerd en hij heeft gewoon gebeten voordat hijzelf gebeten werd, logisch.
Haar hond komt op mij, mijn kinderen en Kingston afgerent, haren omhoog, behoorlijk gegrom en wilde bijten.
Ik heb het vrouwtje regelmatig geroepen en gezegd dat ze haar honden bij zich moest houden.
Ze heeft gewoon helemaal niets gedaan, ja nadat Kingston voor zichzelf en 'zijn gezin' opkwam. Toen heeft ze eindelijk haar hond vastgepakt en mee genomen.

Dochterlief had het de hele tijd over 'die mevrouw met haar stoute honden' en over 'kingston heeft gebeten'
Kingston heb ik een flinke aai over zijn bol gegeven, en gezegd dat hij ontzettend lief en braaf was. En daarna liep hij weer lekker te snuffelen.

De dag erop zijn we weer gaan wandelen, en kwamen we een man tegen met ook 2 honden (herders deze keer) Dus ik heb Kingston weer netjes aan de riem gedaan, en het ging nu wel goed alleen dochterlief zei: Nu doet Kingston niet bijten he mama?
Nee D, nu doet Kingston niet bijten. Want die herders werden ookk netjes aan de riem gedaan, en Kingston keek er niet van op of om.

Ik ben natuurlijk supertrots op mijn loebes, en ook op het feit dat Kingston voor ons, en zichzelf opkomt als het nodig is. Maar toch vraag ik me af of ik dit anders had kunnen oplossen.
Ik denk nu, als ik hem had losgelaten had hond 1 en Kingston misschien anders op elkaar gereageerd...
Ik vind dat je goed gehandeld hebt. Ik denk zeker dat de honden het ook zonder riem hadden kunnen oplossen, maar jij bent de roedelleider en niet de hond. Dus in feite moet je Kingston beschermen; dit heb je goed geprobeerd. Je had niet kunnen voorzien dat Kingston net iets sneller was. De reactie van Kingston vind ik natuurlijk. Het is altijd makkelijk te roepen dat wij als baasjes de roedelleiders zijn, maar in de praktijk blijkt toch vaak dat onze honden ook dan ingrijpen als zij dreiging voelen.
Ik vind het dieptriest dat die vrouw haar hond niet aanlijnde. Vooral als er kleine kinderen aanwezig zijn. Dominantie...dat kan.., maar grommen naar kinderen...dat is dus echt niet normaal en volstrekt onverantwoord om de hond niet aan te lijnen.
Zit er niet teveel over in. Zo te horen heb je een schat van een hond, misschien had je het anders kunnen doen, maar achteraf is makkelijk praten. Voor hetzelfde geld had die andere hond zich er dan ook mee bemoeit en wie weet wat er dan was gebeurd.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

Achja je had kingston los kunnen laten. Maarja dan had hij waarschijnlijk alsnog zijn mannetje gestaan. Hij voelt zich dan wel wat vrijer maar als een andere hond al gromt dan zou ik niet weten of het dan nog helpt. In ieder geval jou valt niks te verwijten! :klasse:
Plaats reactie