Hondenbelasting

Respecteer elkaars mening.
ana
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Hondenbelasting

Ongelezen bericht door ana »

Wat vinden jullie van de Hondenbelasting?
Vinden jullie het terecht?

Bij ons in de gemeente(Noordwijkerhout) zijn ze begonnen om alle huizen te controleren of je een Hond hebt en of je voor je Hond ook belasting betaalt.
Voor de 1ste Hond betaal je 91 eurie, voor de 2de 140 eurie en voor de derde bijna 200 eurie.

Veel huishoudens die het financieel niet zo goed hebben moeten hun trouwe vriend naar het asiel brengen omdat zij de Belasting niet kunnen betalen.

Het is flink verhoogd onder het mom van dan komen er minder Honden. Ja .......wel zullen de dierenasiels uitpuien. Want daar gaan de beestjes heen en wie betaalt dat? De gemeentes?

Ik kan mij daar echt om druk maken, geef juist mensen die een asiel dier neemt korting op de belasting. Komen ook minder Honden want dan
wordt het nog aantreklijker om een Hond uit het asiel te nemen.

Nou kom maar op mr. Controleur, ik betaal wel belasting en ben er echt niet blij mee en dat gaat die horen ook!!!!!

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Straks moet ik voor mijn Katten ook nog betalen!!!!!!!!!

Groetjes Ana en de Beestenboel
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Kattenbelasting,dat moeten ze invoeren!!Daar heb ik meer overlast van dan honden.Of paardenbelasting.Ik woon in de polder en de wegen en zelfs fietspaden liggen hier bezaaid met paardenpoep.Trek dan alle dierenbezitters gelijk en laat iedereen betalen of juist niet maar puur alleen de hondenbezitters pakken.......belachelijk :evil:
pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door pebi »

wat doen ze met het geld dat ze ontvangen van de hondenbelasting?
krijgen de asiels en vrijwillige diereninstanties daar ook wat van?
Cindy

Ongelezen bericht door Cindy »

Hier zijn ze al aan de deur geweest.
Wij betalen ook netjes de belasting.
Ik heb me laten vertellen dat als je niet betaald je geen boete krijgt en gewoon vanaf het jaar 2011 moet betalen.(Dit vind ik niet eerlijk tegenover de mensen die al jaren netjes betalen)

Ik vind het ook belachelijk en inderdaad die paardenpoep op de straat (waar ik Binky vandaan moet proberen te houden omdat het nog gevaarlijk voor honden kan zijn ook) en over de kattenpoep in de tuin maar helemaal niet te praten.

Bij ons staan van die bakken met zakjes voor de hondenpoep en die gebruik ik ook want ik betaal er tenslotte voor.

Ik heb ook begrepen dat niet in elke gemeente hondebelasting betaald hoeft te worden is dat echt zo.

groet Cindy
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik betaal hier in de kop van Friesland (gemeente Ferwerderadiel) inderdaad geen hondenbelasting.
Voor zover ik weet dan he :wink:
Roos

Anjess schreef:Kattenbelasting,dat moeten ze invoeren!!Daar heb ik meer overlast van dan honden.Of paardenbelasting.Ik woon in de polder en de wegen en zelfs fietspaden liggen hier bezaaid met paardenpoep.Trek dan alle dierenbezitters gelijk en laat iedereen betalen of juist niet maar puur alleen de hondenbezitters pakken.......belachelijk :evil:
Hier ben ik het mee eens!
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Nou, kattendrollen zie ik eigenlijk zelden, hondendrollen wel, ganzendrollen, mensendrollen, konijnenkeutels, paardenpoep. Maar ook zwerfvuil, het is bv niet te geloven hoeveel papieren zakdoekjes ik op mijn wandelroutes tegenkom....en wat dacht je van alle ballonnen die opgelaten worden, ergens neer komen en waarvan dan dat touwtje met het 'tuutje' van de ballon blijft liggen, en die Leentje dan weer heerlijk vindt om op te eten (lijkt me best gevaarlijk)
En wat dacht je van die 5 hanen hier op de buurt, die de godganse dag kraaien, zou je ook last van kunnen hebben.
Hangjongeren, ook zoiets, wordt een hoop geld aan besteed....
Maar ja, om daar nou belasting op te heffen is natuurlijk belachelijk, ook hondenbelasting moeten ze gewoon afschaffen!
Hier moeten we wel betalen, en dat doe ik dus braaf, heb geen zin in een boete, want er wordt regelmatig gecontroleerd. Waarbij er dan trouwens huis aan huis wordt gecontroleerd, als je niet thuis bent, krijg je een brief in de deur, ook de adressen waarbij al een of meerdere honden geregistreerd staan. Hoezo geld verspillen????
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Bij ons is toch wel het toppunt bereikt. Wij betaalden voor alle hondjes dit jaar E144,- in totaal. Maar, vanwege de fusie van onze gemeente met een aantal andere gemeentes, gaan ze de belastingen gelijk trekken. Drie maal raden: op alles wordt het hoogste tarief aangenomen. Dat betekent dat wij vanaf 2012 eventjes (ja echt :? ) E388,- mogen gaan neertellen voor onze woefjes!! En wordt er iets gedaan voor de honden? Krijgen we dan eindelijk een losloopgebied? Nee joh, t is gewoon een melkkoe om de belastinggaten te dichten :evil:
De enige manier waarop wij de belasting kunnen drukken is een kennelnaam aanvragen. Dan kost het ons iets minder dan nu, en maakt ook het aantal honden niet uit...
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Vroeger kwam in belgie ook alle jaren rond om te kijken hoeveel honden je had en moest je iets van 100 fr(2,5 euro)betalen per hond.
Dat hebben ze afgeschaft en betalen wij niets meer.
Bud mis je nog steeds!
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Veel huishoudens die het financieel niet zo goed hebben moeten hun trouwe vriend naar het asiel brengen omdat zij de Belasting niet kunnen betalen.

