genezing snee in voetzooltje

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Anjess

genezing snee in voetzooltje

Ongelezen bericht door Anjess »

Onze Golden Binky heeft vorige week donderdag een snee in zijn voetzooltje opgelopen.Het is net het gedeelte wat de grond niet raakt.Ik ben er mee naar de dierenarts geweest en die raadde me aan om er een compressiegaasje op te doen en dan te omwikkelen met zelfklevend verband.Hij loopt er prima mee en heeft er geen last van maar nu 1,5 week later komt er nog een beetje wondvocht met bloed uit.Ik had voor de zekerheid de da gisteren nog gebeld maar ik moet gewoon verder gaan met het verbinden.'s Nachts als hij slaapt mag het af om te luchten en verder heeft hij buiten een schoentje aan.Maar hoe lang gaat zo'n genezing eigenlijk duren.Telkens als ik denk dat het beter gaat maakt Binky een sprongetje ofzo en is het weer open.Hechten kunnen ze niet omdat het door het lopen toch weer open gaat.Is er misschien nog iets aan te doen?Iets van zalf ofzo wat de genezing sneller helpt?Het is nog een vrij open wond dus ik weet niet of je er iets op mag smeren?En hoe lang kan het gaan duren?Graag eventueel wat tips!!
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

8) Ik smeer er altijd candulanzalf op en buiten een schoentje en binnen in huis gewoon open. Is heel wisselend hoe de genezing verloopt de ene keer kan het wel een dikke twee weken duren en soms is het met een paar dagen al dicht, licht er maar net aan hoe diep en hoe groot het is :wink:
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hier bedekken we het ook alleen als we naar buiten gaan met een sokje, maar binnen laten we het gewoon lekker luchten (lucht geneest goed bij een wond, en verbinden zorgt imo alleen maar dat het gaat broeien)

Hier heeft het de laatste keer bij Kay wel ontzettend lang geduurd voordat het helemaal genezen was, maar dat was ook een nare snee precies op de plek waar het meeste druk op staat tijdens het lopen :(
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Anjess

Bedankt voor het advies.Ik heb toevallig nog calendulanzalf in huis dus zal dit gaan gebruiken.Ik zal het ook meer gaan "luchten" als hij gewoon binnen is.Het zijn idd ook rotplekken om te genezen, zodra hij er op gaat staan schiet het weer een beetje open.Maar bedankt!!
mariska1972

Ongelezen bericht door mariska1972 »

wij moesten toen onze angel een stukje had afgesneden van haar voetzooltje een 3 dagen verband erom dan eraf halen en binnen gewoon aan de lucht laten drogen buiten een schoentje aan en verder niets meer aan doen
het heeft ongeveer daarna nog 3 weken geduurt voor het echt geheel dicht was maar goed er was dan ook wel een flink stuk afgesneden

gr mariska
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marie »

Als je er Stockholmer teer op smeert en dan een weekje met een schoentje aan (anders word je huis erg smerig) dan is het gegarandeerd helemaal over.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
claudia-marley

Ongelezen bericht door claudia-marley »

Die tip van calendula ken ik ook, werkte heel goed bij onze oude lab. Deze had veel wonden op zijn poten als er gestrooid werd. Hij kon hier absoluut niet tegen. het duurde zo'n drie a vier weken voordat de wond echt weg was (en er kwam bij twee weken idd nog wondvocht af, lichtrode kleur). Je moet zorgen dat de wond droog blijft, als het niet droog is, dan blijft er vocht bij komen. En dat is lastig bij pootjes.. Dus blijven verbinden. De calendula versnelt de genezing en Boy zeurde minder als we het hiermee ingesmeerd hadden, als of het minder pijn deed..
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marga »

Na jarenlang groot calendulafan te zijn geweest zweer ik nu bij honingzalf voor mensen, paarden en honden.
Ongelofelijk hoe mooi en snel de wondgenezing op gang komt.
Het is oa verkrijgbaar onder de naam Mesitran.

Voetzooltjes blijven natuurlijk altijd lastig ivm de spanning die erop komt, maar probeer het eens.
Anjess

Bedankt allemaal voor de tips!!!!
Cindy

Ongelezen bericht door Cindy »

Mijn Binky had het pas ook.
Ik moest er betadine zalf op doen dat en een paar keer per dag zijn poot spoelen met water.
Het heeft wel een week of drie geduurt voor het helemaal dicht was.

groet Cindy
RobinNaemi

Ongelezen bericht door RobinNaemi »

Joep heeft het ook gehad maar hij heeft er na ontdekking geen last meer van gehad. We hadden het schoongemaakt en inderdaad open gehouden (was savonds voor het slapen) en smorgens en dagen erna geen last meer van gehad.
Om wat voor een schoentje gaat het wat jullie benoemen? (Mocht het ons nog eens overkomen) gewoon een baby/peuter schoentje of speciaal hondenschoentje?
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Iz heeft 2x een snee in haar zooltje gehad. De 1e keer heb ik het steeds verbonden. Af en toe laten luchten maar buiten wel met een schoentje. Heb er toen berkenteerolie op gesmeerd (stinkt!! :shock: ) Gewoon wel lange maar aangelijnde wandelingen gedaan. Maar dat heeft toen allemaal wel 4 weken geduurd.
De 2e keer was een paar weken geleden. Toen heb ik het ontsmet met betadine en daarna 3x per dag ingesmeerd met vetramil honingwondzalf. 3x per dag een klein rondje aangelijnd en verder rust! Binnen 5 dagen was het dicht. Dus volgens mij heb ik de vorige keer teveel mijn best gedaan om het droog en schoon te houden. Nu buiten niks omgedaan en thuis gelijk weer zalf erop. Volgens mij schuurde dat schoentje ook langs de snee waardoor het geirriteerd bleef.
Als het Iz nu weer gebeurd voor mij geen schoentjes en verbandjes meer. Alleen ff ontsmetten en insmeren en heel weinig doen.

Succes!!
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Plaats reactie