Missy krijgt al erg lang Groene Os Glucosamine. Hier zit wel Vit. C in. Ik lees op steeds meer sites en ook hier dat dit niet goed zou zijn. De nieuwe bus van Puur bevat echter weer weinig Gluco.
Kan ik nu beter stoppen met het geven van Groene Os? En wat is dan wel een goede vervanger denken jullie?
Zou Missy nu geen Vit. C meer aanmaken? Komt dit weer vanzelf op gang?
Zijn er hier die Sacha's Blend gebruiken? Wat is jullie mening over dit product?
Saskia.Bernadette schreef:Missy krijgt al erg lang Groene Os Glucosamine. Hier zit wel Vit. C in. Ik lees op steeds meer sites en ook hier dat dit niet goed zou zijn...
Wat zou er slecht zijn aan vit. C ? en merk je aan Missy dat ze er niet goed op reageert ? Zelf ben ik gestopt omdat het een vrij duur merk is en hier toch ook op de "kleintjes" gelet moet gaan worden. Maar ben wel erg benieuwd naar het vit. C verhaal
Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017 Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012 Cooper; Rembrandt 18-6-2008
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
ik heab ook weleens gehoord dat honden geen vitamine C meer aanmaken als je het ze geeft, maar ik zie niet helemaal wat daar het probleem van is in dit geval? Als je het blijft geven heb je daar weinig last van, toch? Of zijn er nog meer dingen mis mee?
sbientje schreef:ik heab ook weleens gehoord dat honden geen vitamine C meer aanmaken als je het ze geeft, maar ik zie niet helemaal wat daar het probleem van is in dit geval? Als je het blijft geven heb je daar weinig last van, toch? Of zijn er nog meer dingen mis mee?
Er zijn ook andere merken Glucosamine zonder vit. C maar ik weet dus niet of Missy het na zo lange tijd weer zelf gaat aanmaken als ik stop met geven......... en niemand kan het me blijkbaar vertellen. Ik wordt daar onzeker van.
En van Sacha's Blend hoor ik nu weer dat er te weinig Glucosamine in zou zitten.......... oh al die, vaak tegenstrijdige informatie, ik wordt er gek van!
Ik kan je er ook geen antwoord op geven, ik geef buddy gelitinaat van primeval en daar doet hij het erg goed op. Zou je niet de dierenarts kunnen bellen en om advies vragen ?
Dee schreef:Even een zijweg; Geef je glucosamine alleen aan oudere honden en/of honden met problemen, of kan je het ook preventief geven?
Het wordt vaak gegeven aan honden met gewrichtsklachten, ouderdoms klachten.
Maar ik weet uit de sport dat sommigen ook hun jonge sporthonden een halve dosis geven ter preventie. Ik kan nergens vinden of dit zinvol is. Maar veel kwaad zal het ook wel niet kunnen.
ja is wel zinvol om dat bij jonge honden preventief te geven evenals omege 3 en 6 het verbeterd nl de doorbloeding van de pezen en spieren zodat deze beter en sterker worden, ook is het goed voor de smering van de gewrichten op alle leeftijden
Op de site die ik gezien heb stond er Ascorbic Acid tussen en dat is dus Vit. C......... in jouw lijstje zie ik het niet staan. Heb geprobeerd het lijstje op die site te kopieëren maar dat lukte me niet.
Ik heb niet alle reacties gelezen.
Maar wel ervaring met Sasha's blend, wat tegenwoordig trouwens Mobility trovet heet. Geef het al 6 jaar en dik tevreden.
Als je het vermoeden hebt dat zij het zelf niet meer aanmaakt, zou je dan niet beter een supplement kunnen geven waar het wel inzit?
Mij staat ook bij dat als je het langdurig geeft dat ze dan zelf stoppen met de aanmaak ervan, maar onderbouwen kan ik het niet.
Maar aangezien ze het zelf aanmaken lijkt het mij ook dat ze het wel nodig hebben
Lastig hoor dat gedoe met die supplementen
Saskia.Bernadette schreef:Op de site die ik gezien heb stond er Ascorbic Acid tussen en dat is dus Vit. C......... in jouw lijstje zie ik het niet staan. Heb geprobeerd het lijstje op die site te kopieëren maar dat lukte me niet.
Corta RX is weer anders dan Corta FLX, je hebt verschillende en de samenstelling is ook verschillend.
Best verwarrend hoor, ik moest ook even goed lezen... op barfplaats is er veel over geschreven, ook over de samenstelling
Ik ben er zelf nog niet aan begonnen, wil eerst mijn pot opmaken maar ik lees er veel goeds over.
Noah
Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...