Als je geen 100 euro per jaar voor je hond kan betalen ,stel ik mij toch vragen dat ze eten kunnen kopen voor de hond,nog maar gezwegen over de da kosten als hij ziek wordt,niet dat ik akkoord ga met de belastingen op honden :wink:
Bud mis je nog steeds!
Roos

@ TO meneer de controleur kan er verder weinig aan doen hoor, als je wat kwijt wil zul je dat toch echt bij de diegene moeten doen die dit verzonnen heeft.
De controleur doet alleen zijn werk maar :wink:
pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door pebi »

bud en weiser schreef:Als je geen 100 euro per jaar voor je hond kan betalen ,stel ik mij toch vragen dat ze eten kunnen kopen voor de hond,nog maar gezwegen over de da kosten als hij ziek wordt,niet dat ik akkoord ga met de belastingen op honden
hier zat ik dus ook al aan te denken. ben het met deze stelling wel eens.
mijn vraag was ook van wat doet de gemeente eigenlijk met het geld dat ze ontvangen van de hondenbelasting?
Ilsemarie

Ongelezen bericht door Ilsemarie »

Ik vind het vooral vreemd dat de hondenbelasting overal anders is. Hier in Haren (onder de rook van Groningen) betalen we niets. (staat ook op de site vd gemeente) Ideaal natuurlijk ;) Want los van of je het geld kan betalen is het natuurlijk leuker om daar andere dingen van te kopen!

En wat kattenbelasting betreft... dat zou ik aardig onzin vinden, mijn kat komt namelijk niet buiten en bezorgd anderen geen overlast. Vind ik dat daar wel verschil in moet zijn (maar dat is natuurlijk lastig te realiseren).
En bij paardenbelasting, die beesten kosten al zat... kan je beter een flinke boete zetten op poep midden op straat laten liggen. Ik deed het altijd in de goot/berm, wel zo netjes. (meenemen lijkt me een lastige optie).
roelien

Re: Hondenbelasting

Ongelezen bericht door roelien »

ana schreef: Veel huishoudens die het financieel niet zo goed hebben moeten hun trouwe vriend naar het asiel brengen omdat zij de Belasting niet kunnen betalen.
l
Als je één hond hebt en echt een laag inkomen dan kan je kwijtschelding voor de hondenbelasting krijgen. Vanaf de tweede hond moet je dan zelf betalen.

Dat je met weinig geld ook geen geld zou hebben voor voer of de da vind ik een beetje onzin. Je hebt altijd nog verzekeringen die voor een redelijk bedrag heel veel vergoeden.
Daarnaast bestaat er heel goed en betaalbaar voer.
Dee

Ongelezen bericht door Dee »

Hier betalen we € 70 hondenbelasting. Als ik dan bedenk hoeveel honden er zijn??? levert dat de gemeente aardig wat op!
En als je dan bekijkt wat je ervoor terug krijgt......
1 klein hondenveldje in de buurt, te ranzig voor woorden, met een hek dat niet sluit en waar zowat geen gras meer ligt.......
Ze mogen voor dat kapitaal dat ze ophalen best wat meer doen!
Plaats reactie